Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bochenos

Witam, dziś po otwarciu samochodu zauważyłem, że miga mi czerwona dioda na kluczyku przez kilka sekund, a następnie przestaję. Dodam, że bateria ma ok. 1.5 roku więc chyba raczej nie powinna się już zużyć, więc to to może oznaczać

mms1994

To znaczy że bateria w kluczyku jest słaba :P

Bochenos

Dzięki za odpowiedź tak też od razu sobie pomyślałem, ale gdzieś wyczytałem, że baterie w pilotach wytrzymują nawet do 8 lat, więc trochę zwątpiłem.

mms1994

Stare tak :)
Jak masz system bezkluczykowy to 1,5roku to dobry wynik

Bialy

Cześć,
czy jeśli mam fabrycznie montowany hak, to powinienem mieć wpis w dowodzie? Widzę, że go nie ma, a nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy przy fabrycznej instalacji wpis jest wymagany.

mms1994

Jak masz fabrycznie to w kodach tez będzie, czyli świadectwo homologacji powinno go zawierać. Czyli w teorii od początku powinno mieć wbite w dowód. Auto sprawdzone czy kupione oryginalnie w salonie w PL?

Bialy

Kupione w PL, jest w leasingu. Ktoś musiał zapomnieć wbić w dowód najwidoczniej...

mms1994

To bym wpierw uderzał do leasingu ;)
Skoro było kupione na podstawie FV (leasing) to albo był rzeczoznawca albo zaufany sprzedawca, czyli ktoś zawalił

Bialy

Cytat: mms1994 w 2020/04/24 14:14To bym wpierw uderzał do leasingu ;)
Skoro było kupione na podstawie FV (leasing) to albo był rzeczoznawca albo zaufany sprzedawca, czyli ktoś zawalił
Wydzwoniłem już opiekuna od leasingu i sprawdzi coś w książce pojazdu i da znać. Ciekawe w sumie, bo teść też ma fabryczny hak i wpisu w dowodzie nie ma - auto nowe z Polski.

rk

#669
Temat przerabiany kilka razy. Homologacja nie ma haka więc nie da się tego zrobić przy rejestracji, chyba, że przedstawi się zaświadczenie o wykonaniu dodatkowego badania technicznego ze stacji kontroli pojazdów. Badanie to koszt ok. 35 PLN, nie trzeba mieć żadnych dokumentów. Co ciężko zrobić dla nowego auta, które nie może się poruszać bez rejestracji. Można to zrobić natomiast przy odbiorze tzw. twardego dowodu. Podobno niektóre urzędy rejestrują z wpisem o haku, jeśli faktura zawiera informację o tym, że auto ma zainstalowany fabryczny hak.


Do czasu wpisu teoretycznie nie wolno korzystać z haka. Policja może zakazać dalszej jazdy jak ciągniemy przyczepę czy mamy bagażnik rowerowy.


mms1994

Cytat: rk w 2020/04/24 15:41Podobno niektóre urzędy rejestrują z wpisem o haku, jeśli faktura zawiera informację o tym, że auto ma zainstalowany fabryczny hak.
Osobiście nie spotkałem się jeszcze żeby nowe auto zostało wydane z salonu (nie ważne czy leasing czy "normalnie"), mające hak a bez takiej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

Cytat: rk w 2020/04/24 15:41Do czasu wpisu teoretycznie nie wolno korzystać z haka. Policja może zakazać dalszej jazdy jak ciągniemy przyczepę czy mamy bagażnik rowerowy.
Analogicznie w przypadku szkody, część ubezpieczycieli może się przyczepić do tego ...

rk

Mój Tiguan II oraz Audi Q5 (oba z hakami) zostały wydane z salonu bez adnotacji. Zakup prywatny.

Także ja się już spotkałem dwa razy:) I owszem, z ubezpieczeniem może być spory problem.


EDIT: Jeśli chodzi o wpis od razu przy rejestracji to albo urząd aprobuje wpis na fakturze albo salon ma stacje diagnostyczną na terenie (ew. zaprzyjaźnioną).

omen

Przerabiłem temat haka.
Tig z polskiego salonu. Hak zamowiony razem z autem. W kodach widnieje ale trzeba sie samodzielnie udać na stacje diagnostyczną i zrobic "przegląd". Następnie z kwitkiem do wydziału komunikacji i wbicie w dowód.

Fircyk

Mam pytanko  jakie maja max obciążenie  relingi w krótkim Tigu

mms1994

Tyle co dach. W instrukcji masz dokładną wartość i też na jakiejś naklejce w aucie to jest. U mnie jest to 75kg. Gość od "trumien" jak dopytywałem o różne kombinacje mówił że można i 80, ale to nie na dłużej i nie za często :)