Autor Wątek: Komunikat: Usterka układu Adblue, uruchomienie auta niemożliwe za 1000km!  (Przeczytany 4226 razy)

Gregor

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0Tdi/115KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EWE
Advertisement
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu w moim Tigu pojawia się i znika komunikat jak w temacie. 
OBD11 odczytuje błąd: P20E800- środek redukujący ciśnienie za niskie.Kiedy komunikat jest aktywny zasięg adblu spada do 1000km, po jakimś czasie gdy wszystko wraca do normy wskazanie zasięgu adblue też jest prawidłowe (jest to 8000km na teraz).
Na innym forum aut z grupy VAG udało mi się znaleźć opis podobnego problemu, gdzie rozwiązaniem była "adaptacja" układu SCR poprzez zastosowanie odpowiedniej techniki jazdy (na odpowiednim odcinku drogi i określonej prędkości kilkukrotne przyspieszanie i zwalnianie) ale w moim przypadku nie przyniosło to efektu.
Czy ktoś z Was miał podobny problem???
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Może się okazać, że będzie konieczna wymiana pompy z podrzewaczem. Tego raczej nie naprawisz "techniką jazdy".
 

Gregor

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 2.0Tdi/115KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EWE
Cóż, sposób z zastosowaniem odpowiedniej techniki jazdy jest jak na razie jedynym jaki udało mi się znaleźć. Co ciekawe, w jednym z wpisów użytkownik twierdził, że nawet serwis stosuje tą metodę ;) Być może przyczyną problemu jest pompa, ale czy jej usterka nie byłaby ciągła a komunikat pojawiłby się na stałe? ???
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Pozostaje Ci sprawdzić to na własnej skórze ;) - albo będzie już dobrze, albo staniesz gdzieś i dalej nie pojedziesz