Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

omen

Hmmm mi ososbiście nic mi nie wiadomo o tigu 3. Prędzej to będzie FL. Zmiany w RM 2018 miały na celu wprowadzenie aktualnych i jednolitych dla grupy VAG systemów min.: infotainment, a obecne zmiany to już czysta ręka księgowego wiec do tej pory nie było FL.
Zresztą jest połowa 2018
Jak nawet wyjdzie FL w 2020 to będzie w salonach najwcześniej równo za 2 lata.
Równie dobrze można poczekać do 2025 lub 2030 będzie wtedy na 100% tig 3 a może i 4. A i tig 2 w lepszych cenach ;)
Z samochodami jest obecnie jak z elektroniką: co roku coś nowego. Niemniej jednak tig 2 nadal nie ma sobie równych patrząc na cena/jakość i wyposażenie.

arekp

Cytat: Skakun w 2018/08/28 02:06Szwagier mnie wczoraj zapytał po co teraz zamówiłem tiguana skoro w 2020 wychodzi nowy.

Zazdrości, chce spowodować żebyś nie kupił Tiguana ;-)

Skakun

Potem będzie chciał się przejechać pewnie... a inny kolega mnie ciśnie na xc60, ale bagażnik w xc60 to dwa schowki allspace'a nie mówiąc o kosztach pakietów... więc czekam cierpliwie dalej...

rk

Ja też nic nie słyszałem o tiguanie 3. 2020 to standardowy moment na FL w grupie VAG.

Robert_em

Przy ostatniej wizycie w ASO i rozmowiem z "moim" handlowcem - w przyszłym roku nowy Golf i nowy Passat, a w 2020 FL Tiga.

Fircyk

Potwierdzam też  dziś  rozmawiałem i to samo usłyszałem

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Kabe


Fircyk

Tak dokładnie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Snooper

Dlatego na passata takie ładne rabaty można wyrwać :) zastanawiałem się nad tym przed zamówieniem Allspace"a

MrBlacker

Pytanie w temacie włączania/wyłączania systemu Discover Pro (wersja od 2017 bez pokręteł).

Wczoraj wchodzę o auta od strony kierowcy, zamykam drzwi i nie włączam zapłonu. Włączam Discover Pro za pomocą przycisku na ON/OFF na ekranie dotykowym. Wszystko gra i śmiga. Mogę ustawić trasy na mapie, mogę oglądać filmiki i słuchać muzykę. Nie działa mi oczywiście połaczenie z Internetem (router zasilany z gniazda zapalniczki w bagażniku).
Wychodzę z auta, zamykam drzwi kierowcy, zamykam auto z cenrala i uzbrajam fabryczny alarm. System Discover Pro nadal działa. Odczekałem kilka minut i nadal się nie wyłączył.
Wyłączenie tylko poprzez długie przytrzymanie przycisku ON/OFF czy da się jakoś inaczej? Czy takie zachowanie jest normalne?

W przypadku, gdy po jeździe czy postoju wyłączę zapłon to system DP działa nadal, ale jak już otworzę drzwi kierowcy to się wyłącza.

Kabe

Też się wyłączy w sytuacji która opisujesz,  ale po dłuższym czasie. Nie pamiętam tylko czy to 10 czy może 20 minut.

pit23

Witam kolegów - mam dwa pytania:

1. Mam wersję Comfortline wyprodukowaną przed 45 tygodniem 2017 roku i mam tempomat bez ACC. Czy jest możliwość w ASO wgrania oprogramowania ACC ?
Jeśli tak, to czy ktoś już to robił w swoim aucie lub zna koszty takiego zabiegu ?

2. Mam przyznaną gwarancyjną wymianę kierownicy (fabrycznie była nie zbyt ładnie obszyta skóra). Czy wymiana kierownicy w ASO to jest zabieg skomplikowany, czy raczej powinni sobie poradzić z tym bez problemu ?
Chodzi mi o to, że kierownica posiada przyciski do sterowania oraz poduszkę powietrzną. Zastanawiam się czy podczas wymiany kierownicy, pracownicy ASO mi czegoś nie popsują ? Obawiam się o prawidłowy montaż i komputerową aktywację poduszki powietrznej (która w razie kraksy znacząco poprawia bezpieczeństwo), czy coś innego. Jestem ciekaw waszej opinii na ten temat - czy wymieniać kierownicę, czy lepiej zostawić to tak jak fabryka zmontowała ?

TMP

1) ACC to zdaje się nie tylko samo oprogramowanie, ale również np. inna pompa ABS. Pomijając różnice sprzętowe ASO raczej nie programuje opcji, które nie występują jako akcesorium do późniejszego zakupu. Swego czasu dostarczano w Polsce Passaty B8 z ACC na 160 km/h zamiast 200 (błąd w cenniku) i z tego co czytałem nie było przypadku żeby ASO "upgradowało" moduł ACC, zawsze proponowano inne rekompensaty (nawet o wyższej wartości).

2) Skoro przyznano na gwarancji to ja bym wymieniał, myślę że powinni dać radę... Poduszka już jest raczej zakodowana i najprawdopodobniej przełożą właśnie tą fabryczną (skoro sprawna).

pit23

Poduszka na pewno będzie ta, którą mam obecnie. Natomiast obawiam się czy mi fachowo ją zamontują na swoje miejsce oraz czy w razie czego zadziała tak jak powinna.

Pracowałem kiedyś przez kilka lat jako doradca serwisowy (co prawda nie w ASO) i wiem jakie niefachowe cuda potrafią nawiwijać mechanicy / elektrycy na warsztacie samochodowym.

W przypadku źle zamontowanej lub źle podpiętej/zaaktywowanej do kompa poduszki powietrznej skutki bezpieczeństwa kierowcy w razie jakiejkolwiek kraksy ulegają znacznemu pogorszeniu. --- Oto mam właśnie największe obawy.

Dlatego moje pytanie jest też skierowane do osób, które wymieniały już w swoich samochodach kierownicę - czy to jest skomplikowany zabieg, czy raczej nie.

rk

W fabryce też potrafią źle podłączyć. Jak serwis jest kompetentny, to nie ma się czego obawiać moim zdaniem. Twoje życie, twoja decyzja.