Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

U mnie po 15tys zacząłem słyszeć dudnienie przy hamowaniu, prawdopodobnie tarcze z tyłu krzywe bo na kierownicy nic kompletnie nie czuć. Miałem z tym jechać do serwisu ale nie mam czasu i tak już pare kolejnych tys przejechalem i przywykłem ;)

VENOM

Fabryczne klocki nie powinny zużyć sie wcześniej niż przed przejechaniem 50/60k km. Oczywiście wiele zależy od samego "hamulcowego"  jak i od konstrukcji samochodu.


W moich przygodach z VAGiem pierwsze wymiany miały miejsce na przestrzeni 65/75 tyś przejechanych km i nie było to zajechanie do blachy, bo zostawał jeszcze delikatny zapas. Wiele czynników ma wpływ na to zużycie. 


Ja bardzo czesto jeżdże w góry i skóra mi cierpnie jak obserwuję kierowcę przede mną, który jadąc w dół stromą górską szosą, pokonuje kolejne serpentyny z nogą przyklejoną do pedału hamulca i razi mnie cały czas czerwienią swoich "stopów". Pal licho zużyte klocki, ale przykład co stało się z pod Grenoble, kiedy w 2007 młody polski kierowca spalił na zjeździe hamulce w autobusie i pozabijał pasażerów, daje do myślenia.


W DSG mamy manetki, mozna fajnie sie pobawić, ja czasem dohamowuje silnikiem przed skrzyżowaniem i w innych przewidywalnych miescach, oczywiście nie wprowadzając przy każdej redukcji obrotów na czerwone pole. Wtedy tylko używam hamulca przed ostatecznym zatrzymaniem.


arekp

Cytat: asta w 2018/10/24 20:15
kto miał pecha??

Sporo Tiguanów, 54 sztuki z listy 59.

już_nie_passat

72000.
Właśnie wymieniłem tylne klocki i tarcze. Klocki nie były jeszcze zjechane do końca, tak w sam raz na wymianę.
Ale tarcze to jakaś maskara.
Od dłuższego czasu (na pewno ostatni rok, czyli od ok. 30000 km) wygląd zewnętrznej strony (widocznej) mnie niepokoił. Były bardzo nierówno zużyte i miały czarne wżery na powierzchni hamującej. Nawet zgłaszałem to w serwisie przy pierwszym przeglądzie. Oczywiście stwierdzili, że wszystko jest ok i, że pewno jeżdżę z niedociążonym tyłem i żeby mocniej hamować (?). Teraz, po zdjęciu tarcz zobaczyłem wewnętrzną stronę i się przeraziłem. Tak zardzewiałych tarcz jeszcze nie miałem w żadnym aucie. Na oko skuteczność hamowania pewno nie była większa niż 30-40%. Mechanik (nie ASO) stwierdził, że układ hamulcowy nie budzi zastrzeżeń, więc taki wygląd tarcz musiał wynikać z ich bardzo niskiej jakości. Chyba minęły te czasy, że na pierwszy montaż szły najlepsze jakościowo komponenty. Próbowaliśmy ustalić to jest producentem tych tarcz ale nie był na nich żadnych napisów - no name ?
W drugim, 3 letnim Tigu tarcze tylne są w idealnym stanie, ma ok. 45k.
I jeszcze jedno - niecałe cztery miesiące temu byłem na przeglądzie (60k) i jestem pewien, że tarcze wyglądały podobnie jak teraz bo nie wierzę, że ich stan nagle się pogorszył a nikt w ASO nie zwrócił na to uwagi. Wydali mi auto bez uwag. I to był mój ostatni przegląd w ASO, przynajmniej w tym konkretnym.


Teraz Tig dostał ATE na tył. Przód będzie do wymiany za jakieś 10-12k.

luk99

Co do tych zjazdow z gory, w automatycznej skrzyni biegow przy puszczonym gazie samochod stara sie utrzymac ciagle ta sama predkosc. To sie chyba nazywa asysten zjazdu. Orientujecie sie czy do tego uzywane sa hamulce? Czy sam silnik? Co ciekawe mam wrazenie ze jak ustawie manualnie ten sam bieg, np. d3->m3 to samochodowi nie udaje sie utrzymac stalej predkosci i zaczyna przyspieszac.

arekp

Dziś podczas zmiany kół kontrolowałem jak to wygląda u mnie po ponad 30kkm. Zdjęcia w załączeniu.

MrBlacker

Cytat: luk99 w 2018/10/25 15:45
Co do tych zjazdow z gory, w automatycznej skrzyni biegow przy puszczonym gazie samochod stara sie utrzymac ciagle ta sama predkosc. To sie chyba nazywa asysten zjazdu. Orientujecie sie czy do tego uzywane sa hamulce? Czy sam silnik? Co ciekawe mam wrazenie ze jak ustawie manualnie ten sam bieg, np. d3->m3 to samochodowi nie udaje sie utrzymac stalej predkosci i zaczyna przyspieszac.

Trzeba rozróżnić dwie sytuacje:

  • Wspomaganie hamowania podczas normalnego zjazdu z górki (Downhill speed control) tylko z DSG - wtedy wykorzystywane jest przede wszystkim hamowanie silnikiem, tylko czasami używane są hamulce.
  • Kontrola hamowania podczas zjazdu ze stromej górki (Hill descent control) tylko w trybie Offroad - wtedy wykorzystywane są przede wszystkim systemy ESP i ABS, a gdy asystent jest aktywny na zegarach pojawia się dodatkowa ikonka takiego pochylonego samochodziku na górce.
W instrukcji są opisane wszystkie warunki jakie muszą być spełnione, aby asystent zadziałał.

rk

Cytat: już_nie_passat w 2018/10/24 20:47
72000.
Właśnie wymieniłem tylne klocki i tarcze. Klocki nie były jeszcze zjechane do końca, tak w sam raz na wymianę.
Ale tarcze to jakaś maskara.
Od dłuższego czasu (na pewno ostatni rok, czyli od ok. 30000 km) wygląd zewnętrznej strony (widocznej) mnie niepokoił. Były bardzo nierówno zużyte i miały czarne wżery na powierzchni hamującej. Nawet zgłaszałem to w serwisie przy pierwszym przeglądzie. Oczywiście stwierdzili, że wszystko jest ok i, że pewno jeżdżę z niedociążonym tyłem i żeby mocniej hamować (?). Teraz, po zdjęciu tarcz zobaczyłem wewnętrzną stronę i się przeraziłem. Tak zardzewiałych tarcz jeszcze nie miałem w żadnym aucie. Na oko skuteczność hamowania pewno nie była większa niż 30-40%. Mechanik (nie ASO) stwierdził, że układ hamulcowy nie budzi zastrzeżeń, więc taki wygląd tarcz musiał wynikać z ich bardzo niskiej jakości. Chyba minęły te czasy, że na pierwszy montaż szły najlepsze jakościowo komponenty. Próbowaliśmy ustalić to jest producentem tych tarcz ale nie był na nich żadnych napisów - no name ?
W drugim, 3 letnim Tigu tarcze tylne są w idealnym stanie, ma ok. 45k.
Jakie są ustawienia auto hold'a w każdym z tych Tiguanów ? Tył w autach a auto-holdem włączonym i automatycznym hamulcem postojowym zwykle zużywa się szybciej. Wiąże się to z faktem że ruszamy, a hamulec przez chwilę jest zaciągnięty..

Spojrzałem na swoje tarcze (41000 km przebiegu), śladów korozji (większych) brak. Przód jest ciut czystszy a z tyłu sporadycznie tylko bardzo drobne brązowe naloty w formie okrągłych linii. Dość mało ostatnio jeżdżę.

72000 km to niezły wynik jak na klocki, w Golfie 7 skończyły by mi się przy podobnym przebiegu. A tu auto cięższe.

MrBlacker

Może należy też wspomnieć o systemie osuszania tarcz hamulcowych. Dociskanie klocków podczas jazdy w celu osuszenia tarcz.
To chyba przez ESP jest realizowane w połączeniu z czujnikiem deszczu.
Czyli ci co będą jeździć dużo w deszczowe dni szybciej pojadą do serwisu na wymianę. :)

rk

#25
Dodam również, że tarcze w VW pokrywają się nalotem błyskawicznie. Wystarczy podróż Szczecin-Poznań na tempomacie bez ruchu samochodów (brak hamowania) i trochę soli. Przy wjeździe do Poznania już szumią;) Po dłuższym postoju na lotniskowym parkingu (np. tydzień) jak jest wilgotno to starcie tego pyłu zajmuje mi ładnych kilka dni jazd po mieście;)

już_nie_passat

Cytat: rk w 2018/10/26 14:40Jakie są ustawienia auto hold'a w każdym z tych Tiguanów ? Tył w autach a auto-holdem włączonym i automatycznym hamulcem postojowym zwykle zużywa się szybciej.

Auto-hold nie ma tu nic do rzeczy. Może gdybym ruszał 350 razy dziennie. Nadal nie widzę innego wytłumaczenia jak niska jakość tarcz. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć bo teraz to trudno słowami opisać. Przed Tigiem 6 lat jeździłem autami z DSG (zawsze na auto-hold) i w żadnym tarcze tak nie wyglądały. Może akurat w moim egzemplarzu trafiła się jakaś pechowa seria.

rk

Na to wygląda, niestety przy tym przebiegu ciężko coś wywalczyć na gwarancji. Absolutnie nie twierdze, że autohold spowodował aż tak szybkie zużycie/deformacje.

Inna sprawa, że nie trzeba 350 razy dziennie ruszać. Kiedyś było tak, że auta miały przednie tarcze zmieniane wcześniej, teraz tendencja się zmieniła. Potwierdził mi to dzisiaj doradca w serwisie. Jest to związane z elektrycznym hamulcem postojowym.



tiguan220

Tarcze i klocki do wymiany przy przebiegu 40tys. Orientuje się ktoś jaki koszt w ASO?

westsajd

Witajcie, dzisiaj zauważyłem nienaturalne zużycie tarcz hamulcowych w moim aucie. Pacjent ma 11 tys przebiegu i niecały rok. Zdjęcia przedstawiają kolejno prawy tył, prawy przód i lewy przód. Lewy tył wygląda najlepiej - tak jak powinien. Rowki są głębokie, wyczuwalne pod palcem.
Reklamować to?

Wysłane z mojego BTV-DL09 przy użyciu Tapatalka