Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Ja myślę że wiele zwykłych tarcz typu Zimmermann, ATE, Textar, DBA czy nawet TRW będą lepsze jakościowo od tego fabrycznego "nie wiadomo czegoś"

Mave

Cytat: Dybik w 2021/11/30 12:12
Cytat: Mave w 2021/11/30 10:50
Pytasz o pełną ceramikę (tarcze , klocki ) czy tylko taka ceramika bardziej z nazwy ?


Żeby dobrze odpowiedzieć na to pytanie - 'coś' mocniejszego od standardu. Nie wiem czy ceramika z nazwy jest faktycznie lepsza od standardu ale nadal nie  tak dobra jak pełna (która kosztuje krocie).  Po prostu coś lepszego niż standard który rzekomo szybko się zużywa.
W Superb II oryginały wymieniłem (po 100 tyś) na klocki ATE (ceramiczne) i tarcze ATE,  hamulce okazały się skuteczniejsze w  porównaniu z drugim Superb na oryginałach. Przód było mocniej słychać w końcowej fazie  hamowania z większych prędkości ale to z powodu zastosowania z przodu tarcz nawiercanych. Po 150 tyś przebiegu (na  tym zestawie ) wymiana samych kloców, tarcze nie kwalifikowały się do wymiany. Żeby nie było samochód dużo jeździł po trasach. Obecnie w Superb III ( głównie po mieście ) po 75 tyś wymieniłem na taki sam zestaw tarcz i klocków i jak na razie podobne odczucia jak w poprzednim przypadku. Myślę że warto spróbować.

Dybik

Dzięki za odpowiedzi. Czyli po gwarancji warto o tym pomyśleć. Rozpatruje to ze względu właśnie na zużywanie o którym pisało kilka osób... i myślę że czasem lepiej wykonac radykalne zmiany niż bawić się co kilka miesięcy z wymianą seryjnych czy chińczyków.

Mave

Ja w czasie gwarancji dokonałem wymian o których pisałem i to poza ASO, to są elementy eksploatacyjne.

Dybik

Cytat: Mave w 2021/11/30 15:22
Ja w czasie gwarancji dokonałem wymian o których pisałem i to poza ASO, to są elementy eksploatacyjne.


Właśnie różnie ludzie tutaj piszą (między innymi o oleju), ale według mnie własnie elementy eksploatacyjne nie powodują konfliktu z gwarancją.

MrBlacker

W niedługim czasie czeka mnie wymiana tarcz i klocków - niestety moje fabryczne tarcze dość szybko zaczęła pokrywać "ruda".
Obawiam się, że jak wezmę z ASO VW to efekt będzie identyczny po kolejnych paru miesiącach.
Aby uniknąć problemu zastanawiam się na czymś lepszym.
Jakie tarcze i klocki polecanie trochę powyżej standardu ASO i oczywiście takie, które będą rdzewieć po kilku miesiącach użytkowania jak większość fabrycznych. ;)

MArek

Cytat: MrBlacker w 2021/12/01 11:13które będą rdzewieć
Jeśli chodzi o tylne to brembo, trw textar ma lakierowane antykorozyjnie na czarno. Wiec przez jakiś czas nie powinny rdzewieć.

Ad

Mial byc tani serwis, a nie jest. Wyszlo, ze tarcze i klocki z przodu do wymiany. 2900 zl. U Was tez takie kwoty krzycza?

Rocko

1000 zł same klocki na przód 🤨

Kabe

Prawie rok temu bo 03.2021, przy przebiegu 87tys km
Wymiana klocki i tarcze przód + tył w ASO = 3660pln
(w tym części 3tys. pln + usługa 660pln)

Ad

Cytat: Kabe w 2022/01/20 20:46
Prawie rok temu bo 03.2021, przy przebiegu 87tys km
Wymiana klocki i tarcze przód + tył w ASO = 3660pln
(w tym części 3tys. pln + usługa 660pln)
Ja mam przy 80tys. To widze, ze nie tylko u mnie takie kwoty. Troche sobie pluje w brode, ze nie zrobilem tego gdzies indziej.

MrBlacker

Podczas ostaniej wizyty w serwisie w związku z wymianą akumulatora zrobiłem przy okazji serwis olejowy i poprosiłem o kalkulację na wymianę tarcz i klocków, bo okazało się, że z przodu zostało tylko 2,5mm.
Wyceniono to na kwotę 5530 zł - poszczególne operacje i wszystkie elementy do wymiany w załączniku.
Generalnie robocizna ok. 1000 zł, a materiały ok. 4550 zł - masakra.
Znalazłem w necie oryginalne części za prawie połowę tej ceny, ale jednak zdecydowałem się na zamienniki firmy TEXTAR za ok. 30% tej ceny. Podobno dużo lepsze niż oryginalnie montowane i może nie będą tak rdzewieć jak oryginały.

Tarcza przód https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/92229805_82/datasheet.xhtml
Tarcza tył https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/92255403_82/datasheet.xhtml
Klocki przód https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/2473803_402/datasheet.xhtml
Klocki tył https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/2500901_402/datasheet.xhtml

W sobotę wymiana.

Kabe

Sprawdzę wieczorem numery części na mojej fakturze, bo mamy inne silniki, a klocki i tarcze podrożały z 3tys do 4,2tys przez 10 miesięcy. Ja serwis robiłem w Warszawie więc zakładam że nie jest tutaj najtaniej ... a jednak

ratoschlaff

Cytat: MrBlacker w 2022/01/21 10:36
Podczas ostaniej wizyty w serwisie w związku z wymianą akumulatora zrobiłem przy okazji serwis olejowy i poprosiłem o kalkulację na wymianę tarcz i klocków, bo okazało się, że z przodu zostało tylko 2,5mm.
Wyceniono to na kwotę 5530 zł - poszczególne operacje i wszystkie elementy do wymiany w załączniku.
Generalnie robocizna ok. 1000 zł, a materiały ok. 4550 zł - masakra.
Znalazłem w necie oryginalne części za prawie połowę tej ceny, ale jednak zdecydowałem się na zamienniki firmy TEXTAR za ok. 30% tej ceny. Podobno dużo lepsze niż oryginalnie montowane i może nie będą tak rdzewieć jak oryginały.

Tarcza przód https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/92229805_82/datasheet.xhtml
Tarcza tył https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/92255403_82/datasheet.xhtml
Klocki przód https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/2473803_402/datasheet.xhtml
Klocki tył https://textar.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/2500901_402/datasheet.xhtml

W sobotę wymiana.
107 zeta za zdjęcie i założenie kola🙈

Frodo

Cytat: ratoschlaff w 2022/01/21 10:56
107 zeta za zdjęcie i założenie kola🙈
x2, bo 0,3h na zdjęcie 2 kół i 0,3h na założenie  ??? Prawie F1...  8)