Autor Wątek: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie  (Przeczytany 89179 razy)

kris17009

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM /251KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #150 dnia: 2021/10/12 14:14 »
Advertisement
Taka ciekawostka. Przy przebiegu 14kkm wymienili mi kompletne hamulce z tyłu na gwarancji.
Powód: wycie (buczenie) przy hamowaniu przy większej prędkości ustające przy okolo 70km/h.
Najgorzej było na drogach szybkiego ruchu przy mocniejszym hamowaniu.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #151 dnia: 2021/10/12 21:07 »
z przodu do wymiany tarcz/klocków nie potrzeba komputera, czujnik zużycia jest w jednym klocku (nie pamiętam z której strony), do tyłu potrzebne podpięcie komputera.
U mnie tarcze i klocki z tyłu wymieniane przy ok 40tys w ASO, po 100tys nadal były w dobrej kondycji. Obstawiam, że na pierwszy montaż wsadzają jakieś papierowe.
Z przodu wymiana klocków przy 90tys, tarcze jeszcze były w dobrym stanie, zmieniałem już poza ASO i koszt jakieś 250zł.
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #152 dnia: 2021/10/12 22:30 »
Z prawej strony w klocku jest czujnik. Wymiana prosta ok 1h bez problemu.
Z tyłu potrzebne obd jakieś lub trzeba odłączyć zacisk i tyle…


Ja z przodu wymieniłem po 45k km - u mnie 85% jazdy po mieście, klocki ori były tragiczne jak z drewna. Założyłem sam ATE. W Aso wycenili mi wymianę z częściami na ok 1K…
 

Michał

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PP
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #153 dnia: 2021/10/18 17:39 »
Dziś padło na mnie. Miałem okresowy przegląd przy niecałych 59 tys. km i się okazało, że tarcze i klocki tył do wymiany. W życiu mi się nie skończyły tak szybko tarcze w żadnym aucie. Cena w ASO- jedyne 1800 zł. Mam nadzieję, że te już wytrzymają do końca leasingu.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #154 dnia: 2021/10/20 08:31 »
Cena w ASO- jedyne 1800 zł.
Płacisz?
 

Michał

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PP
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #155 dnia: 2021/10/20 13:58 »
Już zrobione. Wyboru nie było. Leasing sobie życzy wszystkich napraw w ASO.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #156 dnia: 2021/10/21 09:23 »
Już zrobione. Wyboru nie było. Leasing sobie życzy wszystkich napraw w ASO.

Tyle że to nie jest naprawa, tylko eksploatacja, i mogłeś zrobić sobie gdziekolwiek - nawet samemu pod domem jeżeli masz wszystko co potrzebne.
 

mms1994

Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #157 dnia: 2021/10/21 10:06 »
Może mieć w OWUL zapis ze elementy eksploatacyjne również w ASO, zależy jaki leasing ;)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #158 dnia: 2021/10/21 12:39 »
I ciekawe kto to sprawdzi... Detektyw?
 

mms1994

Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #159 dnia: 2021/10/21 12:49 »
Są najmy co przy oddaniu sprawdzają takie rzeczy :)
Poza tym w przypadku jakiegoś zwrotu, cesji albo np szkody całkowitej, niektóre leasingi dogłębnie weryfikują auto. Identycznie, jak sam zmieni tarcze, potem będzie miał kolizję i potem rzeczoznawca okresli to (bo np układ hamulcowy będzie do wymiany) to 99% leasingów zakwestionuje.
Nie mówimy tu, więc o sytuacjach co się często zdarzają, ale realne ;)
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #160 dnia: 2021/10/22 18:21 »
W umowie leasingu miałem zapis, że wymiana takich elementów jak tarcze czy klocki musi byc robiona w ASO, nawet po upływie gwarancji.
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #161 dnia: 2021/10/22 18:31 »
W umowie leasingu miałem zapis, że wymiana takich elementów jak tarcze czy klocki musi byc robiona w ASO, nawet po upływie gwarancji.


Skąd leasing ? Zwrócę na to uwagę :)
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #162 dnia: 2021/10/22 18:49 »
W umowie leasingu miałem zapis, że wymiana takich elementów jak tarcze czy klocki musi byc robiona w ASO, nawet po upływie gwarancji.


Skąd leasing ? Zwrócę na to uwagę :)
vw to był getin
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #163 dnia: 2021/10/23 21:46 »
Tyle że to nie jest naprawa, tylko eksploatacja, i mogłeś zrobić sobie gdziekolwiek - nawet samemu pod domem jeżeli masz wszystko co potrzebne.
Dokładnie.

Ja pierdziele, ale wy macie problemy. Detektyw będzie sprawdzał tarcze :) . Jak sobie sam olej wymienisz to leasing też wyśle go do laboratorium? Jak sobie filtr kabinowy wymienisz sam to też rzeczoznawca będzie to badał?


Idac tym tropem to nie możecie płynu do spryskiwaczy samemu dolać tylko w ASO :P
 

Michał

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PP
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie
« Odpowiedź #164 dnia: 2021/10/26 18:18 »
Ale tu naprawdę nie trzeba być detektywem. Przy każdym okresowym serwisie ASO sprawdza stan hamulców i jak coś jest zużyte, to wpisuje to w protokół serwisu, do którego ma dostęp leasingodawca. Czarno na białym widać, że coś jest do wymiany, a jako użytkownik masz obowiązek to wymienić w ASO. Więc jeżeli zrobisz to pod blokiem w dokumentacji będzie dziura. Zgodnie z OWUL w VWFS: "Korzystający jest zobowiązany do dokonywania napraw i  konserwacji zgodnie z wymogami instrukcji producenta przedmiotu leasingu w autoryzowanych stacjach obsługi dla danej marki". Jest to oczywiste, bo to ich samochód, a naprawy na częściach z allegro i wykonywane samemu ze szwagrem przy piwku obniżają wartość pojazdu i nie gwarantują poprawnego wykonania tej czynności, a to ma wpływ na bezpieczeństwo, czy gwarancję.