Jeżeli podepną auto do kompa, następuje skanowanie całego/wybranych układów - decyzja serwisanta/osoby przyjmującej/kierownika serwisu/kierownika salonu. Po tym skanowaniu (z racji że komputer jest spięty z serwerami VW), wszyscy wiedzą wszystko. Biorąc pod uwagę zaawansowanie informatyczne samochodu, wykrycie dodatkowego komponentu nie jest problemem... wszystko jest kwestią indywidualnego podejścia.
Przed zakupem, odwiedziłem 3-4 salony VW w jednym sprzedawca wprost powiedział, żebym sobie box nabył i u nich w serwisie jak coś to odepną go przed skanowaniem, w innym na pytanie o boxa "Jest to ingerencja w samochód, zatem utrata gwarancji"
To na co stracisz to już tak naprawdę decyzja VW Polska, bo serwis nie ma nic do gadania w tej kwestii. Teoretycznie zgodnie z prawem unijnym powinieneś stracić tylko do elementów, które miały ingerencje. Zakładam jednak, że VW jest w stanie udowodnić że system area view może Ci auto zatrzymać wiec łatwo powiedzieć że powiazane z układem hamulcowym, czyli jak masz automat to i z DSG, system znaków połączony jest z systemem multimedialnym, kokpitem itp...
Z drugiej strony, wiele osób tutaj robi modyfikacje aktywując jakieś dodatkowe funkcje np obd eleven i gwarancje mają (nadal)