Autor Wątek: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie  (Przeczytany 47882 razy)

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • Thanked: 69 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #180 dnia: 2021/10/27 10:05 »
Advertisement
Ostatnio nawet kolega szukał auta i oglądał takie po leasingu i się okazało, że jest pewna firma na pomorzu, mają bardzo dużo aut, ale żadne nigdy nie było w aso.
Jest taka firma co robi najmy, to oni nawet na gwarancji nie serwisują w ASO, w ramach oszczędności i się z tym nie kryją :)
Tylko oni kupują tańsze samochody, bo całkowicie pozbawione gwarancji
 

e131

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 75
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #181 dnia: 2021/10/27 10:08 »
No właśnie, więc nie rozumiem zarzutów, "januszowych" ataków.
"Janusz" to gość co kupuje audi rs7 w 4 litrach i się zastanawia czy nie wsadzić tam 1.9tdi...
Poznałem takiego gościa - rolnik ;-)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #182 dnia: 2021/10/27 10:25 »
Na okresowym przeglądzie wyszło, że masz zużyte tarcze i klocki. Na kolejnym przeglądzie już nie masz zużytych
Hahaha proszę Cię, nie rozśmieszaj mnie, Ty tak naprawdę czy tylko żartujesz? :P  Jeśli to drugie to niezły masz dowcip ale jeśli to pierwsze to szczerze Ci współczuję
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #183 dnia: 2021/10/27 10:30 »
Wejdź na otomoto i sprawdź ceny takich samych aut z pełną historią serwisową w ASO, a takich, gdzie historii brak, a sprzedający zapewnia, że "wszystko na bieżąco".
Nie no, Ty naprawdę żyjesz w innym świecie. Ja w tym roku sprzedałem Tiguana I z 2016 roku za 85 tys zł, to był jedyny tak drogi egzemplarz na otomoto i sprzedał się w jeden dzień a w ASO wykupywałem tylko usługę wymiany oleju bo olej i filtry zawsze miałem swoje. Proszę Cię nie opowiadaj tutaj bajek. Twoje osobiste spostrzeżenia nie są żadnym wymiernikiem rzeczywistości, lepiej by było, gdybys je zachował dla siebie :)
 

e131

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 75
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #184 dnia: 2021/10/27 10:31 »
Na okresowym przeglądzie wyszło, że masz zużyte tarcze i klocki. Na kolejnym przeglądzie już nie masz zużytych
Hahaha proszę Cię, nie rozśmieszaj mnie, Ty tak naprawdę czy tylko żartujesz? :P
No serio. Wyglądało świetnie, paliło jeszcze lepiej. Wiem, że nawet sprawdzał czy ktoś mu to zrobi. No i to rozumiem za "Januszostwo".

No jeszcze mogę zrozumieć sprowadzenie "ciężarówki" ze stanów i wsadzenie tam gazu, chociaż gaz już podobno po 3zl.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #185 dnia: 2021/10/27 11:07 »
Ludzie mający o samochodach pojęcie kupują auto patrząc głównie na stan a nie na to, jak dużo ma pieczątek w książce bo to o niczym nie świadczy a patrząc na zalecane przez producenta różne interwały świadczą wręcz odwrotnie ponieważ ja sam materiały eksploatacyjne zmieniam dwa razy częściej niż zaleca to producent. Auto regularnie serwisowane w ASO według zaleceń producenta może być w gorszym stanie, niż od przysłowiowego Kowalskiego. Tylko jakieś "baniaki" patrzą tylko na to, czy auto było serwisowane czy nie. Oddawałem A4 B8 Fl w rozliczeniu za inne auto w VW Krotoski-Cichy w Nadarzynie, miałem pełną dokumentację wymian i napraw - zaznaczam wyłącznie swoją a nie z ASO, i zaakceptowali wystawioną przeze mnie cenę bez targowania się o złotówkę, a tanio nie było
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #186 dnia: 2021/10/27 11:12 »
Ludzie mający o samochodach pojęcie kupują auto patrząc głównie na stan a nie na to, jak dużo ma pieczątek w książce bo to o niczym nie świadczy a patrząc na zalecane przez producenta różne interwały świadczą wręcz odwrotnie ponieważ ja sam materiały eksploatacyjne zmieniam dwa razy częściej niż zaleca to producent.
Problem w tym, że ludzi mających pojęcie o samochodach jest mniej, a kupują głównie ci nie mający pojęcia i dlatego wierzą ślepo w pieczątki. Sprzedawałem w tym roku 2 samochody 3 letnie i wiem o czym mówię. Nikt nawet pod maskę nie zajrzał, umówili się w serwisie, dostali wydruk, zapłacili i odjechali. Ważniejsze było, żeby na lakierze nie było ryski czy odprysku niż stan opon czy hamulców. Takie czasy.
 

e131

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 75
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TDI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #187 dnia: 2021/10/27 11:12 »
Ludzie mający o samochodach pojęcie kupują auto patrząc głównie na stan a nie na to, jak dużo ma pieczątek w książce bo to o niczym nie świadczy a patrząc na zalecane przez producenta różne interwały świadczą wręcz odwrotnie ponieważ ja sam materiały eksploatacyjne zmieniam dwa razy częściej niż zaleca to producent. Auto regularnie serwisowane w ASO według zaleceń producenta może być w gorszym stanie, niż od przysłowiowego Kowalskiego. Tylko jakieś "baniaki" patrzą tylko na to, czy auto było serwisowane czy nie. Oddawałem A4 B8 Fl w rozliczeniu za inne auto w VW Krotoski-Cichy w Nadarzynie, miałem pełną dokumentację wymian i napraw - zaznaczam wyłącznie swoją a nie z ASO, i zaakceptowali wystawioną przeze mnie cenę bez targowania się o złotówkę, a tanio nie było
Rok temu kupiłem auto z Niemiec, serwisowane w aso na bieżąco. Wszystko udokumentowane. Kupiłem z przebiegiem chwilę po przeglądzie 120k kilometrów. Gdzie czytałem że właśnie po 120 tysiącach, trzeba chociażby wymienić świece, więc myślałem że to zrobione przy tym przeglądzie. I się okazało, że nie. Przeglądy w aso niestety już  o niczym nie świadczą. To rutynowe sprawdzanie błędów i ciągnięcie gwarancji.


Może ktoś ma inne doświadczenia, ja niestety nie mam. Nawet podłączenie pod komputer, w jednym aso koszt 400zl, w drugim 250, a w Bosh 80.
Nie wiem czy to co z czytują jest to samo, ale zakładam że tak.
 
The following users thanked this post: Charls

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #188 dnia: 2021/10/27 11:19 »
w ASO wykupywałem tylko usługę wymiany oleju bo olej i filtry zawsze miałem swoje
W audi byś tak nie zrobił, roboczogodzina w ASO 600zł ;)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #189 dnia: 2021/10/27 12:36 »
W audi byś tak nie zrobił, roboczogodzina w ASO 600zł
Wymiana oleju /usługa/ w Audi Centrum to koszt 468,69 zł przy założeniu, że klient ma swoje materiały eksploatacyjne. Ale masz rację, ja bym wolał zrobić to gdzie indziej a resztę wydać na bardziej przyjemne cele dla ciała i ducha :) 


Dla równowagi podam, że ostatnio wymieniałem olej w ASO Peugeota w żony 3008 P84 i koszt usługi 100 zł + 8 zł podkładka śruby, cena po dość dużym rabacie


Generalnie trochę zeszliśmy z tematu, przepraszam szanowne grono moderatorów za OT
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Thanked: 33 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #190 dnia: 2021/10/27 12:46 »
Wymiana oleju /usługa/ w Audi Centrum to koszt 468,69 zł
Ja mam na fakturze 0,9 roboczogodziny i cena 540zł (Szczecin)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #191 dnia: 2021/10/27 13:25 »
To co podałem dotyczy A4 B8 FL 2.0 TDI. Audi Gdynia
 

Dybik

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 90
  • Thanked: 10 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #192 dnia: Wczoraj o 08:13 »
A czy ktoś się zastanawiał nad hamulcami ceramicznymi do Tiguana ? Oczywiście mówię o 245 albo R ?
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #193 dnia: Wczoraj o 10:50 »
Pytasz o pełną ceramikę (tarcze , klocki ) czy tylko taka ceramika bardziej z nazwy ?

 

Dybik

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 90
  • Thanked: 10 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #194 dnia: Wczoraj o 12:12 »
Pytasz o pełną ceramikę (tarcze , klocki ) czy tylko taka ceramika bardziej z nazwy ?


Żeby dobrze odpowiedzieć na to pytanie - 'coś' mocniejszego od standardu. Nie wiem czy ceramika z nazwy jest faktycznie lepsza od standardu ale nadal nie  tak dobra jak pełna (która kosztuje krocie).  Po prostu coś lepszego niż standard który rzekomo szybko się zużywa.