Autor Wątek: Koła, opony, felgi - lato, zima  (Przeczytany 131482 razy)

Roberteen

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #690 dnia: 2021/05/07 01:01 »
Advertisement
Myślałem o 1000 zł, ale można ponegocjować.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 910
  • Thanked: 37 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #691 dnia: 2021/05/08 19:50 »
...pomyśl o kupnie  felg stalowych 17 cali ( jakieś 900 zł komplet ) i będziesz mieć całe koła na zimę ... [/size]


Stalówki do nowego pięknego samochodu? Never :) Widzę takie na Daciach Duster i wówczas mam odruch wymiotny. 
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #692 dnia: 2021/05/19 12:38 »
Test bojowy samouszczelniających się opon wykonany (nie z własnej inicjatywy).
Przejazd przez małą miejscowośc i nagle coś zaczyna tłuc w oponie. Pierwsze co to że rozcieta. Dokładnie taki odgłos (jak mokrą szmatą o podłogę). Ale system, mam tylko ten oparty na ABS, nie wykrył różnicy ciśnienia. Wiec może kamień. Zjazd w mała uliczkę i... w przednim kole sześciokątny leb śruby (a dokladniej wkręta do mocowania blachy)- nawet z podkładką. Wkręt długości 2,5cm średnicy z 5mm. Idealnie w rowku a nie na bieżniku wiec w miejscu gdzie jest mniej gumu.
2 opcje do wyboru. Albo od razu dojazdówka albo spróbować usunąc i zobaczyć co się stanie. Wybrałem opcję usuniecia- może uda sie uniknąć kręcenia lewarkiem.
Nie dalo się ręką wykręcić a nie miałem klucza/kombinerek. Więc trochę na boki i powoli wyszlo. Nie chciałem wyrywać aby nie powiększyć dziury.
Pod koniec delikatny syk i koniec. Dziura zalała się tym klejem/gumowatą tepką substancja która jest wysmarowana opona od środka.
Od tego czasu przejechane 100km po trasie, trochę w miescie. 2 dni stania w garażu i opona trzyma ciśnienie. Zrobiłem foto miejsca bo teraz ciężko nawet je na szybko wskazać.

Opony Continental ContiSport Contact 5  w rozmiarze 235/55 R18.

P.S a tydzień wcześniej założone byly zimówki bez samouszczelniania ;)
 
The following users thanked this post: Rocko

maciek@brynski.pl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SK
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #693 dnia: 2021/07/30 21:31 »
Tak przejrzałem wątek i widzę, że kupowanie drugiego kompletu felg jest nie do końca popularne bo koszty.


Ale właśnie tak policzyłem na podstawie cen WinterContact TS 870:
- opony do R18 (takie będę miał felgi oryginalnie) - 3125


Przy kupnie felg na zimę R17:
- felgi (nowe Montana na allegro) - 2200
- opony - 2284


Różnica - 1332 plus można łańcuchy na legalu założyć :)


Może się jednak opłaca





 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Thanked: 122 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #694 dnia: 2021/07/30 22:05 »
Przy kupnie felg na zimę R17

Nie rób sobie tego, co ja zrobiłem. Tig na 17-tkach zimą wygląda jak pokraka.
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #695 dnia: 2021/07/30 23:16 »
...pomyśl o kupnie  felg stalowych 17 cali ( jakieś 900 zł komplet ) i będziesz mieć całe koła na zimę ... [/size]


Stalówki do nowego pięknego samochodu? Never :) Widzę takie na Daciach Duster i wówczas mam odruch wymiotny.
...nowego może tak ale żeby zaraz pięknego, bez przesady... nie patrz na Dacie, treść żołądka pozostanie na miejscu  ;D


p.s - widziałeś kiedyś alu-felgi po założeniu łańcuchów  :(
 

maciek@brynski.pl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SK
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #696 dnia: 2021/07/31 08:40 »
Przy kupnie felg na zimę R17

Nie rób sobie tego, co ja zrobiłem. Tig na 17-tkach zimą wygląda jak pokraka.


Patrzyłem na konfigurator. Aż tak źle to nie wygląda. Ale możesz fotkę podesłać.
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 32 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #697 dnia: 2021/07/31 10:19 »
22" to wygląda  dobrze
 

e131

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 66
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #698 dnia: 2021/09/05 14:17 »
Test bojowy samouszczelniających się opon wykonany (nie z własnej inicjatywy).
Przejazd przez małą miejscowośc i nagle coś zaczyna tłuc w oponie. Pierwsze co to że rozcieta. Dokładnie taki odgłos (jak mokrą szmatą o podłogę). Ale system, mam tylko ten oparty na ABS, nie wykrył różnicy ciśnienia. Wiec może kamień. Zjazd w mała uliczkę i... w przednim kole sześciokątny leb śruby (a dokladniej wkręta do mocowania blachy)- nawet z podkładką. Wkręt długości 2,5cm średnicy z 5mm. Idealnie w rowku a nie na bieżniku wiec w miejscu gdzie jest mniej gumu.
2 opcje do wyboru. Albo od razu dojazdówka albo spróbować usunąc i zobaczyć co się stanie. Wybrałem opcję usuniecia- może uda sie uniknąć kręcenia lewarkiem.
Nie dalo się ręką wykręcić a nie miałem klucza/kombinerek. Więc trochę na boki i powoli wyszlo. Nie chciałem wyrywać aby nie powiększyć dziury.
Pod koniec delikatny syk i koniec. Dziura zalała się tym klejem/gumowatą tepką substancja która jest wysmarowana opona od środka.
Od tego czasu przejechane 100km po trasie, trochę w miescie. 2 dni stania w garażu i opona trzyma ciśnienie. Zrobiłem foto miejsca bo teraz ciężko nawet je na szybko wskazać.

Opony Continental ContiSport Contact 5  w rozmiarze 235/55 R18.

P.S a tydzień wcześniej założone byly zimówki bez samouszczelniania ;)
Dzięki za opisanie tematu opon. Właśnie musiałem kupić już nowe na lato i w sumie kupiłem te r18 Eco contact 6 z samouszczelnieniem.
Miałem nadzieję, że się jednak opłaca mieć większy spokój ducha.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

kris17009

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 174
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #699 dnia: 2021/09/16 09:52 »
Mam pytanie bo szukam aktualnie zimówek. I raczej kieruje się w Nokian. Mam na oku dwie wersje WR SUV 4 lub WR Snowproof P. Wyszystkie w rozmiarze takim jak letnie czyli 255/45/r19. Te niby do SUV są droższe o jakieś 50-70zł /szt. Czy jest sens dopłacać ? Jeżdżę w mieście i poza ale prawie zawsze po drogach utwardzonych - szczególnie w zimę.
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #700 dnia: 2021/09/16 15:14 »
Te do SUV pewnie mają wyższy indeks nośności i tyle.
 

kris17009

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 174
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Koła, opony, felgi - lato, zima
« Odpowiedź #701 dnia: 2021/09/16 16:58 »
Parametry techniczne są takie same. Różnica w opisie cytuje:
Bieżnik Nokian WR SUV 4 wyposażono również śnieżne pazury Snow Claws, dzięki którym świetnie trzyma się drogi przykrytej śniegiem oraz błotem. W efekcie ogumienie stabilnie pokonuje zakręty, bez ryzyka utraty kontroli. Model zbudowany jest z mieszanki gumowej odpornej na niskie temperatury. Dodatkowo ściana boczna wzmocniona została wytrzymałymi włóknami aramidowymi.

Wiec chyba dla kogoś kto jeździ w większości po drogach utwardzonych raczej zbyteczne rozwiązanie.