Witam wszystkich Forumowiczów. Czy ktoś może mi pomóc w ustaleniu przyczyny błędu o kodzie 31489 P154B 00 odczytanego przez VCDS jako nieznany? Po głębszym przeanalizowaniu zawartości internetu znalazłem informację że błąd pochodzi z czujnika ròżnicy ciśnień DPF, wymieniłem czujnik niestety błąd pozostał... :'(
Procedura ross-techa mówi o potrzebie adaptacji nowego czujnik
Czytałem o tym że adaptacja może być potrzebna ale w programie VCDS nie ma funkcji reset i adaptacja dla tego czujnika. Po zamontowaniu nowego czujnika można było jedynie wykasować błąd i przy pierwszym uruchomieniu było ok kontrolka check zgasła ale przy ponownym już nie i błąd powraca :-\
Wpisałeś w Coding-II login 30605 = Exhaust Gas Differential Pressure Sensor (G450) Adaptation
Edit: posiłkowałeś się pomocami "naukowymi" np. z YT?
https://youtu.be/aXX0oobKOFs
Na tym filmiku jest jak po wymianie czujnika zrobić reset wartości zapisanych i adaptacje nowego ale w programie nie mogłem znaleźć takiej opcji pomimo tego że program jest po aktualizacji. Spróbuję jeszcze przez ten login który podałeś.
Witam, dziś byłem zrobić adaptacje nowego czujnika. Niestety nic nie pomogło, tym razem był to inny program diagnostyczny który odczytał usterkę jako U11F500 - czujnik ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych- brak komunikacji. Proszę o pomoc, kontrolka check dalej świeci... :-[
czujnik dobrany prawidłowo do VIN pojazdu? Jeśli brak komunikacji to albo problem w okablowaniu albo w złym czujniku. Swoją drogą kiedyś wymieniałem czujnik różnicy ciśnień i działała na zasadzie P&P bez potrzeby adaptacji
Czujnik dobrałem po numerze który jest na nim i zakupiłem na allegro, po stwierdzeniu że jest wadliwy odesłałem i zakupiłem drugi i dalej błąd. Czy to możliwe żeby dwa zakupione czujniki były trefne??? Instalacje na silniku sprawdziłem po centymetrze pod kątem przetarć nadgryzień przez gryzonie itp.
Czy ktoś może potwierdzić czy napięcia które dochodzą do czujnika są prawidłowe:
przewód pierwszy od góry (żółto-czarny) 4,98V;
drugi (brązowy) masa; trzeci (żółto-szary) 3,80VSprawdzałem przy rozłączonej kostce i włączonym zapłonie.Kolejność przewodów jest ok? Proszę o pomoc ???
@Gregor problem w tym, że zdecydowana większość osób tutaj - albo inaczej, wszyscy poza 2-3 osobami - posiadają jeszcze auta na gwarancji. Jeśli zdarzają się usterki, to problemy nadal na chwilę obecną rozwiązuje nam ASO. Ciężko będzie z weryfikowaniem napięć, gdyż ich nie znamy - zakładam, że ta sytuacja zmieni się w przeciągu kolejnego roku.
Jeśli kupiłeś nowe czujniki, to żaden z nich nie powinen być uszkodzony.
Auto kupiłeś z takim problemem, czy pojawił się w trakcie użytkowania?
Pamiętaj też, że do TII powinno się podchodzić z nie tyle aktulanym oprogramowaniem VCDS, ale nowym kabelkiem - ten starszego typu nie daje dostępu do wszystkich sterowników i ustawień.
To prawda, że na tą chwilę ciężko jest znaleźć coś w necie na temat problemów z TII a najlepszy sprzęt do diagnostyki posiada serwis. Moje auto gwarancji już nie ma a jeżdżę nim od 2mies i na początku wszystko było ok.
Czeka mnie wizyta w ASO...
akurat diagnostyka ECU jest taka sama w TII jak i moim TI FL, tutaj żadnej rewolucji nie ma.
@Gregor daj cały opis błędu z ramki zamrożonej
VCDS odczytał tak:
31487- nieznany kod błędu
U11F500 (039)--niepotwierdzony- testowany od skasowania
ramka zamrożona
stan błędu: 0000001
Priorytet błędu: 2
częstośc błędu: 1
Diagnoza Bosch:
U11F500- czujnik ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych brak komunikacji
P154B00 sterownik ESP błąd
P154B00 sterownik ESP błąd
Witaj Gregor,czy uporales sie z tym bledem w tiguanie bo mam ten sam problem i co wystepowal u ciebie,pozdrawiam