Klimatyzacja, wentylacja

Zaczęty przez asta, 2018/06/22 13:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Całkiem przypadkiem ostatnio zauważyłem, że AIR CARE po otwarciu okien lub drzwi przestaje działać, pojawia się też odpowiedni komunikat w menu klimatyzacji na ekranie DP.
Oczywiście ma to sens, ale kto by przypuszczał, że ten system jest aż tak inteligentny. ;)

Mar_ek

Cytat: MrBlacker w 2018/10/30 19:38Wrzucone na PW.
A jest szansa na info bez PW, w sumie to forum powinno służyć wszystkim i być czytelne, a tak to nie wiem czy nie chciałeś się powtarzać z tematem/odnośnikiem czy masz jakiś fajny patent. Chyba lepiej jak w takich przypadkach coś powtórzymy, niż będziemy dawali odpowiedź jak na jednym znanym forum w stylu "temat wałkowany X razy, post usuwam/temat zamykam" ;D ?

MrBlacker

Już pisałem o tym kiedyś.
Nie wrzucam kodowania na forum, bo większość jest i tak dostępne w sieci i nie ma sensu powielać.

Wrzucam w osobnym dziale tylko informacje co można zrobić, co udało się sprawdzić i co działa. ;)

Tomus

Przed zablokowaniem na stale dzialajacego air care, pomyslcie o tym ze system ten zamyka wewnatrz samochodu obieg powietrza.


Ja z tego wlasnie wzgledu zrezygnowalem z kodowania na stale.


TR

MrBlacker

Ale właśnie o to chodzi bo system oczyszcza powietrze krążące wewnątrz kabiny. W mieście w korkach nie wyobrażam sobie jazdy bez zamkniętego obiegu powietrza. ;)

Poza tym kodowanie nie polega tylko zapamiętaniu ustawienia systemu AIRCARE, zawsze można go wyłączyć poprzez menu klimatyzacji.

iks

Kilka pytań:
- czy jak jest włączony automatyczny zamknięty obieg powietrza to jeśli właśnie się automatycznie ten obieg zamknął to jest to gdziekolwiek sygnalizowane?
- czy dobrze rozumiem, że działa to tak, że jeśli jadę za jakimś kopciuchem to powinien się automatycznie obieg powietrza zamknąć a jeśli jadę i np śmierdzi powiedzmy gnojem to nie i wtedy mogę dodatkowo skorzystać z przycisku zamykania?
- co to za funkcja automatyczny dogrzewacz?
- kiedy korzystać z przycisku REST, do czego służy?

sxill

U mnie REST nie działa, widziałem na forum Kodiaqa, że mało komu działa. W teorii gasisz silnik, włączasz REST a on ciągle będzie dmuchał ciepłym powietrzem, póki silnik jest rozgrzany. U mnie po kilku sekundach leci już zimne, nie działa obieg wody i nagrzewnica szybko się wychładza.

Kabe

Cytat: sxill w 2019/09/27 16:30U mnie REST nie działa
U mnie działa, sprawdzone wiele razy zimą

MrBlacker

Też używałem kilka razy i faktycznie działa.

iks

A może właśnie musi być zaznaczony automatyczny dogrzewacz żeby działał REST, czy co to jest ten dogrzewacz?

omen

#25
REST to co innego niż ogrzewanie postojowe tzw. WEBASTO.
WEBASTO to osobny niezalezny od silnika system grzewczy.
REST wykorzystuje cieplo resztkowe. Czyli działa tylko jak jest mocno rozgrzany silnik i czas dmuchania cieplym powietrzem właśnie od tego zależy jak mocno silnik i wszystko pod maską jest rozgrzane. Po trasie 100-150km na postoju działa przez kilka minut. Potem zaczyna wiać zimnym.

iks

Ja nie mam ogrzewania postojowego przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. A automatyczny dogrzewacz mam. Ktoś wie co to?

omen

Skoro masz TDI to na 99% automatyczne dogrzewanie to elektryczna nagrzewnica która grzeje powietrze zanim silnik będzie na tyle ciepły aby grzać powietrze dostarczane do systemu wentylacji.

Benzyna szybciej sie nagrzewa. Trzeba sprawdzić czy w TSI tez jest taka opcja dostępna.

iks

Chcę wrócić do tematu, ktoś z Was przetestował tą opcję automatyczny dogrzewacz? Po włączeniu tej opcji tak jakbym słyszał inną pracę silnika, to pewnie jakiś wiatrak czy coś i wzrastają obroty silnika. Natomiast nie zaobserowałem żeby szybciej leciało ciepłe powietrze, muszę się jeszcze pobawić. Macie jakieś obserwacje w tym temacie? Pytanie czy musi być włączona klima przy tym? Przecież sprężarka ma chyba zabezpieczenie, że przy temp. około 0 stopni się wyłącza, zresztą ja tak czy inaczej mam w zimie wyłączoną klimę.

Charls

#29
Cytat: iks w 2019/12/03 21:32Przecież sprężarka ma chyba zabezpieczenie

Sprężarka nie ma nic do rzeczy, i tak się nie włącza, powietrze dogrzewa elektryczna nagrzewnica o mocy  1000W tzw. PTC tj. element grzejny Z35. Musi być spełnione kilka warunków, aby się włączyła m. in. tryb auto (tu nie jestem pewny czy musi, nie pamiętam jak to było w blokach pomiarowych) lub wyłączony ECON w zależności od modelu, płyn chłodzący poniżej 75 stopni, temperatura zewnętrzna poniżej 5 stopni (w zależności od modelu może się różnić), nadmiernie nieobciążony alternator (napięcie powyżej 12V), RPM powyżej 500, niektórzy jeszcze twierdzą że ogrzewanie przynajmniej na chwilę na maxa ale jak podłączałem VCDS i patrzałem w blokach pomiarowych w Golfie V, to grzało bez ustawienia na maxa. Do 2007 roku sterowanie PTC odbywało się CANem, potem i do dziś ECU za pośrednictwem przekaźnika