Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ekhangel

Cytat: ellah w 2020/09/24 09:34Oczywiscie mi chodzilo o samo kupowanie i czekanie z wymiana, a nie wymiane...

A po co ktoś miałby się w coś takiego bawić? Problem z przechowaniem, transportem itd. Chyba że przechowujesz i zmieniasz we własnym garażu, to co innego.

pryzma

Mam pytanko ... czy stosowal ktos moze dystanse do kol w swoim Tigu ?
Mam oryginalne rline 19 sebring 8,5 cala i zakupilem w ubieglym roku na zime drugi komplet rowniez 19 cali ale szerokosci 7 cali / model Auckland. Problem w tym, ze po zalozeniu niestety widac, ze sa troche wchodza w nadkola i chcialem je poszerzyc o 2 cm na kazda strone. Z kalkulatoraa felg i tak wynika, ze roznica to 24mm ... a znalazlem np. cos takiego https://eibach.pl/product/dystanse-pro-spacer-czarne-40mm-os-2x20mm-s90-7-20-017-b/vw-tiguan-ad1-01-2016-15-tsi/144651/
Nigdy nie zakladalem do zadnego samochodu dystansow ale tu niestety troche widac, ze zbyt mocno sie usadowily i troche dziwnie to wyglada.
Czy nie bedzie zadnych problemow z biciem czy czyms podobnym ?
Czy obawiac sie jakis problemow ?

Slavol

Jeźdżę na tych samych felgach, opony 235/55 R18 Goodyear Vector 4seasons gen-2 SUV, mam od nowości od lutego tego roku, fakt zimy nie było choć kilka małych przymrozków było - w lecie zaś zaliczyłem i na wakacjach naprawdę upały i też mnóstwo deszczu. Powiem tak - nie kupię już dwóch kompletów opon, choć to dla mnie nowe całkowicie doświadczenie z oponami wielosezonowymi to jestem bardzo zadowolony, miałem nawet mocno awaryjną sytuację w Czechach w wielki upał i przy prędkości około 80km/h auto przy awaryjnym hamowaniu zatrzymało się naprawdę szybko i nie miałem poczucia że będzie problem. Ostatnio popadało nawet nieźle i trasa nieautostradowa gdzie jeżdżą TIRy (krajowa 5) i jest trochę kolein to nawet wjeżdżając w nie i czując ten słynny aquaplanning nie miałem poczucia że tracę kontrolę nad trakcją. Naprawdę jak dla mnie super. Jedyna rzecz do której faktycznie można się przyczepić to hałas - jest naprawdę słyszalny, porównywalny do tego z zimówek. Coś za coś. Jeżdżę niewiele - ok. 10k rocznie i we Wrocku zim nie ma - jak będę musiał jechać w górki - pojadę ostrożniej i wezmę łańćuchy czy jakiś produkt ułatwiający poruszanie po śniegu.


Zapomniałem dodać że ten sam silnik mam co Ty, z DSG

mms1994

Cytat: Slavol w 2020/09/29 07:44jak będę musiał jechać w górki - pojadę ostrożniej i wezmę łańćuchy czy jakiś produkt ułatwiający poruszanie po śniegu.
Zgodnie z homologacja, łańcuchy można tylko do 17, ale to póki nie będziesz miał jakiś przygód w krajach typu Austria, Niemcy itp to nikt o tym nie będzie wiedział ;)

Ekhangel

Ja też jestem już praktycznie zdecydowany na wielosezonówki Vredesteiny Quatrac Pro. Mają dobre opinie i wypadły celująco w jakimś tam niemieckim teście. Jednak nie będę raczej zmieniał w ASO, bo wszystkie lokalne ASO mają kiepską ofertę jeśli chodzi o wielosezon. W ogóle ciężko cokolwiek dorwać w rozmiarze 255/45/19.


Wielosezonówki Goodyeara miałem na szerokim laczku w Peugeocie 308 z pakietem sportowym (chyba 235, 245, nie pamiętam), i jeździło się w porządku. Ani większego spalania ani hałasu nie odnotowałem.

Slavol

Cytat: mms1994 w 2020/09/29 07:52
Cytat: Slavol w 2020/09/29 07:44jak będę musiał jechać w górki - pojadę ostrożniej i wezmę łańćuchy czy jakiś produkt ułatwiający poruszanie po śniegu.
Zgodnie z homologacja, łańcuchy można tylko do 17, ale to póki nie będziesz miał jakiś przygód w krajach typu Austria, Niemcy itp to nikt o tym nie będzie wiedział ;)


No ale co w takim przypadku zrobić,  jeśli na wjazd do niektórych jest obowiązek założenia łańcuchów, stoi policja i zawraca tych bez ...   

Ekhangel

Zawrócić i nie ryzykować odmowy wypłaty z OC/AC w razie poślizgu i walnięcia w drzewo/inne auto.

mms1994

W przypadków krajów typu Szwajcaria to oznaczać może nawet poruszanie się samochodem, który nie powinien być dopuszczony do ruchu, czyli dodatkowe konsekwencje w razie spowodowania wypadku (prawne) ;)
Cytat: Slavol w 2020/09/29 12:49No ale co w takim przypadku zrobić,  jeśli na wjazd do niektórych jest obowiązek założenia łańcuchów, stoi policja i zawraca tych bez ... 
Zawrócić, albo założyć łańcuchy i ryzykować :P

Frodo

A czy ktoś ma jakieś doświadczenie z dystansami do felg i dopuszczeniem do ruchu/ ubezpieczeniem?

mms1994

W Polsce nikt się raczej nie przyczepi, kolega miał auto w leasingu i nic nie robili po kolizji. Za granicą, ciężko powiedzieć, trzeba by znać prawo lokalne konkretnego kraju ;)

Ekhangel

Quatraci wielosezony siedzą, na szczęście kierownica prosta... Obyło się bez ASO.

MArek

Gdzie znaleźć info odnośnie jakie rozmiary felg i opon są homologowane.


MArek

Jeśli to wszystkie to praktycznie do r-line jest dwie opcje z et38 lub schowane koła o blisko 2,5 cm aby było zgodnie z homologacją. Ktoś ma w rline  felgi 18 lub 19 calowe, szerokość 7 cali et43? Jak to wygląda?

Frodo

Cytat: MArek w 2020/10/06 16:00
Jeśli to wszystkie to praktycznie do r-line jest dwie opcje z et38 lub schowane koła o blisko 2,5 cm aby było zgodnie z homologacją. Ktoś ma w rline  felgi 18 lub 19 calowe, szerokość 7 cali et43? Jak to wygląda?
Ja mam takie 18" i nie polecam! Opóźnienie dostawy auta, korona, pilny wyjazd i podjąłem pochopnie decyzję o sprzedaży 20 i zakupie 18 wg homologacji... :(
Rozważam dystanse 2x15 - obliczyłem sobie, że opony będą wtedy tak wysunięte jak przy oryginalnych 20". Ewentualnie 2x20 bo na forum UK widziałem, że ktoś takie założył nawet do fabrycznych 20 i jest zadowolony!
Teraz brałbym szersze i pewnie 19.Przy czym mam DCC, które świetnie sobie radzi z różnymi rozmiarami. Bez DCC warto bardziej rozważyć kompromis: lepszy komfort czy wygląd/prowadzenie?