Autor Wątek: Koła, opony, felgi - lato, zima  (Przeczytany 181588 razy)

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 28 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #915 dnia: 2022/02/10 10:01 »
Advertisement
Czyli wszyscy którzy zakupili auto bez DCC mają samochód nie nadający się do jazdy!!!  - No może poza jeszcze tymi co maja sportowe zawieszenie ale to z naciskiem na może bo nie testowałeś. Rozbawiłeś mnie do łez.
Kupiłeś 230km samochód z aktywnym zawieszeniem i włożyłeś do niego balony do jazdy po krawężnikach zamiast kół. Gdzie tu sens i logika?
Ja nie lubię Tiga bez DCC i jest to dla mnie najważniejsza rzecz po silniku (i 4x4) akurat w tym aucie, a np. w sedanach nigdy mi DCC nie brakowało. Jeśli komuś nie brakuje DCC w Tigu, to wspaniale.
Każdy ma swój budżet, priorytety, preferencje. Znam takich, których stać na Audi Q7, a kupują Suzuki... SX4, ale za to cały świat zjeździli i super! Jeden woli Golfa R, inny terenówkę...
Ja nie mam skóry, ktoś np. woli skórę od DCC, rewelacja!  Co do balonów, to zobacz sobie np. Cybertruck. Mercedes G63 AMG czy Lamborgini Urus mają więcej centymetrów gumy pomiędzy felgami a asfaltem (wysokość bocznej ściany opony) niż Tig na 18-kach. Tesla X miewa więcej gumy pomiędzy felgami a asfaltem niż Tig na 18-kach, a koła 20" w wersji 800-konnej mają mniej więcej tyle samo itd. Ale to wiadomo same nudne auta, które wylatują z zakrętów na swoich "balonach zamiast kół"... A projektanci co tyle gumy dali, to już dawno wylecieli z pracy. Twój Tig na 20-kach to przy nich jak nowe 911 GT2RS czy Laferrari, 8 cudo świata, kobiety zapewne mdleją...  ;)
« Ostatnia zmiana: 2022/02/10 10:54 wysłana przez Frodo »
 
The following users thanked this post: Rocko, Dybik

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 369
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #916 dnia: 2022/02/10 11:23 »
Znam takich, których stać na Audi Q7,
a ja znam takich, co mają Q7, a kredytu na lodówkę nie dostali :o



 
The following users thanked this post: Dybik

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 369
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #917 dnia: 2022/02/10 11:29 »
Dużo różnych zdań na temat wielkości kół w aucie. A tak naprawdę producent daje nam do wyboru wszystkie opcje, i balony i naleśniki.


A już w ogóle nie rozumiem, dlaczego ktoś kupuje samochód typu SUV i w dodatku go obniża  ??? 
 To jak kupić sobie F1 i wsadzić mu zawieszenie terenowe  :o 



 
The following users thanked this post: Rocko

van_daal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 498
  • Thanked: 149 times
  • zam. 30.04'21 | odb. 01.08'22
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #918 dnia: 2022/02/10 11:54 »
To jak kupić sobie F1 i wsadzić mu zawieszenie terenowe

A jak inaczej dojedzie do swojej rezydencji we wiosce?.. ;D
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Thanked: 118 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #919 dnia: 2022/02/10 13:57 »
Dużo różnych zdań na temat wielkości kół w aucie. A tak naprawdę producent daje nam do wyboru wszystkie opcje, i balony i naleśniki.


A już w ogóle nie rozumiem, dlaczego ktoś kupuje samochód typu SUV i w dodatku go obniża  ??? 
 To jak kupić sobie F1 i wsadzić mu zawieszenie terenowe  :o


Nasrali kół i felg (przepraszam za słowa) co możesz sobie docelowo samemu zmodyfikować, ale istotniejszego - koloru lakieru - tutaj to już oczywiście a b c d e i kropka.
Dla mnie właśnie kolory nadwozia są zbyt dużą biedą w porównaniu do kół. Czasami ciężko zrozumieć logikę (chociaż zapewne rozchodzi się o koszty lakierni :) ).
 

MArek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI /190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #920 dnia: 2022/02/10 14:55 »
kobiety zapewne mdleją
Jeśli w twoim przypadku Tig służy w takim celu to chyba nie najlepszy wybór na rwanie kobiet ale myślę że wizyta u specjalisty powinna pomóc i podnieść samoocenę   ;D
Chociaż Valencia które wybraliśmy też nie wydają się być bardzo złe
Jedyne w mojej opinii ładne 19 oferowane w Tiguanie. Szukałem na zimówki ale trudno dostępne.
 
The following users thanked this post: Dybik

MArek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 2.0 TSI /190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #921 dnia: 2022/02/10 15:05 »
A już w ogóle nie rozumiem, dlaczego ktoś kupuje samochód typu SUV i w dodatku go obniża  ???
Można by się również zastanowić dlaczego ktoś kupuje auto typu SUV bez 4x4.
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 313
  • Thanked: 25 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 220KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #922 dnia: 2022/02/10 15:18 »
A już w ogóle nie rozumiem, dlaczego ktoś kupuje samochód typu SUV i w dodatku go obniża  ??? 
 To jak kupić sobie F1 i wsadzić mu zawieszenie terenowe  :o
Wbrew popularnej opini samochody SUV to nie sa samochody zaprojektowane do jazdy po terenie. Sama nazwa wskazuje - Sport Utility Vehicle. To jest samochod troche podwyzszony, ale dalej jest zaprojektowany do jazdy glownie po asfalcie i nawet jezdzie troche sportowej. To jest kategoria siedzaca pomiedzy samochodem zwyklym a terenowym. Masz wiecej miejsca, siedzisz wyzej, ale do jezdzenia po terenie to musisz sobie kupic samochod terenowy.

A dlaczego ludzie go obnizaja? A wlasnie dlatego, ze nie planuja nim jezdzic po terenach. Ja wiem, ze w Polsce jezdzenie po asfalcie, to troche jak jezdzenie po terenach, ale nie wszedzie tak jest. Jak sa dobre drogi, lubisz SUV'y i nie planujesz wyjezdzac poza teren, to czemu nie obnizyc. Wyglada bardziej sportowo a dalej masz wszystkie benefity SUV'a.

Niektorzy zakladaja zawieszenie pneumatyczne i wtedy masz pelny wybor wysokosci. Kazdy sobie robi co chce.
W Polsce najczesciej ludzie kupuja podstawowe wersje samochodow. Liczy sie cena i nic wiecej. W innych krajach jest troche inaczej. Bardzo czesto kupuje sie topowa wersje i ja moduje. Zamienia kola, zawieszenie, dodaje sie wlasne akcenty i przerabia samochod, zeby jezdzil i wygladal jak wlasciciel chce. Tutaj patrzy sie na ludzi, ktorzy modifikuja samochody jak na pozerow. I nie mowie tutaj o modifikowaniu w stylu polskim - 20 letnia astra diesel i do tego wielki spoiler i uciety tlumik. Jak jest to zrobione z glowa, gustownie i profesjonalnie, to czesto nawet nie widac, ze samochod jest zmodifikowany na pierwszy rzut oka.

To juz osobnoe zupelnie, ale przypomnialo mi sie, ze jest filmik na YT gdzie ktos wzial 2.0TSI Tiga i zrobil z niego 600 konnego potwora, ktory wyglada bardzo podobnie do samochodu z salonu.
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 313
  • Thanked: 25 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 220KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #923 dnia: 2022/02/10 15:33 »
A już w ogóle nie rozumiem, dlaczego ktoś kupuje samochód typu SUV i w dodatku go obniża  ???
Można by się również zastanowić dlaczego ktoś kupuje auto typu SUV bez 4x4.
Albo kupuje SUVa i udaje, ze to samochod terenowy. 4x4 w SUVie ma pomagac przy przyczepnosci, a nie po to, zeby jechac po terenach. Dlatego jest Haldex a nie naped staly. Dlatego mozna zamowic fabryczne 20stki i adaptacyjne zawieszenie. Ja mam u siebie tryby offroad w Tigu, ale nigdy nie pojechalbym nim w prawdziwy teren. To jest bardziej bajer. I dlatego nie pasuja mi male felgi do SUVa. To nie jest samochod terenowy, tylko samochod do jezdzenie po drogach. Wyzszy Golf po prostu. I blizej mu do Golfa niz do Toyoty Landcruiser
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 369
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #924 dnia: 2022/02/10 16:57 »
Można by się również zastanowić dlaczego ktoś kupuje auto typu SUV bez 4x4.
Jak w moim przypadu, przy 1.5 TSI nie było do wyboru 4X4 :(
Nie wszyscy mogą potrzebować tego napędu, bo zakręty pokonują z normalną prędkością :P
Większa przestrzeń niż w kompaktach
Kombi i Van nie pasuje
Większe poczucie bezpieczeństwaTaki kaprys :P

Jeśli chodzi o przeróbki typu obniżone zawieszenie i wielkie koła i opony naleśniki, to tylko fanaberia posiadacza krążownika :) i nikt mu tego nie zabroni ;)
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Thanked: 27 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #925 dnia: 2022/02/12 11:47 »
Można by się również zastanowić dlaczego ktoś kupuje auto typu SUV bez 4x4.
Odpowiedź jedt banalna: bo SUV to nie terenówka 😁
 

mskv

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 46 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KTT / 23.08.2021
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #926 dnia: 2022/02/12 12:07 »
Można by się również zastanowić dlaczego ktoś kupuje auto typu SUV bez 4x4.
Odpowiedź jedt banalna: bo SUV to nie terenówka 😁


Może i nie jest to terenówka, ale mieszkam w górach i przekomicznie to wygląda kiedy te wszystkie bojowo wyglądające Dustery, RAV4 i Volvo XC60 mielą przednią osią na podjazdach, jak tylko spadnie nieco śniegu.


Już nieraz objeżdżałem takie bogate w prześwit i bajeranckie „terenowe” plastiki na zderzakach wozidła Kią ceed żony, która jedyne co posiada to dobre opony zimowe, a przy okazji mniejsza masa i ogarniający kierowca pozwalają zawstydzać te krążowniki po 200 tys złotych (eg. Volvo)  ;D
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Thanked: 27 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #927 dnia: 2022/02/12 16:18 »
@mskv osobiście nie widzę w tym nic śmiesznego, no może poza faktem, że ktoś kto kupuje samochód za 200 tys. zł nie kupuje opon zimowych „premium”.
Jak sama nazwa wskazuje SUV to pojazd sportowo - użytkowy. Samo zwiększenie prześwitu nie powoduje, że staje się on pojazdem terenowym. To dalej samochód na asfalt, tyle że lepiej radzi sobie z krawężnikami i łatwiej się do niego wsiada czy z niego wysiada kosztem większego spalania i głośniejszych szumów 🙂
 

mskv

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 46 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KTT / 23.08.2021
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #928 dnia: 2022/02/12 16:44 »
@Rocko  z opisu wynika, że masz FWD i rozumiem, że chcesz bronić swojego wyboru. Jeżeli nie mieszkasz w takich warunkach jak ja tylko np. miejskich - spoko, ale też dzielę się obserwacjami z miejsca, gdzie zimą jest nieco trudniej.


Tu nie chodzi nawet o brak opon premium, tylko o fakt, że komicznym są te bojowo wyglądające samochody z masą "off-roadowych" osłon na zderzakach (w szczególności Duster, ale też RAV4) bądź takie, które już samym wyglądem premium dają poczucie że "muszą iść pod tę górkę" (np. Volvo), które w warunkach asfaltowych (nie terenowych), jedynie z odrobiną śniegu - objeżdża zwykły cywilny kompakt bez wizualnych wodotrysków.



Rozwijając kwestię SUV zastanawia mnie tylko co "sportowego" jest w podniesionej furze o silniku 1.5, która trzyma się gorzej od golfa, a i z uwagi na większe opory powietrza połączone z FWD (4motion chociaż pomógłby przy ruszaniu na mokrym) osiągi również ma gorsze. Jeżeli chcę pojazdu "użytkowego", to mam w garażu Transportera T6, który w sumie z dwustukonnym silnikiem zarówno objedzie tego tiguana na drodze, jak i walory użytkowe ma większe.


Sam nie wyobrażam sobie tiga w konfiguracji innej niż 4x4,  może z uwagi na to, gdzie mieszkam. Jakbym miał do wyboru FWD to wolałbym golfa. Z całych tych "pojazdów sportowo-użytkowych" FWD to najbardziej zadowolony jest chyba sam producent, bo sprzedaje z technicznego punktu widzenia klasę kompakt , na delikatnych szczudłach i z ceną 20% wyższą.


Nie mniej jednak szanuję Twój wybór, ale te super-hiper maszyny objeżdżane przez Kijankę na ośnieżonym podjeździe - to jest śmieszne.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 330
  • Thanked: 27 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #929 dnia: 2022/02/12 21:06 »
@mskv niczego nie bronię, bo nie muszę :) Po prostu patrzę obiektywnie. Mam bowiem wrażenie,  ze część osób zapomniała czym są SUVy i utożsamia je z samochodami terenowymi. Bojowy wygląd to dalej tylko wygląd, którym jednym się podoba a innym nie. Jest całe mnóstwo SUVów, które nie wyglądają "bojowo" :)


Nie obraź się, ale co do osiągów to głosisz jakieś herezje :P Nie uwzględniasz bowiem różnicy w masach samochodów typu SUV a jak to ładnie określasz "cywilnymi". Podam prosty przykład samochodu "cywilnego" z SUVem o takich samych masach (dane z autocentrum):
1) Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 KM FWD z manualną skrzynią -> 0-100 km/h w 8,6 sek.
2) Volkswagen Arteon 1.5 TSI 150 KM FWD z manualną skrzynią -> 0-100 km/h w 8,9 sek.
Więc, gdzie te słabsze osiągi?


Co do "trzymania się" zapewne mówisz o stabilności w zakrętach. I tutaj masz rację, a wynika to po prostu z wyższego środka ciężkości. To jest jednak konsekwencja większego prześwitu, który odróżnia samochody "cywilne" od SUVów. Coś za coś :) Albo siedzisz wyżej i łatwiej Ci się wsiada i wysiada z samochodu albo masz lepsze "trzymanie" na zakrętach. Co do transportera to słabe porównanie, bo SUV z założenia ma być czymś pomiędzy zwykłym samochodem osobowym a właśnie samochodem użytkowym. To tak samo jak z komputerami. Są: netbooki, laptopy i komputery stacjonarne. Wg Ciebie po co laptopa, skoro do przenoszenia jest netbook a do ciężkich zastosowań stacjonarny :P Co do tego, że Transporter objedzie Tiguana się nie wypowiadam, bo w ogóle mnie nie rajcują wyścigi na ulicach :P


Cieszę się, że wybrałbyś z napędem 4x4 i byłbyś szczęśliwy. To jest najważniejsze. Natomiast wybór pomiędzy Tiguanem a Golfem to nie tylko "delikatne szczudły", ponieważ to:
1) wyższa pozycja za kierownicą,
2) łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie,
3) dużo więcej miejsca dla pasażerów z tyłu na nogi (inaczej usytuowana kanapa ze względu na wyższe nadwozie) - vide testy ADAC, wg których różnica wzrostu osób siadających z tyłu to aż 15 cm (185 cm vs 200 cm),
4) o 50% większy bagażnik w porównaniu do Golfa (305 litrów w Golfie i 465 litrów w Tiguanie) - vide ADAC.


No, ale zrobił się trochę offtopic :P


P.S.
A opony premium vs nie premium robią gigantyczną różnice przy poruszaniu się na śniegu, zwłaszcza przy podjeżdżaniu pod górkę.
 
The following users thanked this post: Kkosmacz