Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

mms1994

Możesz serwisować w dowolnym serwisie spełniającym wymagania gwarancyjne (nie tylko ASO), ale często taki serwis nie będzie dużo tańszy. Też kwestia że jak coś, to pierwsze co to się przyczepią że robiłeś coś poza ASO ;)

arekp

Jak Wy to robicie, że takie zużycie macie? U mnie poleciało 66kkm, a zaprzyjaźniony serwis podczas ostatniej wymiany opon stwierdził że nawet się nie zbliżam do momentu wymiany - zarówno tarcz jak i klocków.

yarns

Sam z chęcią bym się dowiedział. Poprzednie auto Qashqai+2 4x4 (masa pojazdu 1771 kg) wymiana tarcz i klocków przy 70kkm...

Charls

Cytat: yarns w 2020/11/18 11:33Niestety nie wiem jak wymiana tarcz i klocków poza serwisami VAG ma się do gwarancji
Początkowo pisałeś że do modelu 5N więc sugerowałem się tym że nie masz już gwarancji ale zmodyfikowaleś posta

Charls

Cytat: yarns w 2020/11/18 14:09Qashqai+2 4x4 (masa pojazdu 1771 kg)
Qrcze nie uwierzyłbym że to aż tyle waży

mms1994

Cytat: arekp w 2020/11/18 14:00Jak Wy to robicie, że takie zużycie macie? U mnie poleciało 66kkm, a zaprzyjaźniony serwis podczas ostatniej wymiany opon stwierdził że nawet się nie zbliżam do momentu wymiany - zarówno tarcz jak i klocków.
Renault clio 4, 15tys km przebiegu około, klocki przednie na wykończeniu ^^

Z doświadczenia wiem, że najwięcej (najszybciej) ściera się przy krótkich dystansach. Jak latasz autostradą to można i ponad 100kkm przejechać, ale jak ktoś miasto/okolice głównie to tak naprawdę momentalnie te klocki znikają :/

Charls

Mi klocki stykają na około 60 tys km, tarcze 2x tyle, z reguły tarcze wymieniam co drugą wymianę klocków

Charls

Rozważam jeszcze Rotingery Graphite Line z powłoką antykorozyjną (galwanizowane) i do tego klocki Textar

MrBlacker

Wie ktoś może jakiego producenta są oryginalne tarcze i klocki hamulcowe?
Te stosowane fabrycznie i te wymieniane serwisowo jako oryginalne VW.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2021/06/04 16:52
Wie ktoś może jakiego producenta są oryginalne tarcze i klocki hamulcowe?
Te stosowane fabrycznie i te wymieniane serwisowo jako oryginalne VW.
Nie wiem, ale w marcu wymieniałem w ASO klocki i tarcze zarówno z przodu jak i z tyłu i kosztowało mnie to 3660pln

mms1994

Mają dostawy od różnych producentów, też zależy który wariant tarczy masz :P
Ja miałem tarcz i klocki tył gwarancyjnie wymieniane, to mi powiedzięli że teraz mam od innego producenta niż jak z fabryki wyjechał ;)

MrBlacker

Dzisiaj podczas przeglądu okresowego zostałem poinformowany, że warto już wymienić tarcze i klocki z przodu - przebieg tylko 38 000 km. ;)
Nie wiem jeszcze ile mnie to będzie kosztować, czekam na wycenę ze specjalnymi rabatami. ;)
Trochę szybko, bo myślałem, że jeszcze ze 20 000 przejadę bez wymiany. ;)
Myślę jednak, że i tak poczekam, aż czujniki w klockach zadziałają i komputer poinformuje mnie o konieczności wymiany.

Zastanawiam się jednak nad zakupem własnych tarcz i klocków, aby uniknąć efektu pojawiającej się rdzy na tarczach (przede wszystkim w okolicach piasty) już w pierwszym roku eksploatacji.
ASO poleca tarcze i klocki ATE.

arekp

@MrBlacker jak dużo przebiegu masz zrobionego "w mieście"? Bo jakoś szybko ta wymiana. U mnie już 80kkm i nadal oryginał, ale jednak sporo z tego przebiegu to trasa.


Druga sprawa, jak własne klocki i tarcze to tylko z montażem u zewnętrznego mechanika. Nie rób sobie krzywdy kupując samodzielnie i zlecając komuś montaż.

Wydaje się to oczywiste, ale nadal widuję klientów serwisu z pretencjami, że przy problemach tarcze/hamulce muszą ponownie zapłacić za robociznę przy demontażu wadliwych (nawet chwilę po montażu wychodzą problemy), a do tego bez auta zostają lub kupują drugi komplet żeby mieć czym jeździć w czasie procesu reklamacyjnego. Do tego zazwyczaj jeśli reklamuje klient, a nie warsztat, to chyba jeszcze nie słyszałem o przypadku uznania reklamacji - ale z ciekawości po niedzieli zapytam :-)

MrBlacker

Większość (ok. 80%) to miasto. ;)

Myślałem o zakupie np. z iparts i montaż w ASO.

rk

Ty chyba lubisz problemy.Kupa nowych części nawet dobrych producentów jest wadliwa, co wychodzi po zamontowaniu.

Jak pisze Arek - kup części i montaż w jednym miejscu. W razie reklamacji zostaną podmienione, a warsztat sobie reklamacje z hurtownia sam zrealizuje i rozliczy. Nie zapłacisz za demontaż (oni pewnie dostaną za to rabat od hurtowni)i nie będziesz musiał kupować drugiego kompletu.

Jak będziesz kombinował to wpadniesz na minę.