Jaki olej do TSI?

Zaczęty przez tiguan220, 2018/06/28 11:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

asta

swojego czasu we wszystkich samochodach używałem MOBILa,do momentu gdy w Niemczech nie zauważyłem Mobil 1 z napisem na opakowaniu Synthese Technology, a niewiele wcześniej w PL kupiłem ten sam tylko z napisem FULLY SYNTHETIC.
Napisałem maila do mobila czym się różnią te oleje, i dostałem odpowiedź, pierwsze zdanie mnie rozwaliło i od tego czasu nie używam, poczułem się oszukany


Based on our knowledge , except of Germany and Japan , there is no legal requirment for oil manufacture to have specific definitions
No industry accepted definition exists for the term "synthetic" when describing finished lubricants. In formulating our synthetic lubricants, ExxonMobil uses non-conventional base oils derived from a variety of sources. These base oils have been catalytically processed or synthesized in order to provide high performance and excellent low temperature capabilities. 

ExxonMobil synthetic lubricants are formulated to meet the highest industry standards and customer expectations for high performance lubricants and are marketed based on performance rather than composition. Thus, the marketing term "Fully Synthetic" or "Synthetic" has no direct link to American Petroleum Institute (API) base oil groupings which are used to assign customs requests. 



kaborhc

u mnie serwis zaproponował za wymianę oleju około 900zł
5.7 l oleju
korek
śruba
filtr
Jak wymienię we własnym zakresie to mogę stracić gwarancję - usłyszałem...

rk

Słowo możesz jest tu istotne.

Jak wymiana zostanie przeprowadzona zgodnie z procedurą producenta, olej będzie spełniał normę producenta a części (zwłaszcza filtr, do samochodów VW z olejami LL wymagane są odpowiednie filtry) będą odpowiednie to tutaj w okresie rękojmi/2-letniej gwarancji chyba chroni cię prawo (m.in. ustawodawstwo EU - poszukaj pod nazwą GVO). Konieczne będzie bardzo dobre udokumentowanie całej zabawy (specyfikacje i numery części, przebieg, faktury itp.).

Tutaj trochę więcej o tym:
https://moto.wp.pl/serwis-poza-aso-ale-bez-utraty-gwarancji-6068467647386753a

Jak wygląda egzekwowanie tego typu rzeczy w praktyce to inna sprawa. Jeśli masz przedłużoną gwarancję, to tam może być zastrzeżenie, że wymian należy dokonywać w ASO i tutaj już niewiele zdziałasz (jak coś takiego podpisałeś).

asta

  kaborhc spytaj ile wymiana??
i przyjedź ze swoim olejem i filtrem (VW stosuje MANN)

MrBlacker

W ASO wymiana ok. 900 zł - robocizna, olej, filr, korek.
Opcja z własnym olejem to tylko 300 zł za robociznę, filtr, korek - samo ASO proponuje taką wersję bo taniej dla klienta. ;)
Olej Castrol (5L + 1L) taki jak proponuje ASO to koszt w granicach 200-300 zł. Oczywiście można inny spełniający odpowiednie normy VW.
Czyli 3 setki zostają w kieszeni. ;)

asta

Cytat: MrBlacker w 2019/04/10 23:18to tylko 300 zł za robociznę
to roboczogodzina wychodzi 600PLN ?? 




MrBlacker

W tym jest też filtr i korek. ;)

Ja mam pakiet serwisowy, ale chyba będę dodatkowo wymieniał olej i zastanawiam się nad zrobieniem tego poza ASO.
Oczywiście nie będę resetował przeglądu olejowego. Ale czy po takiej wymianie gdzieś się odnotowuje taka informacja (np. że filtr został wymieniony)?
Pytanie czy przy następnym przeglądzie ASO będzie wiedziało, że taka wymiana zostało zrobiona poza ASO?

foxter11

Ja robiłem poza Aso wcześniejszą wymianę po 5000 i 17000km, ale wcześniej ich pytałem i dostałem informację, że materiały eksploatacyjne mogę robić poza Aso, byle tylko normy spełniały. Nie robiłem żadnych resetow, a serwis w którym to się odbywało robi wszystko wg procedur jak ASO.Koszt z materiałem 450zl a więc połowa ASO.

asta

Cytat: foxter11 w 2019/04/11 22:55Koszt z materiałem 450zl a więc połowa ASO.
kto bogatemu zabroni ??

filtr oleju MANN do benzyniaka  w zależności jaki silnik 15-30PLN, podkładka pod korek 1-2PLN, olej 504/507 np. valvoline 5l ok. 150PLN (sa też tańsze), wymiana 40-60pln.

da sie za 200 - 250 PLN jak ktoś sie uprze

Charls

Cytat: asta w 2019/04/12 02:48
Cytat: foxter11 w 2019/04/11 22:55Koszt z materiałem 450zl a więc połowa ASO.
kto bogatemu zabroni ??

filtr oleju MANN do benzyniaka  w zależności jaki silnik 15-30PLN, podkładka pod korek 1-2PLN, olej 504/507 np. valvoline 5l ok. 150PLN (sa też tańsze), wymiana 40-60pln.

da sie za 200 - 250 PLN jak ktoś sie uprze


jak ktoś się uprze to sam zrobi za 150 zł  :D 


Ja kilka dni temu wymieniałem w swoim CUWA, olej Valvoline 507.00, korek, filtr oleju, powietrza, kabinowy, łączny koszt 330 zł w niezależnym warsztacie

asta

Cytat: Charls w 2019/04/12 17:08
jak ktoś się uprze to sam zrobi za 150 zł  :D 

żadna filozofia, tylko dylemat ( u mnie) co zrobić ze zużytym olejem

Charls

Cytat: asta w 2019/04/13 12:03
żadna filozofia, tylko dylemat ( u mnie) co zrobić ze zużytym olejem


osobiście nie mam takiego dylematu, bo wybieram, zamawiam i kupuję olej w warsztacie znajdującym się "za płotem" mojej posesji a wymianę mam wliczoną w cenę zakupu oleju, praktycznie każdy warsztat wymienia olej w cenie zakupu, oczywiście zdaję sobie sprawę że w takim przypadku jest "narzut" cenowy ale faktem jest, że kiedy chce się samemu wymienić we własnym garażu to dla wielu może to być problem

Madbar

Ja wymieniam sam we wszystkich swoich samochodach. Olej stary zlewam do bańki i wywożę na składowisko odpadów kłopotliwych, które raczej jest w kazdym więksyzm mieście. Tak mają specjalny zbiornik, gdzie się to zlewa. koniec pieśni. Odbierają za darmo i nikt nie robi problemu. Tiguan mojej żony osiągnął pierwsze 10 tys. i nie chcę czekać do wskazania z Infotainmentu. Kupię Motula Specific 504/507  do tego korek z podkładka i filtr z ASO i sam zrobię w garażu...
W moim Audi A4B6 tak robię od 200 tys. km co 15 tys i wszsytko cacy.
Pozdrawiam


Slavol

Ktoś może zna taki dobry serwis VAG w okolicach Wrocławia na właśnie taką wymianę oleju między przebiegami?

Madbar

Dzisiaj wymiana zrobiona w Tigu. Kupiłem w piątek filtr i podkładkę pod korek w ASO( 53PLN za jedno i drugie), a wczoraj w IC olej - Motul Specific 504/507. Przebieg 12000 km. Na bagnecie przed zlaniem połowa. Trochę mało, ale szczerze mówiąc od nowości nie sprawdzałem, więc nie wiem ile było na początku.
Spostrzeżenia:
1. Kupiłem bańkę 5 i 1 l, bo gdzieś( moźe w tym watku nawet) przeczytałem, że do 1,5 TSI ACT wchodzi 5,7 l- notabene do 1.9 TDI AVF w moim A4B6 wchodzi jakieś 3,9 l. I co? I dupa. Po zalaniu i po uzupełnieniu po kilku minutach pracy( żeby się filtr napełnił) weszło jakieś 4,8 l i zostałem z jedną butelką litrową w łapie. Nie otwarta, spróbuję oddać.
2. Nabyłem podkładkę pod korek spustu wg ETKI, a tu się okazuje, że wykręciłem śrubę która ma podkładkę zafiksowaną na stałe na korku. Identyczną jak do mojego AVF. Korek , który miał być wg ETKI, jest inny. Ten sam gwint, skok, ale długość inna i trzon przy podkładce inny, bo do TIGa miał być szerszy, żeby dobrze wycentrować podkładkę przy zagniataniu. I gdyby nie fakt, że również miałem zrobić wymianę w A4 i kupiłem i korek i filtr i olej i jeszcze nie zmieniłem, to NIE MIAŁBYM KORKA, bo jakiś osioł w fabryce dał coś innego na pierwszym montażu. Więc założyłem od A4 i zamknąłem temat. Moment dokręcęnia 30 Nm. Filtr 20+2Nm. Klucz do filtra typowy tzw cup type. 14x76 mm. Tzn 14 boków i 76 mm średnicy. Mam Jonnesway-a z Alle.... chyba 15 PLN. Wytłoczony z blachy, zdaje egzamin od lat w A4 i tu pasował idealnie. Robota czysta, łatwa i przyjemna. Osłona pod silnikiem się bardzo łatwo zdejmuje, świetny dostęp do filtra i korka spustu. Osłona trzymana przez bodajże 12 wkrętów T20 i 3 śruby T45, które mają klej, więc ASO je wymienia( podejrzewam coś z 10 PLN za szt). Ja zakręciłem na niebieski Loctite, ten sam efekt. Całkowity koszt 260 PLN+ kilka złotych na paliwo do Gratowiska, gdzie oddam przepracowany olej.
Teraz ze spokojem dojeździmy do serwisu olejowego w ramach pakietu serwisowego.