jak wyłaczyć Lane Assist i ACC i żeby działał tempomat

Zaczęty przez trans-ton, 2021/03/24 20:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

trans-ton

Witam. Mam Tiguana 2021 i bardzo chciałbym na stałe wyłaczyc LA i ACC w taki sposób zeby działał tempomat. Czy jest to możliwe?

TMP

Klasyczny tempomat utrzymujący prędkość niezależnie od warunków nie jest dostępny - można korzystać albo z ACC albo z ogranicznika prędkości (ale bez funkcji jej podtrzymywania).

arekp

Cytat: trans-ton w 2021/03/24 20:05na stałe wyłaczyc LA i ACC w taki sposób zeby działał tempomat

LA wyłączysz poprzez konfigurację asystentów w ustawieniach auta.

ACC to jest tempomat, tyle że aktywny, czyli pilnujący abyś komuś nie najechał na tył - co jest bardzo wygodne w użytkowaniu na zwłaszcza długich trasach.

trans-ton

gdy wylaczam LA w ustawieniach nie dziala ACC. Watek dotyczy pytania czy da sie cos zrobic zeby byl stary poczciwy tempomat bez Line Assist i czujnika odległosci.

TMP


trans-ton

Jazda na utostradzie przy duzym nateżeniu ruchu to katastrofa. Bede jezdził bez tempomatu wobec tego.

Tiggy

Cytat: trans-ton w 2021/03/25 06:41
Jazda na utostradzie przy duzym nateżeniu ruchu to katastrofa. Bede jezdził bez tempomatu wobec tego.
Nie do końca rozumiem - właśnie wtedy ACC sprawdza się najlepiej. 'Stary' tempomat co chwila byłby holdowany hamulcem.

Frodo

Cytat: Tiggy w 2021/03/31 12:44
Cytat: trans-ton w 2021/03/25 06:41
Jazda na utostradzie przy duzym nateżeniu ruchu to katastrofa. Bede jezdził bez tempomatu wobec tego.
Nie do końca rozumiem - właśnie wtedy ACC sprawdza się najlepiej. 'Stary' tempomat co chwila byłby holdowany hamulcem.
Moje doświadczenia są takie same jak @Tiggy w ramach jazdy wieloma autami ze zwykłym tempomatem i kilkoma, w tym Tiguanem, z ACC
Przy czym jeśli mamy automat, moim zdaniem jeszcze bardziej użyteczny jest asystent jazdy w korku.
Z obu korzystam na najbardziej łagodnych ustawieniach, bo na innych są zbyt nerwowe na mój gust... Zawsze można dodać gazu, a odjąć się nie da, tylko wyłączyć.

tomekdd

Cytat: trans-ton w 2021/03/25 06:41
Jazda na utostradzie przy duzym nateżeniu ruchu to katastrofa. Bede jezdził bez tempomatu wobec tego.


to prawda co piszesz, ale z klasycznym tempomatem jest jeszcze gorzej przy dużym natężeniu ruchu.
Ja przy dużych ruchu też zawsze rezygnuje z ACC, bo bardziej mnie denerwuje niż pomaga.

Mullrof

hierarcha moim zdaniem jest taka:przykładowy tryb użytkowania - autostrada/trasa szybkiego ruchu

1) niskie natężenie ruchu / zwykły tempomat = ACC
2) średnie natężenie ruchu / ACC
3) średnie natężenie ruchu / zwykły tempomat
4) duże natężenie ruchu / zwykły tempomat
5) duże natężenie ruchu / ACC (tak wiem, że tu może być kontrowersyjnie)

a tak w ogóle to pkty 4 i 5 to się na wysokie natężenie nawet nie nadają. Różnica wynika bardziej z tego, że ACC bardziej wkurza przy wysokim natężeniu niż zwykły.

trans-ton

Chłopaki przerabiają vw ze zwykłego cc na acc. Może ma ktoś pomysł jak zadziałać w drugą strone??? Moze da sie poprostu odłaczyc jakiś wtyk lub bezpiecznik??? Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc- okrutnie mnie irytuje acc a robie okolo 60 tys rocznie.

arekp

@trans-ton miałem podobnie na początku, też mnie denerwował. Wystarczyło dopasować czułość front assist oraz odległość od pojazdu poprzedzającego.

Problemem jest nie ACC, tylko kultura jazdy w Polsce, gdzie kołki za kierownicą zaraz po manewrze wyprzedzania, wpychają się tuż przed maskę - ostatnio taki prawie mi ściął narożnik. Gdyby wyprzedzający wracał na prawy pas te kilkadziesiąt metrów przed Tobą, problemu byś nie zgłaszał.

Obawiam się, że "przeróbka" w dół to jedynie wymiana sterownika, który nie będzie obsługiwał funkcji. Do tej pory też na żadnym z forów nie spotkałem się z kimś, kto by chciał przeróbki w dół.

trans-ton

Czułośc front assist oraz odleglosc zmniejszona do minimum oczywiscie od pierwszego dnia.Te systemy miałyby sens gdyby lewy pas byl zawsze wolny a tu jeszcze nie pomysle o wyprzedzaniu a juz ze 145 mam 130 i lewym pasem juz sznurek mnie wyrzedza.... Zajebiste ze nie ma opcji tego wylaczenia.

arekp

Cytat: trans-ton w 2021/04/04 07:38
jeszcze nie pomysle o wyprzedzaniu a juz ze 145 mam 130 i lewym pasem juz sznurek mnie wyrzedza

Przed manewrem włącz kierunkowskaz, nie zwolni wtedy bo wie jakie masz plany. Jeśli tego nie zrobisz, dostosowuje się do parametrów jakimi dysponuje.

Uwierz, mi też nauka dobrego zgrania się z tymi systemami chwilę zajęła. Jednak najwięcej nauczyłem się obserwując kierowców u naszych zachodnich sąsiadów. Dla przykładu tego, że jak ktoś planuje wyprzedzić pojazd przed nim, to z wyprzedzeniem rozpoczyna manewr, a nie dopiero jak na tyle siedzi. Drugie, nie zdarzyło mi się, aby auto na niemieckich tablicach poganiało mnie podczas takiego manewru - jednak robię to z maksymalną dopuszczalną na odcinku prędkością, a tam gdzie ograniczenia nie ma zazwyczaj i tak nie przekraczam 140-150km/h.

W Polsce z powodu braku kultury, choćbyś jechał podczas manewru wyprzedzania nawet 30-40km/h szybciej niż ograniczenie na odcinku, to i tak znajdzie się jakiś ćwok, który najedzie Tobie na tył i będzie poganiać.

Ja przyjąłem zasadę, że nie utrudniam innym życia i jeśli widzę ćwoka któremu się śpieszy bardziej niż mi, to staram się mu się zsunąć z drogi - np. pomiędzy dwie ciężarówki, co czasem można uznać za mało rozsądne. Jednak jeśli nie mam takiej możliwości, to jadę do końca manewru nie przejmując się frustratami.

To samo tyczy kończenia manewru. Jeśli ćwok Ciebie pogania, to nie jest wystarczający powód żeby komuś zajechać drogę, bo jak się już pewnie sam poirytowałeś, przez takich zestresowanych którzy się wciskają przed maskę, ACC panikuje hamowaniem co bywa niebezpieczne jeśli ktoś za Tobą jedzie, bo tamten też nie wie co się dzieje.


Osobiście cierpliwie czekam, aż nasze nowe auta z fajnymi i wartościowymi systemami staną się autami nastoletnimi co spowoduje - mam nadzieję - uspokojenie nawyków dzięki dobrodziejstwom techniki, w imię komfortowej jazdy.

@trans-ton szczerze, zamiast się denerwować na system, spróbuj go zacząć używać "dla siebie". I koniecznie sprawdź z tym lewym kierunkowskazem _zanim_ zaczniesz manewr i _zanim_ będziesz tak blisko auta z przodu, że system zacznie hamować :-) Pamiętaj jeszcze, że jeśli zacznie zwalniać, to wystarczy go lekko skorygować nogą na gazie - przestanie zwalniać, a jak po manewrze zdejmiesz nogę z gazu, sam zwolni do zadanej prędkości.