Autor Wątek: Koła, opony, felgi - lato, zima  (Przeczytany 261970 razy)

MArek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 113
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI /190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #585 dnia: 2020/10/27 18:37 »
Advertisement
No i teraz wygląda jak należy.  ;D Frodo jaki lejesz olej. 504-507 czy 508

 
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #586 dnia: 2020/10/27 19:31 »
No i teraz wygląda jak należy.  ;D Frodo jaki lejesz olej. 504-507 czy 508
Dzięki! Chyba jeszcze spróbuję 2x20 z przodu. Tylko dlatego, że podoba mi się to mocowanie ich na śruby i potem człowiek zapomina, że są – do kół wkręca się zwykłe fabryczne śruby, nie trzeba nikomu mówić by uważał przy wymianie kół itp. Poza tym 2x15 nic nie brakuje. To szczególnie do R-Line, który fabrycznie ma już szersze koła… Właśnie dokupiłem 2x20.:D
PS. Mam auto zaledwie kilka miesięcy i jeszcze nie rozgryzłem tematu oleju - dziękuję za przypomnienie. ;) Natomiast znajomy pasjonat tematu polecał RAVENOL VSW 0W30 jako najlepszy - niestety tylko jeśli cena nie gra roli... a na drugim miejscu olej serwisowy 0w30 za dobrą relację jakości do ceny (pewnie poza serwisem).
 

ellah

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 125
  • Model: ALLSPACE
  • Wersja: HIGHLINE R-Line
  • Silnik: 190 KM TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #587 dnia: 2020/10/28 13:41 »
W sumie to całkiem dobre wyniki testów poprzednika z zeszłego roku. Kategorie przyczepności na mokrym są odpowiednie, nie gorsze niż na innych z półki premium. Wedlug producenta radzą sobie tak samo jak te przedstawione w zeszłym roku. Cena. Gwarancja dożywotnia - cokolwiek to znaczy, ale jest.
Nie znalazłem natomiast informacji co zmienili w wersji z X.


Jak już mam, jeździłem po mokrych ulicach asfaltowych na razie, to radzą sobie bardzo dobrze, nawet przy ruszaniu nie miałem żadnych poślizgów. Odprowadzają wodę całkiem dobrze. Są cichsze od contisportcontact 5. Chociaż bieżnik bardziej wskazuje na radzenie sobie ze śniegiem. Jestem zadowolony z zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prostując i cytując sam siebie. Powyżej 145 przy temperaturze 13 stopni słychać wyciew tych oponach. Dobrze, że w naszym kraju nie wolno jeździć szybciej niż 140km/h ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Skad pewnos ze to te Hankooki?

 

e131

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 75
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #588 dnia: 2020/10/28 14:41 »
W sumie to całkiem dobre wyniki testów poprzednika z zeszłego roku. Kategorie przyczepności na mokrym są odpowiednie, nie gorsze niż na innych z półki premium. Wedlug producenta radzą sobie tak samo jak te przedstawione w zeszłym roku. Cena. Gwarancja dożywotnia - cokolwiek to znaczy, ale jest.
Nie znalazłem natomiast informacji co zmienili w wersji z X.


Jak już mam, jeździłem po mokrych ulicach asfaltowych na razie, to radzą sobie bardzo dobrze, nawet przy ruszaniu nie miałem żadnych poślizgów. Odprowadzają wodę całkiem dobrze. Są cichsze od contisportcontact 5. Chociaż bieżnik bardziej wskazuje na radzenie sobie ze śniegiem. Jestem zadowolony z zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prostując i cytując sam siebie. Powyżej 145 przy temperaturze 13 stopni słychać wyciew tych oponach. Dobrze, że w naszym kraju nie wolno jeździć szybciej niż 140km/h ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Skad pewnos ze to te Hankooki?
Mówisz o tym dźwięku z opon? Raczej przed zmianą z letnich nie było tego słychać.
Służbowo bardzo dużo jeżdżę i słyszę niestety każdy mankament. Jestem wrogiem wulkanizatorów. Jak już było chłodniej, wieczorem, koło 7 stopni to odgłos wyjących opon nie był tak słyszalny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

shark

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Model: Tiguan II (5N)
  • Wersja: HighLine R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI/190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WW
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #589 dnia: 2020/10/30 22:21 »
Ja już po zmianie na zimowe
Co prawda felgi kupiłem budżetowe, ale dawać ok. 8 tys. za felgi akcesoryjne w ASO to przesada.


Więc kupiłem 8J x 18 przy ET=41 i na to Blizaki LM005 235/55/R18
i wszystko lata bez zarzutu i nawet nieźle wygląda
Oczywiście świadomość że nie są to oryginalne felgi trochę uwiera, ale w tym w ASO to w głowie się poprzewracało z tymi cenami.

 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #590 dnia: 2020/10/31 06:42 »

Przy okazji chyba wymienię przód też na 2x20 by bardziej podoba mi się mocowanie dystansów na śruby i kół do dystansów, co jest dostępne w tym rozmiarze (zamiast dłuższych śrub do 2x15, choć w praktyce 1 i 2 powinno być ok). Oczywiście lepiej od razu kupić fajne felgi, ale tak można się ratować jak ktoś ma inne...
[/quote]
A czy moglbys troche bardziej rozwinac temat o co chodzi z ta roznica 15 i 20 ?
I czy dotyczy to takze dystansow Eibacha ?
Dzieki z gory
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #591 dnia: 2020/10/31 09:44 »

"Przy okazji chyba wymienię przód też na 2x20 by bardziej podoba mi się mocowanie dystansów na śruby i kół do dystansów, co jest dostępne w tym rozmiarze (zamiast dłuższych śrub do 2x15, choć w praktyce 1 i 2 powinno być ok). Oczywiście lepiej od razu kupić fajne felgi, ale tak można się ratować jak ktoś ma inne..."

A czy moglbys troche bardziej rozwinac temat o co chodzi z ta roznica 15 i 20 ?
I czy dotyczy to takze dystansow Eibacha ?
Dzieki z gory
Są 2 sposoby mocowania:
1. dłuższe śruby, czyli np. gwint 27+15=42 lub 43 mm dla moich 15 (kupiłem komplet z fabrycznymi śrubami)
2. dodatkowe śruby (przykręcasz najpierw same dystanse i do nich koła na fabryczne śruby, dostępne z tego co widziałem *od* 20 bo dodatkowe śruby wymagają miejsca)
Dotyczy to o ile mi wiadomo wszystkich producentów, np. Eibach 2x20 można kupić w wersji 1 i 2, ale np. 2x10 nie kupisz w wersji 2 bo nie zmieściłyby się dodatkowe śruby.
Ja wolę sposób 2, ale moim 2x15 obiektywnie nic nie brakuje. Wersję 2 kupowałbym tylko wszystko super jakości (np. H&R lub Eibach) bo w dystansach są gwinty.
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #592 dnia: 2020/10/31 12:37 »
Dzieki za info oraz uswiadomienie, ze sa 2 opcje ;)
... teraz rozumiem
Musze wiec sie zastanowic ktore lepiej wybrac ?
Letnie mam na Rlinowych 19
Zimowe mam na 19 ale mniejszej szerokosci - chyba 7 cali i ewidentnie sa schowane do srodka o okolo 2 cm
Dystans 2 cm zalatwi sprawe w 100%
I tu pytanie ktore ze wzgledu na wygode czy obsluge wybrac ?

 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #593 dnia: 2020/10/31 14:33 »
 Weź pod uwagę ET. Ja dobierałem do felg ET43. Jeśli masz np. ET38, to 2x15 da ten sam efekt wysunięcia środka/zewnętrznej krawędzi koła. Zależy też od szerokości opony, np. 255 wystawałaby wtedy 1,5 cm (2 cm z 2x20) bardziej niż fabrycznie.
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #594 dnia: 2020/10/31 22:30 »
Co racja to racja
U mnie tez jest ET 43 i ET 38
Choc myslalem, ze 2 cm delikatnie je wysunie o 5mm na zewnatrz
U mnie problem jest taki, ze co pol roku by trzeba je sciagac
Czy tez masz tak u siebie ?
Nie jest to jakos meczace ?
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #595 dnia: 2020/11/01 14:15 »
Ja bym brał przykręcane na dodatkowe śruby jeśli będą mnie więcej na stałe i co najmniej 20, a w każdym innym przypadku te z dłuższymi śrubami.
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #596 dnia: 2020/11/01 20:46 »
Tylko u mnie bylyby sciagane co pol roku ... i tu pytanie czy to ma sens ?
Pytam gdyz zima jednak felgi jednak sa schowane w Rline i dosc dziwnie to jednak wyglada
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #597 dnia: 2020/11/02 10:38 »
To ja bym dał zwykle dystanse, są tańsze i nie zamontowane na stałe więc ściągasz je w prosty sposób
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #598 dnia: 2020/11/02 10:53 »
Dokładnie - 20 mniej śrub do dokręcania kluczem dynamometrycznym. Tylko warto uważać by dystanse nie spadły na ziemię przy wymianie kół.
 

MArek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 113
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI /190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #599 dnia: 2020/11/02 15:54 »
Tylko u mnie bylyby sciagane co pol roku ... i tu pytanie czy to ma sens ? Pytam gdyz zima jednak felgi jednak sa schowane w Rline i dosc dziwnie to jednak wyglada
A nie prościej sprzedać własne felgi i kupić z odpowiednim et żeby nie bawić się w dystanse. Jakby nie patrzeć to zawsze przy zmianie kół będzie upierdliwość i kolejne płaszczyzny do doczyszczania aby nie było jakiegoś bicia. Koszt zamiany felg pewnie będzie niższy niż zakup dystansów firmowych.Zerknąłem na ofertę eibach i biorąc cenę pod uwagę interes całkowicie nieopłacalny.