Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Frodo

 @Fircyk ,  A to ma w czymkolwiek pomóc czy tylko dawać satysfakcję?

Fircyk

Frodo.   
Gdyby Tig  był  jedynym  autem w rodzinie, a poprzednie auta pokroju Tiguana to bym pewnie akceptował oryginalne SPOWALNIACZE.
W planie miał  być heble z MACANA  ale te podobno są jeszcze  lepsze. Brak mi porównania na tym samym aucie ale w golfie załadowanym były  mega skuteczne nawet powtarzalnie 180-70 3x.
Moje nawet jednej próby  nie dają  rady.  Przód  to zaledwie 312mm

Fajnie że jesteś  zadowolony, masz mniej wydatków . I ty masz tarczę  340 i zacisk wieksze.

Frodo

Cytat: Fircyk w 2022/01/27 18:01
Frodo.   
Gdyby Tig  był  jedynym  autem w rodzinie, a poprzednie auta pokroju Tiguana to bym pewnie akceptował oryginalne SPOWALNIACZE.
W planie miał  być heble z MACANA  ale te podobno są jeszcze  lepsze. Brak mi porównania na tym samym aucie ale w golfie załadowanym były  mega skuteczne nawet powtarzalnie 180-70 3x.
Moje nawet jednej próby  nie dają  rady.  Przód  to zaledwie 312mm

Fajnie że jesteś  zadowolony, masz mniej wydatków . I ty masz tarczę  340 i zacisk wieksze.
Nie wiedziałem, że do Tiga TDI dają 312. Miałem takie w Atece TSI... Faktycznie jakieś rewelacyjne to nie było do sportowej jazdy, nawet w lżejszym aucie.
Do 340 póki co nie mam zastrzeżeń.

wrb

#228
Około 48k przebiegu i podczas wymiany oleju dostałem info że klocki + tarcze tył są do wymiany. Koszt około 2600 brutto w tym ~1700 części. Szczerze mówiąc to liczyłem że dłużej wytrzymają.


[UPDATE]
Inny salon wycenił całość na około 2150 brutto.

grs

Cytat: wrb w 2022/02/02 17:10
Około 48k przebiegu i podczas wymiany oleju dostałem info że klocki + tarcze tył są do wymiany. Koszt około 2600 brutto w tym ~1700 części. Szczerze mówiąc to liczyłem że dłużej wytrzymają.


Jeździsz często korzystając z ACC (aktywny tempomat)?

wrb

Cytat: grs w 2022/02/02 17:16Jeździsz często korzystając z ACC (aktywny tempomat)?

Niemal wcale.

arekp

Cytat: wrb w 2022/02/02 17:33
Cytat: grs w 2022/02/02 17:16Jeździsz często korzystając z ACC (aktywny tempomat)?

Niemal wcale.

Ja znów każdą trasę mam ustawione ACC i dość często w mieście w większych korkach.

Tyle że w trasie nie czekam do samego końca aż zwolni, tylko zmieniam pas ciut wcześniej widząc pojazd z przodu - po iluś trasach da się wzrokowo nauczyć odległość względem zadanej odległości na ACC.

Dziś wskoczyło 89007 km przebiegu.

Frodo

Cytat: wrb w 2022/02/02 17:10
Około 48k przebiegu i podczas wymiany oleju dostałem info że klocki + tarcze tył są do wymiany. Koszt około 2600 brutto w tym ~1700 części. Szczerze mówiąc to liczyłem że dłużej wytrzymają.
O ile nie katujesz hamulców (WRB? WRC? ;) ), to strasznie biodegradowalne klocki i *tarcze* - sic!
Może montują takie, bo... nie są objęte pakietem serwisowym!  >:(
Na mój gust, to duża za szybko jak na tył. A jak przód?

grs

Cytat: wrb w 2022/02/02 17:33
Cytat: grs w 2022/02/02 17:16Jeździsz często korzystając z ACC (aktywny tempomat)?

Niemal wcale.


To faktycznie dziwne, że tak szybko się zużyły i to tylko tył.

wrb

Cytat: arekp w 2022/02/02 18:18Dziś wskoczyło 89007 km przebiegu.
Szczerze mówiąc liczyłem że tyle wytrzymają i moje. Może już nie klocki, ale na pewno tarcze.

Cytat: grs w 2022/02/02 19:57
O ile nie katujesz hamulców (WRB? WRC? ;) ), to strasznie biodegradowalne klocki i *tarcze* - sic!
Może montują takie, bo... nie są objęte pakietem serwisowym!  >:(
Na mój gust, to duża za szybko jak na tył. A jak przód?
Przód ponoć jeszcze "OK".
Tarcze z tyłu może i mają jeszcze wystarczającą grubość, ale ponoć za mocno oblazły rdzą i szkoda na nie zakładać nowe klocki. Klocki tył około 3mm okładziny.


Cytat: grs w 2022/02/02 19:57To faktycznie dziwne, że tak szybko się zużyły i to tylko tył.
Zastanawiam się czy to, że auto nie jest garażowane i stoi cały czas pod chmurką nie wpływa na stan tarcz a to wpływa na szybsze zużycie klocków? Ale to raczej głośno myśle, nie jestem za bardzo obeznany w tym temacie. Styl jazdy nie powinien się za mocno przyczynić, co prawda biegami nie hamuję jak to miałem w zwyczaju w manualu, ale jeżdżę spokojnie, odpuszczam gaz przed skrzyżowaniami, unikam ostrzejszych hamowań.

Ad

W moim bylo podobnie. Klocki tarcze tyl do wymiany po okolo 50tys. Przod po 80tys.

Tak apropos, hamulce w moim Tigu sa super, wiec nie zaluje wymieniac na oryginalne VW

kris17009

Podobnie miałem w Golfie Mk7 po nie cały 50kkm przy przeglądzie info że klocki z tyłu się kończą. Tylko klocki. Też wielce sie zdziwiłem i dostałem odpowiedź że zużycie szybsze jest przez AutoHold - marne wytłumaczenie choć działał wybitnie z opóźnieniem i mogło to częściowo wpłynąć.
Wymieniłem poza ASO. 90 klocki Bosch i wymiana 100.


Także to chyba coś normalnego z tymi klockami z tyłu.

Michał

Mi z kolei tłumaczyli w ASO, że auta z 4motion na zakrętach hamują tylnym wewnętrznym kołem i dlatego tak szybko zużywają się hamulce właśnie z tyłu.

Frodo

Cytat: Michał w 2022/02/03 17:48
Mi z kolei tłumaczyli w ASO, że auta z 4motion na zakrętach hamują tylnym wewnętrznym kołem i dlatego tak szybko zużywają się hamulce właśnie z tyłu.
Głupoty mówili. Jak hamujesz to nie przyśpieszasz, więc 4motion jest wyłączony. Oczywiście ESP może rozdzielać siłę hamowania, ale trudno sobie wyobrazić by optymalne hamowanie jakoś się różniło (może troszkę inny rozkład masy w 4motion).
Wyjątkiem może być przyhamowywanie jednego z tylnych kół podczas przyśpieszania, gdy traci ono przyczepność, ale przy normalnej jeździe raczej nie jest to zbyt częste. (W Tigu R (nie R-Line) jest to inaczej rozwiązane, ale to inny temat...)

iks

Ktoś teraz wymieniał w ASO to o czym mówimy? Serwis krzyczy za tylko przednie klocki z wymianą - 1800 zł nie za dużo?