Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: jeromer w 2018/11/01 10:05alusy ori VW 17"

Zrobiłem ten sam błąd. 17-tki do tego auta powinny być zakazane z konsekwencją publicznego biczowania właściciela.

Fircyk

#121
arekp  zgadzam się  z  Tobą  najmniej 18" felga,  komfortu nie podniesie się  przez wiekszy balon to zawieszenie jest takie że  wiele zniego nie wyciągnie. 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Dodam że  zrobiłem  porównanie moje 19 i 17 i generalnie dwóch  kierowców praktycznie minimalna rużnica  w komfortu ale prowadzenie na plus dla 19. Mam też  Nowy model Q5 na 19 i tam zawias jest idealny i nawet jak jeżdzilem na 21" znjomego było lepiej niż  na 17" w Tigu

Tomus

Panowie a jakie modele opon mieliscie na felgach przy odbiorze z salonu?


T

Jp

Przy odbiorze Pirelli Scorpio verde 215/65/17, jutro wymiana w ASO na Michelin alpin 5 w tym samym rozmiarze

rk


@Tomus

Pirelli i na letnich i zimowych (takie przyszły z VW) - chyba Scorpion i Sotto Zero. Co ty dostaniesz to raczej loteria jest.

arekp

#125
@Tomus u mnie 18" Continental (2016)


EDIT: pomieszałem auta, w Tigu nie było Michelinów

Rocko

Ja miałem Continentale 17 cali

aro73

255/45/19" opony Continental

MrBlacker

Wracając do tematu łańcuchów na celowniku mam cały czas łańcuchy firmy Pewag. Dlaczego łańcuchy tej firmy?

       
  • Po pierwsze robią łańcuchy, które sprzedaje oficjalnie VW.
  • Po drugie wybrane poniżej łańcuchy mają zabezpieczenia na felgi aluminiowe i są w miarę w rozsądnej cenie (oczywiście trzeba dobrze poszukać).
Rozmawiałem też z inżynierem z tej firmy i do naszych aut dla osób bardziej ogarniętych sugeruje on model SERVO - montaż jednoetapowy. Nie jest konieczna wersja SERVO SUV, która różni się jedynie średnicą przekroju ogniwa o 0,25 mm. Zwykła wersja jest wystarczająca do wagi i przeznaczenia Tiguana.
Dla mniej ogarniętych jest wersja SNOX SUV - łatwiejszy montaż, ale dwuetapowy.
Kolejna rzecz to niestety oficjalnie nie potwierdzą wyboru łańcuchów dla kół od 18" wzwyż, bo VW zatwierdził dla Tiguana maksymalne koła 17". Zalecenie jest takie, aby po założeniu na koło organoleptycznie sprawdzić czy przypadkiem gdzieś od środka nie będzie łańcuch ocierał o jakieś wystające elementy. :)

Ostatnio też zainteresowały mnie modele tekstylne od Michelin, jednak mają ograniczoną homologację i chyba niewiele osób skorzysta:

       
  • SOS GRIP - taka skarpeta, na mniej ekstremalne warunki, ale dla auta 4x4 chyba mało przydatna - homologacja na Francję
  • EASY GRIP - odpowiednik zwykłych łańcuchów - homologacja na Francję i Włochy (jeśli planujemy inne rejony np. Austrię, Niemcy czy Szwajcarię to te też odpadają)

sxill

Na dniach odbieram Allspace, bez DCC, na felgach 17". Moim zdaniem wyglądają słabo i od razu chcę zamienić na większe. Myślałem o jakichś 20". Czy da się w miarę komfortowo jeździć Allspacem bez DCC na felgach 20"? Doradźcie proszę.

Fircyk

Nie i jeszcze raz nie.   Tak i jeszcze raz tak.

Osobiście mam 19 i na dobrych drogach jest ok ale na dziurawych i z malymi poprzecznymi nierównościami  to jest masakra. Jesli masz sporo kiepskich dróg  po kturych jeżdzisz to sobie odpuść, chyba że  masz spory próg  wytrzymałości  na telepiące zawieszenie.  Najlepiej znajdź  auto na 20 i przetestuj tylko troszkę dłuższa  jazda i raczej zmienna nawierzchnia.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


arekp

Cytat: sxill w 2018/11/10 00:58
Na dniach odbieram Allspace, bez DCC, na felgach 17". Moim zdaniem wyglądają słabo i od razu chcę zamienić na większe. Myślałem o jakichś 20". Czy da się w miarę komfortowo jeździć Allspacem bez DCC na felgach 20"? Doradźcie proszę.

Jak pisałem wyżej, montaż 17-tek do tego auta powinien być karany poprzez publiczną chłostę ;-) Piszę to jako ten, który nierozważnie kupił 17-ki na zimę. Auto wygląda komicznie.

Kabe

Cytat: arekp w 2018/11/10 08:25Jak pisałem wyżej, montaż 17-tek do tego auta powinien być karany poprzez publiczną chłostę ;-) Piszę to jako ten, który nierozważnie kupił 17-ki na zimę. Auto wygląda komicznie
Zgadzam się, ale też nie zgadzam...
Ja mam 17 i najważniejszy dla mnie jest komfort jazdy, cały czas mam ciśnienie 2,3 bara czyli poziom komfortowy i naprawdę jest dobrze. A wygląd? Wygląd to mi trochę wisi... ale to już każdego osobista sprawa

Rocko

Ja popieram @Kabe 👍🏽 Dla mnie najważniejszy jest komfort a z zewnątrz oglądam samochód tylko jak go myję albo wsiadam 😜

MrBlacker

Patrząc jednocześnie na komfort i wygląd to rozmiar 18" jest idealny.
Jeśli chcecie, aby felga wyglądała na większą to należy brać jasne, czarne zawsze będą dawać wrażenie mniejszych.

Natomiast jeśli kupowałbym wersje R-linę to tylko z flagami 20". ;)