Autor Wątek: Klimatyzacja, wentylacja  (Przeczytany 26304 razy)

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #45 dnia: 2020/04/27 19:07 »
Advertisement
Czyszczę raz do roku myjką tunap, raz sam jakimś szprejem kupionym w sklepie i ozonowanie
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #46 dnia: 2020/05/01 23:13 »
czyszczenie zrobili mi w serwisie za 100PLN po dwóch latach. Zaraz będą 4 i tez im zlecę.Czy klima włączona czy wyłączona to jak temp. spada poniżej 3-5st. i tak nie działa.
 

floyd1981

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #47 dnia: 2020/07/26 11:11 »
Mam problem z ogrzewaniem postojowym/wentylacją. Samochód jest nowy i od samego początku przy próbie aktywacji pojawia mi się info o zbyt niskim naładowaniu akumulatora, czy to za pośrednictwem apki we connect, portalu we connect, czy też z poziomu samego auta (w menu klimatyzacji). Czy Ktoś borykał się z takim problemem ? Przecież na logikę, istotą ogrzewania postojowego jest to, aby grzało na zimnym silniku, co do zasady po nocy, a więc dłuższym postoju. Zresztą przykładowo dzisiaj po trasie kilkunastu km pojawiło się takie samo info. Dodam, że samochód nie zdradza objawów uszkodzonego/rozładowanego aku, normalnie odpala, start stop również działa bez przeszkód. W załączniku załączam przykładowe info z portalu we connect.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #48 dnia: 2020/07/26 13:32 »
Mam problem z ogrzewaniem postojowym/wentylacją. Samochód jest nowy i od samego początku przy próbie aktywacji pojawia mi się info o zbyt niskim naładowaniu akumulatora, czy to za pośrednictwem apki we connect, portalu we connect, czy też z poziomu samego auta (w menu klimatyzacji). Czy Ktoś borykał się z takim problemem ? Przecież na logikę, istotą ogrzewania postojowego jest to, aby grzało na zimnym silniku, co do zasady po nocy, a więc dłuższym postoju. Zresztą przykładowo dzisiaj po trasie kilkunastu km pojawiło się takie samo info. Dodam, że samochód nie zdradza objawów uszkodzonego/rozładowanego aku, normalnie odpala, start stop również działa bez przeszkód. W załączniku załączam przykładowe info z portalu we connect.
Ja mam od 2 tyg., często korzystam z wentylacji i nigdy nie miałem takich problemów. (Apka chodzi bardzo wolno nawet na telefonie premium i czasem muszę 2 razy uruchamiać wentylację, zanim się włączy, ale to inna sprawa.) Spróbuj doładować akumulator jeśli jeździsz głownie na krótkich trasach... Może od początku był rozładowany. Kilkanaście km to mało.
 
 

floyd1981

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #49 dnia: 2020/07/26 14:12 »
Może od początku był rozładowany. Kilkanaście km to mało.

Rozładowany w nowym samochodzie ? Jeśli wrzucili nówkę, to nie ma prawa być rozładowany niezależnie od długości trasy. Wiem, że kilkanaście km to za mało na podładowanie, zakładam jednak, że przy sprawnym aku to nie powinno mieć żadnego znaczenia. Zresztą samochód odbierałem w Piotrkowie, więc do Łodzi przebieg był ok. 50 km, co powinno go podładować. A problemy z wentylacją mam od samego początku. Podjadę w tygodniu do serwisu i poproszę o sprawdzenie aku.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #50 dnia: 2020/07/26 15:48 »
Z tego co pamiętam w instrukcji polecali tyle km (a może minut) jazdy ile było minut pracy urządzenia. Poza tym zależy co się działo z autem - w zależności od wyposażenia może alarm, keyless, jakieś połączenie z internetem, więc jeśli trochę stoi to się w końcu rozładuje... Do tego w zależności od tego jak jeździmy dochodzi Start-Stop i inne obciążenia... 50 km to też nie dużo.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #51 dnia: 2020/07/26 17:16 »
Rozładowany w nowym samochodzie ?

Jest to możliwe. To ani wada akumulatora, ani problem z autem. Po kilku trasach sytuacja się unormuje - kolega po odbiorze nowego Passata, który na placu zalegał kilka miesięcy miał niedoładowany aku przez kilka tygodni jazdy po mieście. Dopiero pierwsza trasa wyprostowała temat.
 

floyd1981

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #52 dnia: 2020/07/26 20:07 »
Z tego co pamiętam w instrukcji polecali tyle km (a może minut) jazdy ile było minut pracy urządzenia
W instrukcji jest tylko mowa, że przy niewystarczającym naładowaniu aku lub niskim poziomie paliwa ogrzewania nie da się włączyć oraz, że długie używanie ogrzewania/wentylacji powoduje rozładowywanie się aku. Mam keyless, alarm, ale wątpię, aby miało to aż tak duży wpływ na aku. Odnośnie przełożenia długość jazdy-długość grzania byłoby to troszkę bez sensu. W końcu co do zasady używamy tego po dłuższym postoju, przy ogrzewaniu zimą, przy niższych temperaturach, co wypaczałoby sens tej jakby nie patrzeć dość kosztownej opcji.

Rozładowany w nowym samochodzie ?

Jest to możliwe. To ani wada akumulatora, ani problem z autem. Po kilku trasach sytuacja się unormuje - kolega po odbiorze nowego Passata, który na placu zalegał kilka miesięcy miał niedoładowany aku przez kilka tygodni jazdy po mieście. Dopiero pierwsza trasa wyprostowała temat.
Może być jak Piszesz. Na innym forum pojawiła się też sugestia, że być może sterownik od ogrzewania postojowego ma źle ustalony poziom naładowania aku dla bezpieczeństwa, aby go nie rozładować. Wówczas zmiana tego poziomu powinna pomóc. Pro forma podjadę do serwisu i zobaczę, co na to "spece" z VW. Choć zakładam, że raczej z ogrzewaniem/wentylacją postojowym niewiele mieli do czynienia.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #53 dnia: 2020/07/27 11:47 »
Ogrzewanie postojowe energię elektryczną czerpie z akumulatora - nie ma własnego źródła zasilania. Z paliwa wytwarza jedynie ciepło. Dlatego akumulator musi być wystarczająco naładowany by napędzać pompę i wentylator bez ryzyka, że nie będziemy mogli uruchomić auta (to jest pewnie ustawione konserwatywne, by nie okazało się, że gdy temperatura spadnie np. do -15 to już nie ma możliwości rozruchu, bo to jest dużo ważniejsze). Dlatego w instrukcji napisane jest też, że podczas postoju można włączyć to ogrzewanie na maksymalny czas eksploatacji najwyżej 3 razy.
 

floyd1981

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: EL
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #54 dnia: 2020/07/27 16:14 »
Ogrzewanie postojowe energię elektryczną czerpie z akumulatora - nie ma własnego źródła zasilania
Ależ ja to wszystko wiem :-)
Dlatego w instrukcji napisane jest też, że podczas postoju można włączyć to ogrzewanie na maksymalny czas eksploatacji najwyżej 3 razy.
Tu także pełna zgoda, niemniej jednak u mnie poza bodajże jedną wentylacją, dodam, że krótką, opcja jest praktycznie martwa. Mała zmiana zaszła jedynie dzisiaj, rano dla próby wentylację udało mi się uruchomić, następnie odpaliła się 20 minut przed planowanym odjazdem. Ale tutaj ciekawostka, odjazd był na 15:30, a o 14:30 apka we connect wysłała mi info, że wentylacja nie może zostać uruchomiona z uwagi na zbyt słabe naładowanie aku. Próba ręcznego odpalenia po komunikacie się nie powiodła. Ok. 15:10 zaprogramowana pod kątem godziny odjazdu wentylacja jednak załapała. Więc albo ręcznie nie dało rady, ponieważ system wiedział, że jest planowana godzina odjazdu i "trzymał" zasilanie na powyższe, albo coś tam jednak jest nie tak.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #55 dnia: 2020/08/02 21:12 »
doładuj aku. i zobacz co się będzie działo.

Rozładowany w nowym samochodzie ? Jeśli wrzucili nówkę, to nie ma prawa być rozładowany niezależnie od długości trasy.
nowy to dzisiaj znaczy nie używany, a ile na półce leżał się nie dowiesz - data produkcji podana jest wg kodu tylko dla wtajemniczonych
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Klimatyzacja, wentylacja
« Odpowiedź #56 dnia: 2021/01/20 20:00 »
Wracając do tematu Air Care. To trochę dziwne/niezrozumiałe... Czy ktoś może znalazł odpowiedź dlaczego wyłącza się po każdym wyłączeniu pojazdu?
Innymi słowy czy są jakieś przeciwskazania dla zakodowania by się nie wyłączał?