U mnie w Golfie wszystko było OK (po 70000 km tarcze były zdrowe), w Tiguanie trudno powiedzieć, czy to wina AH czy po prostu materiału/konstrukcji. Raczej stawiam na materiał tarcz (przynajmniej u mnie). Serwisy twierdzą, że auta z AH/elektrycznym hamulcem postojowym szybciej wymieniają tarcze z tyłu niż z przodu, ale to też może być kwestia np. cieńszych fabrycznych tarcz.
DSG co prawda różni się od klasycznych skrzyń automatycznych, ale po zatrzymaniu rozprzęga się, więc nie ma problemu i tak jak napisał
@Tiggy będzie Cię jedynie bolała noga. Chyba, że chcesz ruszyć pod górkę to wtedy auto może się stoczyć i tutaj AH pomaga. Z DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania', tym bardziej pod górkę (np. wyjazdy z garaży itp.). Wyjeżdżając po wzniesieniu lepiej jechac ciut szybciej, jak warunki na to pozwalają (pełne zasprzęglenie)
Czy jeździć z AH czy bez (ew. czasami załączać) ? To zależy jak ci wygodniej;) Z ręcznego na pewno warto korzystać od czasu do czasu, bo inaczej będzie problem w przyszłości z działaniem.