Kotwiczenie fotelika RWF

Zaczęty przez foxter11, 2019/04/10 07:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

foxter11

Jakiś czas temu montowałem fotelik RWF w Allspace i nie znalazłszy żadnych kotw za przednim fotelem przymocowałem pasy kotwiące do przedniego fotela pasażera - lewy pas przeciągnąłem pomiędzy oparciem i siedziskiem, ale prawy z racji poduszki bocznej w fotelu przymocowałem do mocowania fotela do szyny. Wadą tego rozwiązania jest, że nie można w ogóle regulować fotela pasażera.
Pytanie czy komuś udało się to zamontować jakoś inaczej albo może znalazł jakieś ukryte kotwy :) ?


Drugie pytanie - czy działa Wam składanie drugiego rzędu siedzeń z bagażnika? Ja ciągnę tak, że mam wrażenie, że zaraz wyrwę uchwyty i nic się nie dzieje, więc muszę zawsze składać od strony foteli ciągnąc za ten paseczek u dołu oparcia, bo plastikowy uchwyt u góry jest chyba tylko do połowicznego składania fotela aby móc wejść do 3. rzędu siedzeń. 

Rocko

Fotelik tyłem do kierunku jazdy montowany na kotwice? Ja jeszcze takiego nie widziałem. Ja miałem taki fotelik tyłem do kierunku jazdy, ale z nogą. Poza tym zastanawiam się, gdzie w ogóle zaczep miałby być zamontowany. Wydaje mi się, że kotwica jest jedynie do użycia w momencie jak zainstalujesz fotelik przodem do kierunku jazdy.

arekp

Też mi się wydaje, że kotwa spełni swoje zadanie tylko w przypadku pozycji "przodem".

MrBlacker

Są też foteliki obrotowe ze standardowym mocowanie isofix i wtedy montujesz tak jak przodem do kierunku jazdy, a górną część fotelika obracasz. ;)

Przy mocowaniu "zwykłego" fotelika tyłem do kierunku jazdy trzeba ustabilizować oparcie fotelika za pomocą pasów mocujących albo do szyn (czasem są dodatkowe uchwyty w szynach właśnie tzw. kotwy) albo oparcia fotela przedniego. Np. TAKIE kotwy można też osobno dokupić i zamocować pomiędzy podłogą, a szyną fotela przedniego. Nawet jak fotelik posiada dodatkową nogę to też powinno się ustabilizować go dodatkowymi pasami.

TUTAJ jest trochę więcej napisane o mocowaniu fotelika tyłem do kierunku jazdy.

foxter11


Tak jak pisze MrBlacker - oczywiście jest noga plus do tego pasy, które stabilizują fotelik bocznie i przy ewentualnych uderzeniach w tył pojazdu.
@MrBlacker Te kotwy z tego co widzę mocuje się do ostatniej śruby szyny przedniego fotela - dzięki za podpowiedź, nie wiedziałem o nich wcześniej.
https://www.babyworld.se/images/2.149171/britax-max-way-plus.jpeg

MrBlacker

Niektóre auta mają fabrycznie takie kotwy, ale jeśli konstrukcja auta pozwala to można je sobie dołożyć.

habanero

Dzięki za założenie tematu - właśnie za chwilę będę kupował fotelik korzystający z pasów kotwiczących (Britax Römer Max-Way Plus albo Axkid Minikid) i sam się zastanawiam jak wygląda sytuacja z mocowaniem.

Z tego co wiem to Saab-y i Volvo są wyposażone w dedykowane miejsca do montażu pasów kotwiczących.

arekp

@habanero my korzystamy z DUALFIXa. Obracanie fotelika + SUV to duet, którego na chwilę obecną na nic bym nie zamienił :-)


Z Britaxowej osłony fotela też korzystamy i jestem zadowolony.

foxter11

Dualfix jest niestety tylko do 18kg, a ja chciałem wozić dziecko tyłem jak najdłużej, dlatego wybrałem MaxWayPlus. Axkid był trochę węższy i sporo droższy, do tego nie miał ocen w teście Adac. Natomiast oba zdały Test Plus.

arekp

@foxter11 @habanero  a w jakim wieku są Wasze dzieci? U mnie zbliża się do 3,5 roku, a waga 15kg. Spodziewam się, że jeszcze 1,5-2 lat młody będzie korzystać z fotelika.

foxter11

#10
14 miesięcy i 13kg ;)  Mój młodszy syn jest wzrostowo i wagowo w 97 centylu (ale ja mam prawie 2 metry wzrostu) więc fotelik by mu starczył może na 1,5-2 lata maksymalnie tak porównując ze starszym, ktory rósł trochę wolniej. Chodziło mi też o szerokość siedziska.

Rocko


Prawdę mówiąc oprócz Isofixa i nogi nie widzę potrzeby obwiązywać fotelika jeszcze pasami, a już na pewno nie w taki sposób jak to jest na obrazku powyżej 😜 przecież to węzeł gordyjski 😜

foxter11

A jeśli chodzi o drugą część pytania to czy u Was działa normalnie opuszczanie drugiego rzędu siedzeń z bagażnika?

Snooper

Nie każdy fotelik nadaje się do każdego modelu auta, przy takich udziwnieniach z pasami [/size]podjechałbym[size=78%] do sklepu i przymierzał te cuda techniki do auta i dziecka. Na szczęście moja mała wagowo i wzrostowo spokojnie pojeździ w obrotowym bardzo długo :) [/size]


Mniej w temacie:
1) foteliki obracane nie mają kotew ale mają niższe kategorie wagowe;
2) jak kupujecie obracane to zwróćcie uwagę na to, że mechanizmy obracania mają potężne luzy (nie wszystkie). Ja się wpakowałem w Cybex'a Sirona S - bez dziecka nie idzie z tym jeździć:

https://www.youtube.com/watch?v=bVCnLffyqLM  Sprawa zgłoszona co Cybex - "ten typ tak ma". Porażka.

sxill

Odnośnie składania kanapy z bagażnika: u mnie jest identycznie, chociaż chyba kiedyś mi to zadziałało.