@tiguan220 oznaczenie XL i SUV to co innego.
Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton. Dodatkowo takie opony są mniej ekonomiczne (większe opory toczenia) i mniej komfortowe (głośniejsze).
Pozwalają one na zastosowanie większego ciśnienia w oponie w celu uzyskania większej nośności. Przykładowo dla zwykłej opony z nominalnym ciśnieniem 2,5 bara odpowiednikiem jest opona XL z nominalnym ciśnieniem 2,9 bara.
Moje letnie to Hankook Ventus S1 evo2 SUV (niestety tylko klasa średnia ) z indeksem 100V bez XL, ale za to samouszczelniające.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości przy 240 km/h.
A moje zimówki to Continental WinterContact TS 850 P z indeksem 100H również bez XL i również samouszczelniające oraz dedykowane do SUV'a 4x4.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości 210 km/h.
Wg mnie konkretnie do tego auta nie ma sensu stosowania opon wzmocnionych (XL), wystarczą opony z półki premium dedykowane do SUV'a, ale koniecznie dodatkowo z rantem ochronnym.