Zbieżność w ASO

Zaczęty przez Ekhangel, 2021/10/29 10:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ekhangel

Mam trochę fizia na punkcie idealnej zbieżności. Kupiłem demówkę, w której zbieżność była leciutko przestawiona (widoczne na kierownicy), i ASO ustawiło mi ją cacy. Teraz wydaje mi się, że znowu się leciutko skrzywiło po tym, jak niefortunnie walnąłem bokiem koła w krawężnik przy 40 km/h (niezbyt mocno, ale jednak). Macie jakieś doświadczenia z ASO? Stosują jakieś lepsze procedury niż zwykły przyzwoity geometrysta pracujący na Hunterach 3D itd.? Jest jakaś wiedza tajemna w tych autach poza oczywistościami (czyli prawidłowe nastawy)?


Pojechałbym do tego samego ASO, ale to po drugiej stronie miasta (nie ma czasu na latanie), a pod nosem mam inne ASO. Wysłałem im już maila ze szczegółowym zapytaniem. Chciałem spytać Was wcześniej o ogólne doświadczenia.

Charls

Z zbieżnością i geometrią nie jeżdżę do ASO, mam od 30 lat swojego sprawdzonego diagnostę z doświadczonymi pracownikami, którzy jak nikt inny a przede wszystkim żadne ASO gdzie nie potrafią ustawić tak jak u nich. Po drugie kwestia ceny również ma tutaj znaczenie, nie jest to czynność która musi być koniecznie odnotowana w księgach ASO

Ekhangel

A jak często ustawiasz?

Nie patrzą się dziwnie jak ktoś przyjeżdża z nowym Touaregiem ustawiać zbieżność do "jakiegoś tam warsztatu" zamiast do pana w kraciastej koszuli proponującego kawkę w ASO? To tak oczywiście pytanie pół-żartem, ale ja trochę boję się, że z braku jakiejś tam wiedzy specjalistycznej nawet doświadczony geometrysta coś sknoci, bo po prostu nie przyjeżdżają do niego zbyt często z nowymi autami. Chociaż ustawienie geometrii to niby nie jest technologia rakietowa, ale wiadomo jak to jest w tych czasach.


No i przede wszystkim dzisiaj nie ustawia się geometrii u Wiesia na sznurek tylko skomplikowanymi systemami, więc też zawsze mnie zastanawia na czym polega "doskonałość" w tej dziedzinie. Chyba w idealnej kalibracji systemu.

mms1994

Nadal są "spece" co ustawiają zbieżność nie na komputer tylko metodą mechaniczną.
Jesli tylko robią komputerowo to wszystko jedno czy ASO czy nie ASO, jedynie kwestia sprzętu tzn jak masz np zawieszeni pneumatyczne to są pewne niuanse ;)

Charls

Mój Touareg jest z 2014 więc nowy był bardzo dawno temu. Nie ma żadnych przesłanek, aby uważać, że w ASO zrobią to lepiej. Tam gdzie robię przemiał auto jest 2x większy niż w ASO, znam pracowników osobiście i wiem, że mogliby wiele nauczyć chłopaków z ASO. Pracownicy w ASO są ograniczeni wyłącznie do schematów, nie potrafią działać ale też i nie mogą poza schematami. Nikt Ci nie naprawi czy nie wyczyści turbosprężarki bo wg schematu podlega ona wymianie. Tak jest z setkami decyzji w ASO

Charls

Cytat: mms1994 w 2021/10/29 11:27Nadal są "spece" co ustawiają zbieżność nie na komputer tylko metodą mechaniczną.
Też znam takiego w Sopocie, świetny mechanik

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/10/29 11:29Pracownicy w ASO są ograniczeni wyłącznie do schematów, nie potrafią działać ale też i nie mogą poza schematami.

Tak, to ma wady i zalety. Właśnie interesowało mnie na ile ściśle proceduralne podejście przy ustawianiu geometrii w nowych autach / dostęp do baz technicznych producenta ma znaczenie. Czy aby producent tej czynności jakoś nie udziwnił, albo sama się nie udziwniła wskutek zastosowania jakichś nowych technologii. Pneumatycznego zawieszenia nie mam, tylko DCC.

Co do speców stroniących od komputerów - też słyszałem o ich istnieniu, ale z autem z 2019 r. trochę strach jechać. Choć to pewnie niepotrzebne uprzedzenia.

Generalnie zawsze przy wyborze ASO / poza ASO jest dylemat polegający na tym, że do ASO przyjeżdżają przeważnie same nowsze aute jednej marki i często te same modele (przez co pracownicy znają różne niuanse techniczne, a przynajmniej powinni znać), a do speców spoza ASO przyjeżdżają różne auta, lecz z tym samym problemem. Więc jest jakby 1:1.

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/10/29 11:39że do ASO przyjeżdżają przeważnie same nowsze aute jednej marki i często te same modele (przez co pracownicy znają różne niuanse techniczne
Większość aut przyjeżdżających do ASO ma kolummny McPhersona z wahaczem trójkątnym z przodu i typowy układ wielowahaczowy z tyłu lub nawet belkę skrętną. Takie zestawienie jest od dziesiątek lat i nie ma tutaj żadnych tajemnic niuansów. Poza tym każdy program ma wybór modelu, pokazuje jakie wartości należy obrać, co i jak dokręcić, odkręcić itp... żadna filozofia.

Ekhangel

Ok, wolałem się upewnić.