Autor Wątek: Koła, opony, felgi - lato, zima  (Przeczytany 258484 razy)

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #270 dnia: 2019/07/24 17:45 »
Advertisement
No i chcę kupić na zimę odpowiednik tych opon, o których pisałem wcześniej tylko w rozmiarze 255/45 R19 a tu okazuje się, że nie są wyszukiwane jako 4x4 nie mają też oznaczenia SUV. Wiecie może od czego to zależy i czy to ma jakieś znaczenie?


https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Goodyear/UltraGrip-Performance-GEN-1/255-45-R19-104V-XL/R-357657




 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #271 dnia: 2019/07/24 21:44 »
Istotne jest oznaczenie nie SUV a  XL - (Extra Load = RF) opona o wzmocnionej konstrukcji i podwyższonej nośności
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #272 dnia: 2019/07/24 22:39 »
Nie ma znaczenia, niby po co ma być wzmocniona?. Do tiga z 4x4 ma być ten sam bieżnik i rozmiar na wszystkich kolach żadna filozofia. Przy przekładce  warto zmieniać opony z przodu na tył i po przekątnej, z przodu opony zużywają się szybciej i w tym przypadku 4x4 nie ma nic do tego.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #273 dnia: 2019/07/24 23:23 »
Niby nie ma ale ja tam w swoich autach które miały 4x4 wolałem mieć XL, to nie Polo ważące 1100 kg tylko prawie 1700, ale wymogu jako takiego nie ma
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #274 dnia: 2019/07/25 20:30 »
A może ktoś ma na sprzedanie używane alufelgi 7 J x 19 ET 43?
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #275 dnia: 2019/07/27 10:56 »
Czy w rozmiarze 255/45 R19 nie ma zimowych samouszczelniających? Nie mam nawet zestawu naprawczego więc wypadałoby takie kupić a tu posucha.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #276 dnia: 2019/07/27 20:28 »
Ogólnie jest problem z samouszczelniającymi. Kupowałem teraz letnie do Tiguana (u mnie R18) i zrezygnowałem z samouszczelniających, bo musiałbym iść na kompromis jakościowy.



Jeśli ktoś będzie się rozglądać za letnimi, jestem zadowolony po przejechaniu prawie 3kkm: Continental PremiumContact 6 i na chwilę obecną bym polecił.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #277 dnia: 2019/07/28 10:41 »
W rozmiarze 235/55 R18 (fabryczny rozmiar dla Tiguana) łatwiej jest dostać opony samouszczelniające. Ja kupowałem właśnie takie opony zimowe marki Continental. ;)

W przypadku rozmiaru 255/45 R19 faktycznie nie można nic sensownego namierzyć. Natomiast są dostępne 235/50 R19, które Ci odradzałem. ;)
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #278 dnia: 2019/07/28 13:15 »
@MrBlacker no wiem, ale właśnie nie chcę inwestować w drugie felgi teraz. No nic, pewnie skończy się na nie samo uszczelniających.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #279 dnia: 2019/07/28 21:28 »
A fabrycznie tig jest na oponach wzmocnionych? Zależy to od 4motion i rozmiaru? Czy tak jak myślę żaden egzemplarz nie wyjeżdża na wzmocnionych oponach? Obejrzałem swoje 255 i nie widzę nigdzie XL jest za to SUV, to to samo?
 

Revo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 73
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Skąd: WP
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #280 dnia: 2019/07/29 10:59 »
U mnie na oponie jedynie widzę max load 775kg
215/65r17
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #281 dnia: 2019/07/29 13:46 »
@tiguan220 oznaczenie XL i SUV to co innego.
Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton. Dodatkowo takie opony są mniej ekonomiczne (większe opory toczenia) i mniej komfortowe (głośniejsze).
Pozwalają one na zastosowanie większego ciśnienia w oponie w celu uzyskania większej nośności. Przykładowo dla zwykłej opony z nominalnym ciśnieniem 2,5 bara odpowiednikiem jest opona XL z nominalnym ciśnieniem 2,9 bara.

Moje letnie to Hankook Ventus S1 evo2 SUV (niestety tylko klasa średnia ) z indeksem 100V bez XL, ale za to samouszczelniające.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości przy 240 km/h.

A moje zimówki to Continental WinterContact TS 850 P z indeksem 100H również bez XL i również samouszczelniające oraz dedykowane do SUV'a 4x4.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości 210 km/h.

Wg mnie konkretnie do tego auta nie ma sensu stosowania opon wzmocnionych (XL), wystarczą opony z półki premium dedykowane do SUV'a, ale koniecznie dodatkowo z rantem ochronnym. ;)
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #282 dnia: 2019/07/29 18:17 »
A już wiem, że nic nie wiem. Te nasze oryginalne mają rant ochronny?

PS. Chcę kupić te, ktoś jeździ i zadowolony? Chyba mają tą ochronę - oznaczenie MFS:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-g1-255-45-r19-104-v-xl-mfs#258819513
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #283 dnia: 2019/07/29 21:45 »
Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton
  moje X1 e84 wyszło z fabryki na runflatach z oznaczeniem XL a jego waga to 1650 kg więc te 2,5 tony to raczej nie jest jakiś sztywny wyznacznik



SUV to co innego.
to raczej taki marketing na zasadzie "skoro są auta typu SUV to stwórzmy opony o nazwie SUV", producenci tłumaczą, że niby coś tam ulepszyli
« Ostatnia zmiana: 2019/07/29 22:21 wysłana przez Charls »
 

bajgos

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Seat Leon
  • Wersja: X-Perience
  • Silnik: 1.8 TSI / 180KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #284 dnia: 2019/08/22 19:32 »
Witam wszystkich na forum!

Jestem właśnie w trakcie wyboru nowego samochodu. Na krótkiej liście została Ateca i Tiguan.Proszę o poradę w temacie wielkości felg (17" Tulsa lub 18" Kingston) w połączeniu z DCC.
Wybrałem już wersje 2.0 TSI Comfortline + progresywny układ kierowniczy.
Nie zależy mi na większych felgach ze względu na wygląd - 17" Tulsa podobają mi się.Mam jednak wątpliwość czy 17" przy profilu opony 65 nie pozbawia DCC najważniejszych zalet.Chodzi mi o lepsze trzymanie w zakrętach w trybie sport oraz brak wpływu na komfort w trybie normalnym i komfortowym.Z drugiej strony przy 18" profil to 55 i nie wiem na ile to poprawia sytuację. Czy warto dopłacić do droższych felg, opon, większego zużycia paliwa i gorszej trakcji w zimie.