Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

kris17009

Tempomat aktywny masz racje. Super sprawa czy na trasie czy w korkach. Tylko trzeba uważać na wciskających się na twój pas zbyt blisko.
Do tego uważam że radar który hamuje albo ostrzega o nagłym zbliżaniu się do pojazdu przed tobą to też powinien być obowiązek. Myśle że duża część tego typu kolizji pomaga uniknąć.

pryzma

Dokladnie tak, masz racje w 100% Ja zawsze i tak jestem na czuwaniu ... zdarzylo sie kilka razy, ze droga zrobila sie pusta a samochod zaczal przyspieszaj tak jak powinien ... ale nagle ktos szybko zmienia pas i wjezdza przed moj ... no i szybkie chamowanie ale noga gdyz tiguan bu nie wyrobil - za pozno zauwazyl, ze cos mu wjezdza. Trzeba byc czujnym jak cholera ... natomiast na trasy gdzie jest maly ruch nie ma nic lepszego. Ostatnio robilem 2 razy s5 i noga prawie caly czas odpoczywa - cos pieknego

Mullrof

nie wiem jak to działa w tigu ale w Seacie jest ten tempomat mega bezpieczny XDCzasami aż mam ochotę wyskoczyć z samochodu i popchnąć ten samochód podczas jazdy bo tak bezpiecznie się zachowuje.
oczywiście żarty żartami, bo nikogo jedna czy dwie sekundy na całej trasie nie urządzają ale ma to jakieś tam swoje zalety.
na pewno bez mojej celowej ingerencji samochód nie ładuje się w jakieś niebezpieczne odległości co tylko utwierdza mnie w bezpieczeństwie jak czasami widzę jak potrafi zareagować front assistem (mega skutecznie, w różnych sytuacjach i scenariuszach. 9/10 prawidłowo choć zbyt agresywnie bo czasami naprawdę panuję nad sytuacją a ten stwierdza, że jednak podejmuję zbyt duże ryzyko).

kris17009

[mention]Mullrof [/mention] jak masz ustawienia to można określić czułość FA. Ja na ogół stosuje ustawienie średnio.

floyd1981

Pytanie raczej retoryczne, czy przy docieraniu silnika kilka przypadków, gdy obroty przy skrzyni DSG na manualu wskoczyły na ok. 3,5/4 tyś., może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika ? Zakładam, że nie, wartość 2/3 obrotów nie została osiągnięta, a sam skok był chwilowy (z drugiej strony to pewna abstrakcja, że skrzynia będąc na M1 pozwala wejść na obroty na poziomie 4 tyś i sama nie przechodzi na stosowny bieg na D - przypadek z dzisiaj, gdy manetkami zjechałem na m1 podczas podjazdu - automat usilnie próbował to czynić na D3 - a następnie zacząłem przyspieszać zakładając, że automat sam wskoczy na odpowiedni bieg i dopiero wycie silnika zwróciło moją uwagę, że nadal jestem na m1).

kris17009

Bez przesady to już nie jest docieranie jak w autach z dawnych lat. Teraz wystarczy żeby nie piłować przez pierwsze 1,5kkm. Ja starałem nie przekracza 4 tys. Co było proste bo przy dsg wrzuca wyższy bieg przy około 3 tys.

floyd1981

Cytat: kris17009 w 2020/08/25 20:15
Bez przesady to już nie jest docieranie jak w autach z dawnych lat. Teraz wystarczy żeby nie piłować przez pierwsze 1,5kkm. Ja starałem nie przekracza 4 tys. Co było proste bo przy dsg wrzuca wyższy bieg przy około 3 tys.


Ja do 4 tysi dotarłem wyłącznie w tym jednym przypadku z M1, z 3-4 razy zdarzyło się, że nie zszedł mi z M na D i wskoczyłem na ok. 3,5 tysiąca (wszystko przy przebiegu do 1200 km). Teraz po wrzuceniu M od razu schodzę skrzynią na D i problem z głowy, ale początkowo przez ten pierwszy tysiąc jakoś na to nie wpadłem licząc, że skrzynia sama się zreflektuje, bądź też wrzucałem wyższe biegi na manualu, gdy obroty wskakiwały na poziom ok. 3,5 tysi.

Rocko

@floyd1981 spokojnie, nic się nie stanie 🙂 poza tym silniki wychodząc z fabryki są już wstępnie dotarte.

floyd1981

Cytat: Rocko w 2020/08/25 21:26
@floyd1981 spokojnie, nic się nie stanie 🙂 poza tym silniki wychodząc z fabryki są już wstępnie dotarte.


Jak pisałem na wstępie, pytałem raczej retorycznie, w końcu to wchodzenie na obroty to promil promila całego przebiegu, a i tych 4 tysięcy obrotów nie przekroczyłem :-) Zawsze jednak dobrze pro forma się upewnić :-)

mms1994

Znam wielu użytkowników pojazdów TSI, którzy nic nie docierali, tylko korzystali z pełnego zakresu obrotów już od początku, wliczając w to jazdy z wysoką prędkością na autostradzie i te silniki zrobił 200tys bez problemu ;)

knittos

Cześć,
Założyłem kamerę cofania 1,5roku temu jednak dzisiaj przestała się włączać. To oryginalna kamera do Tiguana ale montowana niezależnie po zakupie auta przez forumowicza
Czy zna ktoś może jakiś Warsztat w Tychach lub okolicy który mógłby spróbować naprawić zakodować na nowo te kamerę lub zdiagnozować usterkę?

Frodo

Witam, chciałbym sprzedać nowe koła 20" (fabryczne felgi Suzuka do R-Line - te wystrzałowe z folderów i opony Continental (z 2019), fabrycznie z czujnikami TPMS, ale oczywiście nie trzeba z nich korzystać jeśli ktoś nie ma i nie chce sobie zamontować TPMS) z mojego Tiga (w dniu odbioru od razu wymieniłem na mniejsze, lepiej dostosowane do jazdy w terenie; brałem auto z placu więc nie było wyboru; dealer nie chciał sprzedać z innymi; przebieg fabryczny kilkanaście km - jak nowe); nie wystawiam faktury, odbiór osobisty w Krakowie. Czy jest jakieś miejsce na Forum, gdzie można umieścić takie ogłoszenie? Nie mogę znaleźć... Ewentualnie proszę Admina o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

mms1994


Frodo

Cytat: mms1994 w 2020/09/12 18:30
Cena?
Wystawiłem tu za 8000 zł: https://allegrolokalnie.pl/oferta/vw-20-suzuka-felgi-and-opony-z-nowego-tiguana
Plan był taki by to była najlepsza cena za nowe na rynku. (Dostosuję jeśli tak nie jest.) Planuję co parę tyg. obniżać o 200 zł.

Frodo

Cytat: Frodo w 2020/09/12 20:00
Cytat: mms1994 w 2020/09/12 18:30
Cena?
Wystawiłem tu za 8000 zł: https://allegrolokalnie.pl/oferta/vw-20-suzuka-felgi-and-opony-z-nowego-tiguana
Plan był taki by to była najlepsza cena za nowe na rynku. (Dostosuję jeśli tak nie jest.) Planuję co parę tyg. obniżać o 200 zł.
Nie widzę aktualnie opcji modyfikuj (może znika z czasem), tylko cytuj, więc informuję, że na dobry początek obniżyłem cenę do 7800 zł. :)