Przyspieszenie

Zaczęty przez Mar_ek, 2019/09/10 17:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mar_ek

Nie kupowałem Tiga z myślą o tym, że będę się nim ścigał na 1/4 mili, tudzież buchał spalinami w maskę M3 po starcie ze świateł, ale przyspieszenie (w moim katalogowo 7,5s) miało istotny wpływ na wybór samochodu i konfiguracji.W cenie Tiguana, którego wybrałem, było do wyboru sporo SUV'ów od konkurencji (w tym moje ulubione japońce), ale ze słabszymi parametrami, zazwyczaj o ok. 2s lub trochę mniej (jak w np. RAV4 - 8,1s).Tak jak pisałem na wstępie nie był to najważniejszy parametr, ale stanowił którąś z kolei pozycję po zestawieniu informacji dot. komfortu, poj. bagażnika, systemów wsparcia jazdy, jakości, awaryjności itp. (nie koniecznie w podanej kolejności).
Wątków o przyspieszeniu nie znalazłem na żadnym forum (w tym zagranicznych), ale naczytałem się o problemach z kangurem w 1.5 TSI, lagiem w silnikach benzynowych, pojawiających się stukach w podwoziu, problematycznej DSG i jeszcze morzu innych przypadłości.
Biorąc pod uwagę wszystkie ww. rzeczy wybrałem 2.0 TSI 190 KM.
Całkiem niedawno znalazłem na Youtube film z zarejestrowanym przyspieszeniem Tiga podobnego do mojego.
Okazało się, że do 100 km/h przyspiesza w ponad 9s, czyli więcej niż np. RAV4 (większy, o lepszej bezawaryjności), BMW X1 20i (niewielka dopłata), dużo tańszy Karoq (rzeczywiste 7s) lub przyspiesza podobnie jak multum innych tańszych SUV'ów, nie mających wspomnianych mankamentów (stuki, lag, DSG), jak choćby doposażona X1 18i czy... Tiguan 1.5 TSI, który posiada ww. wady, ale ma podobne rzeczywiste przyspieszenie i kosztuje 26 patyków mniej.
Mam tydzień do odbioru auta i w ten sposób chciałem się podzielić z Wami moimi wątpliwościami oraz poznać Wasze zdanie i być może przybliżone przyspieszenie, jeśli takowe sprawdzaliście.

Tiggy

Może ten filmik to jakiś fejk? Albo pomiar w specyficznych warunkach, np. na podjeździe albo przy obciążeniu/wietrze.

Mar_ek

Film dotyczył 2.0 TSI 180KM (jestem pewien, że to akurat nie ma znaczenia), a czas liczony od ruchu zegara obrotów i bez programu Launch Control (to może mieć znaczenie w stosunku do tego co podaje katalog), ale jeśli chodzi o samochody innych marek to w większości przypadków, katalogowe czasy przyspieszania są podawane bez LC (choćby ze względu na to że nie ma tej funkcji, a w innych jest info że z/bez LC), no i kilka pomiarów które oglądałem na YT zgadzało się z katalogami (a liczyłem czas od ruchu wskazówki obrotów).

Rocko

A jakie są problemy z DSG w Tiguanie, bo nie słyszałem o żadnych? O co chodzi z lagiem, bo nie zauważyłem (wyprzedzam w trybie sport). A ,,kangur" dotyczy tylko manuala 😉

Revo

Ale chyba każdemu producentowi aut zależy żeby czas 0-100 był jak najniższy, więc jak lc pomaga to czemu jej nie użyć?

tiguan220

Nie wiem jak 190km ale u mnie czas 0-100 z LC jest co najmniej katalogowy 6,3s. Przy 190km wydaje mi się, że spokojnie poniżej 8s zejdzie.

Mar_ek

Ok. po kolei (ale na odwrót, od najłatwiejszego  ;D )
Cytat: tiguan220 w 2019/09/10 22:14ale u mnie
W 2.0TSI 220/230KM przyspieszenie (nawet bez LC) jest zbliżone do katalogowego i takich filmików jest sporo (właśnie te filmy błędnie mnie utwierdziły w przekonaniu, że nie będzie dużej różnicy w stosunku do katalogu).

Cytat: Revo w 2019/09/10 21:45więc jak lc pomaga to czemu jej nie użyć
Nie twierdzę że w katalogu jest przekłamanie (bo pewnie wystarczy, że samochód będzie z lekkim kierowcą, bez pasażerów, pustym bakiem, startował z górki, z wiatrem i LC a pewnie będzie miał jeszcze lepszy czas niż w katalogu  :P ) tylko zestawiałem parametry porównywalne tj. konkurencja bez LC i Tigi bez LC na podstawie rzeczywistego pomiaru z filmów (tak wiem, że tutaj też są przekłamania w zależności od kiedy liczyć sekundę, start, kiedy kończyć, ale te same błędy występują w filmikach z konkurentami, więc znów to jest porównywalne, zresztą przy Tigu staram się zaokrąglać w stronę mniejszych czasów). 

Cytat: Rocko w 2019/09/10 21:08A jakie są problemy z DSG w Tiguanie
Bardzo dobrze, że nic nie zauważyłeś i powiem nawet więcej, nie czytaj mojego posta dalej, bo nie ma nic gorszego niż doszukiwanie się wad na podstawie autosugestii lub sugestii innych, skoro twoje doznania fizyczne są inne. Nie chcę natomiast, żeby ktoś posądzał mnie o bajkopisarstwo, ale też nie chcę robić całkowitego OT, więc napiszę tylko, że tematów dotyczących DSG lag/hesitation/delay oraz kangura w 1.5 TSI DSG (ale zdecydowanie słabszego niż w manualu) jest bardzo dużo na zagranicznych forach (okupuję w szczególności brytyjskie, PS. sporo problemów z naszego forum jest omawiane na forach UK i DE). Zdaję sobie sprawę, że ww. tematy są bardzo subiektywne i każdy ma inne doznania oraz technikę jazdy. Jechałem z pewną Panią Karoqiem 1.5 TSI manual, dla mnie to był całkiem zwinny, dynamiczny samochód, a ona miała ewidentnego kangura, a samochód mulił między 1 a 2.

Temat umieściłem nie w celu wskazywania błędów, problemów (bo chyba od tego są inne tematy), ale generalnie w celu poznania Waszych odczuć dot. przyspieszenia (bez względu na wersję), wpływu tego parametru na wybór samochodu i po cichu licząc na rzeczywiste (nawet mierzone amatorsko/z błędami itd., ale chociaż wiem, że jednego z nas) wyniki jak w poście użytkownika tiguan220

MrBlacker

@Mar_ek najbezpieczniej to jak pojedziesz na hamownię i tam zrobisz testy. ;)

Ale, aby zejsć poniżej 8s musi być spełnionych kilka warunków.
Równa, prosta i płaska droga (bez dziur, nierówności i bez nachyleń), włączony tryb SPORT, skrzynia DSG ustawiona w tryb manualny.
Ręce zaciśnięte na kierownicy i pedał przyspieszenia wciśnięty w podłogę (kickdown) przez cały czas. Biegów nie trzeba zmieniać ręcznie, bo system sam zareaguje i w krytycznym momencie (na czerwonym polu przy ponad 7000 obr/min) zmieni bieg na wyższy, ale oczywiście żeby się nie stresować można samemu przerzucić wcześniej bieg na wyższy.
Wiele osób przy takim teście w pewnym momencie traci pewność siebie i odpuszcza. ;)
Przy takich założeniach bez problemu da się zejść poniżej 8s. Pytanie tylko po co?

Na większości filmików, które są w sieci obroty praktycznie nie przekraczają 6000 (wskaźnik nie wchodzi na czerwone pole) i jazda cały czas na automacie bez ustawienia na manual. Dlatego też wyniki są takie słabe. ;)

Mar_ek

Hej,
Cytat: MrBlacker w 2019/09/11 22:21najbezpieczniej to jak pojedziesz na hamownię i tam zrobisz testy...Pytanie tylko po co?
Hamownia nie ma znaczenia, pisałem o przyspieszeniu rzeczywistym (użytkowym), nie laboratoryjnym. Pisałem także powyżej, że na pewno da się zejść poniżej 8 i w jakich warunkach, ale to znowu nie ma nic wspólnego z przyspieszeniem w warunkach użytkowych.
Cytat: MrBlacker w 2019/09/11 22:21Na większości filmików, które są w sieci obroty praktycznie nie przekraczają 6000
No i to jest właśnie przyspieszenie najbardziej zbliżone do użytkowego, czyli gaz do dechy na skrzyni w trybie S., w sposób zbliżony do tego jak użytkownik mógłby postąpić przy zaistniałej konieczności (np. włączenia się do ruchu). Jak oglądałem filmiki konkurencji to właśnie w taki sposób rejestrowali przyspieszenie, czyli gaz do dechy i tyle, a czasy były podobne do katalogów.

tiguan220

Cytat: Mar_ek w 2019/09/10 17:17chciałem się podzielić z Wami moimi wątpliwościami oraz poznać Wasze zdanie i być może przybliżone przyspieszenie, jeśli takowe sprawdzaliście.
Znalazłem kilka filmików pokazujących przyspieszenie 2.0tsi 180km i powtarzalny czas 8sek jest praktycznie za każdym razem.
Na tym filmie jest dokładny pomiar i wyszło 7,7sek:
https://www.youtube.com/watch?v=esnp48jGtTo
Nie ma opcji, żeby ten silnik w tiguanie robił powyżej 9sek, chyba że z kompletem pasażerów i bagażem.
Nawet cięższy kodiaq robi 8,4sek.

Mar_ek

Cytat: tiguan220 w 2019/09/12 20:02Znalazłem...
Wielkie dzięki za poświęcony czas na szukanie i merytoryczną odpowiedź, od razu z rana mam lepszy humor  ;D , miłego weekendu!

Fircyk

Zawsze możesz dowalić  jeszcze wirusa bo TSI  jest bardzo podatne zresztą jak TDI