Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Wie ktoś może czy da się zamontować niżej dodatkowe na siatkę bagażnika we wnękach po lewej i prawej stronie.
Obecnie jak zapnę siatkę to od brzegu jest ona lekko podniesiona nad podłogą bagażnika i przy płaskich śliskich przedmiotach nie spełnia swojej funkcji.
Mówimy o modelu Allspace, bo w zwykłym nie wiem czy jest tak samo.
Idealnie byłoby jakby były pod tapicerką oryginalne otwory montażowe jakieś 5-10 cm niżej od obecnych uchwytów.

jeromer

Jak bagaż jest płaski to nie lepiej go wsadzić do wnętrza siatki i zapiąć zamek?

MrBlacker

Czasami tak, ale łatwiej i szybciej jest wyciągnąć spod siatki. :)

lukasmaz

Cześć :) Rozglądam się za VW Tiguanem i początkowo planowałem zakupić używany, 1-2 letni, ale są głównie od osób prywatnych - a ja kupuję na firmę więc zależy mi na FV (mogę odliczyć 1/2 VAT). Używane widzę za ok 95-100k, a tutaj jest na wyprzedaży nowy:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-tiguan-comfortline-1-5-tsi-150-km-manual-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6Bv1yD.html

Za 102k. Oczywiście dochodzi na wstępie zakup ubezpieczenia i opon zimowych, no ale jednak samochód jest nowy.

Co myślicie o tej ofercie? Wydaje mi się, że wyposażenie jest na rozsądnym poziomie, szczególnie jak za tą cenę, ale może czegoś nie zauważam?

Z drugiej strony mogę kupić tego (automat):
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-tiguan-vw-tiguan-ii-1-4-tsi-act-z-dsg-ID6ByEP4.html

Za ok 94k (po negocjacjach) ale biorąc pod uwagę brak FV, nowy z ogłoszenia wyżej wychodzi nawet trochę taniej po odliczeniu VAT.

Szukam i szukam od kilkunastu dni i cały czas nie mogę się zdecydować :)

knittos

Drugą ofertę bym od razu odrzucił - to co napisał, że niby niedoinwestowana wersja z automatem jest za 124 tys. jest mocno marketingowo naciągana  ;)
Nie bierze pod uwagę żadnych rabatów dealerskich a te są nie małe dla tiguana.
Poza tym automat występuje tylko od wersji Comfortline która już sama w sobie jest doposażona a teraz dodatkowo za 1 tys. masz pakiet premium. Jak dobrze pogadasz to do 120 tys. brutto będziesz miał całkiem nieźle doposażonego Tiga w automacie. Jak odejmiesz z tego połowę VAT'u to wyjdziesz bardzo podobnie.

Pierwsza opcja jest rozsądna jeżeli zależy ci aby było tanio i nie zależy ci na automacie.

Witamy na forum.

lukasmaz

Dzięki @knittos :) A powiedz mi, Twoim zdaniem, czego najbardziej brakuje w tym z pierwszej opcji?

smartb

Jak dla mnie to systemu nawigacji, no i kamerki na tyle ;-) bezkluczyk powinien być w ramach pakietu premium

knittos

@lukasmaz Odpowiem tak. Wszystko zależy od indywidualnego podejścia, jednemu jest potrzebne to innemu co innego.
Ja używam iPhone, a w nim GoogleMaps jako nawigacji. Na moje potrzeby sprawdzają się rewelacyjnie
często korzystam z nich także na znanych trasach (praca <-> dom) aby wybierać najbardziej
optymalną drogę w oparciu o aktualny stan natężenia ruchu. Z tego też powodu nie zdecydowałem się
na fabryczną nawigację a postawiłem na App Connect (możliwość podłączenia telefonu pod Android Auto
i Apple Car).

Z doświadczenia również nie używałem podgrzewanych foteli więc pakietu zimowego nie brałem
ale nie lubię odśnieżać przedniej szyby więc dokupiłem jej ogrzewanie i odbijanie promieni UV
(bo moje autko niestety nie będzie garażowane).

W związku z tym, że auto stoi pod chmurką oraz, że wziąłem je w leasing zdecydowałem się na system alarmowy.

Stawiam na wygodę i na bezpieczeństwo stąd wybrałem automatyczną skrzynię biegów i dodatkowe
opcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy w opcji PLUS.

Nie zdecydowałem się na pakiet z kamerą cofania i funkcją automatycznego parkowania ponieważ
potrafię parkować szybciej niż ten system, a czujniki parkowania z przodu i z tyłu i tak dają mi
możliwość precyzyjnego parkowania.

Staram się jeździć oszczędnie, jestem spokojnym kierowcą ale jednak czasem chcę mieć możliwość
aby autko potrafiło pokazać to na co go stać stąd wybrałem opcję ACT (odłączanie dwóch cylindrów)
oraz moduł zmiany trybów jazdy (ECO/Normal/Sport).

Nie jeżdżę w góry innymi drogami niż asfaltówkami, a i tak raz do roku na ferie zimowe na narty
więc 4 motion również nie był mi potrzebny.

AID (ekran zamiast zegarów) rozpraszałby mnie w czasie jazdy więc i tak zawsze byłby ustawiony
klasyczny, a skoro tak to nie brałem go w cale. Ekra między zegarami normalnymi i tak jest duży
i wyświetla wszystkie informacje w kolorze.

Tym się kierowałem przy konfigurowaniu mojego samochodu marzeń i jestem z tej konfiguracji mega
zadowolony, niestety nie mam jeszcze swojego autka (jeszcze kilka dni) więc czy teoria będzie
szła w parze z praktyką czas pokaże.

Pozdrawiam.

TMP

@lukasmaz: Wybierając pomiędzy tymi dwoma Tiguanami brałbym nowego. Owszem, nie ma DSG, ale jest wyposażony w potencjalnie nieco lepszy silnik, LEDy, keyless, easy open, elektryczne lusterka, a także chyba najważniejsze: zerowy przebieg (czyli efekt "pierwszego właściciela"), dłuższą gwarancję oraz pakiet serwisowy... Jeśli do tego w ramach optymalizacji podatkowej jest tańszy, to nie zastanawiałbym się. W obu egzemplarzach niestety nie ma kamery cofania.

Jeśli nie rozmawiałeś jeszcze z nikim z Nadarzyna to polecam p. Iwonę.

knittos

Wg mnie kamera cofania to bajer w pełni zastępowalny przez czujniki parkowania. Wielu z was wytyka brak kamery jak brak jakiejs kluczowej częsci. Wytłumaczcie mi to proszę czego nie wykryje czujnik, a wykryje kamera? PS. Trzeba na nią patrzeć a przecież są jeszcze boczki. Dla mnie sens ma kamera 360 bo widać w niej np. słupki z boku których w czujnikach (ani w kamerze cofania) nie zobaczymy.

westsajd

Pytanie czy używałeś kiedyś kamery czy nie? Moim zdaniem między czujnikami a kamerą jest taka sama przepaść jak między kamerą a kamerą 360. Od kiedy mam zwykłą kamerę to zauważyłem że czasami nawet nie patrzę w lusterka bo nie mam takiej potrzeby. Po prostu nowsza technologia i nie ma co się przed tym wzbraniać.
Jeżeli miałbym teraz brać nowe auto to kamera 360 na pewno byłaby jako must have na liście wyposażenia.

knittos

Pewnie masz rację. Jeździłem samochodami z kamerą cofania ale nie były to moje samochody więc nie byłem do niej przyzwyczajony. Natomiast parkowałem kila razy z zamkniętymi oczami (dla szpanu) z czujnikami i miesciłem się w miejsca oplem vectrą c kombi tam gdzie nie potrafili się wcisnąć astrą ;-) Wiec tak jak napisałem 2 posty wyżej dla jednego ważne jest to dla drugiego co innego :)

TMP

Otóż to, każdemu wg potrzeb :). Co do zasadności kamery cofania - czujniki nie zawsze są precyzyjne, a może zdarzyć się coś dynamicznego co sprawi że je zignorujemy jako oczywiście fałszywy alarm np. dziecko wbiegające za cofający samochód kiedy "przecież mamy dużo miejsca i w lusterkach nic nie widać". Przesada?

CytatA report from the UK's Royal Society for the Prevention of Accidents (RoSPA) stated that 28 children had been killed on, or near, the driveways of their home between 2008 and 2010.

Nie bez powodu kamery cofania są od tego roku obowiązkowe w USA. Czy da się bez nich żyć? Oczywiście, tak jak wiele lat wszyscy radziliśmy sobie bez ABS, ESP, czujników ciśnienia itd...

Ja osobiście wiedziałem, że będę zamawiać samochód z kamerami 360 i je sobie chwalę. Czujniki potrafią u mnie emitować ciągły sygnał już na 20-30 cm od przeszkody, co oznacza że np. słyszę je codziennie pokonując zakręt o szerokości 2,5 m (pomiędzy betonowymi ścianami) Tiguanem o szerokości 2,1 m (licząc z lusterkami).

Co do samej kamery tylnej - pokazuje również miejsce potrzebne tylnej klapie na bezproblemowe otwarcie, co jest całkiem przyjemne przy Easy Open.

MrBlacker

A czy przypadkiem do asystenta wyjazdu z miejsca parkingowego nie jest potrzebna kamera, czy wszystko załatwia SideAssist?
Mi już dwa razy asystent wyjazdu uratował życie. :D

knittos

Mówisz o Rear Traffic Alert - asystent wyjazdu z miejsca parkingowego. Wchodzi on w skład Pakietu Drogowego Plus, kamera nie jest wymagana.