Autor Wątek: Park Assist  (Przeczytany 41421 razy)

sxill

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 47
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Park Assist
« dnia: 2019/09/25 11:06 »
Advertisement
Cześć,
czy ktoś w prosty sposób wytłumaczy jak się używa automatycznego parkowania? Jest jeden przycisk, a auto ma możliwość parkowania prostopadle tyłem, przodem oraz równolegle. Czytałem instrukcję, ale nie do końca rozumiem.
Druga sprawa, jeden z trybów kamery cofania zaznacza przeszkody oraz rysuje jakąś zieloną kreskę podczas cofania. To jest jakoś połączone z automatycznym parkowaniem?
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/09/25 11:09 »
prosty sposób:
jedziesz prosto, wrzucasz kierunek po której stronie chcesz parkować i wciskasz przycisk od parkowania (pod start-stop bodajże?). Przyciskiem również wybierasz tryb parkowania (równolegle, prostopadle). Jeżeli auto wykryje wolne miejsce to zmienia widok strzałki na ekranie. Wtedy zatrzymujesz się, wrzucasz wsteczny i wciskasz delikatnie gaz, auto zaczyna parkowanie. Potem na ekranie wyświetlają się instrukcje kiedy zmienić bieg (tył-przód) jak również info o końcu parkowania.


Opis może być niedokładny bo używałem tego automatycznego parkowania może ze 3 razy  ::)
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/09/25 11:27 »
W uzupełnieniu, parkowanie po prawej nie wymaga nawet uprzedniego włączenia kierunkowskazu. Po przejechaniu obok wolnego miejsca i wrzuceniu wstecznego należy puścić kierownicę, ale samemu kontrolować gaz/hamulec. Przytrzymanie/poruszenie kierownicy przez kierowcę rozłącza automat.

W trakcie cofania na wyświetlaczu pojawia się malejący "pasek postępu" wskazujący na odległość w której automat przewiduje zatrzymanie. Działają też oczywiście czujniki cofania, także na wyświetlaczu można kontrolować sytuację. Po zakończeniu cofania może też pojawić się komunikat z prośbą o przełączenie biegu w celu podjazdu "do przodu".

Z doświadczenia system najlepiej sprawdza się przy parkowaniu równoległym, zwłaszcza gdy są wątpliwości co do wymiarów wolnego miejsca. Teoretycznie można też go wykorzystywać po częściowym wjechaniu na miejsce, wtedy system ma pomóc dokończyć manewry.
 

sxill

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 47
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/09/25 15:38 »
Dziękuję za odpowiedzi, ale ciągle nie do końca rozumiem jak wybrać aby wjechał prostopadle przodem lub tyłem.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/09/25 16:05 »
Poprzez wielokrotne naciskanie przycisku asystenta obok dźwigni zmiany biegów, do momentu gdy na ekranie wyświetlony będzie pożądany tryb parkowania. Jeśli jakiś tryb się nie pojawi, to znaczy że system nie widzi wystarczająco dużo miejsca by zaparkować w taki sposób.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/09/25 20:52 »

Instrukcje video prosto od VW https://youtu.be/nLDxuINYJU4
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/09/26 14:18 »
Kreski w kamerce nie maja nic wspolnego z automatycznym parkowaniem, maja tylko pomagac w manewrach. Warto pobawić sie i tym i tym na w miare pustych parkingach.
 

lukas

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OP
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/09/26 18:00 »
Co jeśli będą dwa wolne miejsca parkingowe obok siebie do parkowania prostopadłego? Tiguan wjedzie w środek czy zajmie jedno z miejsc? Nie miałem okazji jeszcze tego przestesować, może ktoś z was wie jak zachowa się auto w tej sytuacji?
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/09/26 20:17 »
Ja kilka razy próbowałem asystenta parkowania i odpuściłem. Samemu szybciej i lepiej zaparkuję. ;)
A przypadku parkowania prostopadłego próbowałem na wąskich i bardzo szerokich miejscach, a auto zawsze wjeżdżało w sam środek. Może jak zauważy namalowane pasy to będzie inaczej się zachowywało.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Skąd: ERA
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/09/26 20:22 »
Dodam tylko, że Tiguan jako pierwszy oferował parkowanie prostopadłe przodem - niestety nie próbowałem.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/09/27 10:46 »
Próbowałem, czasem używam tyle że chwilę to trwa więc trzeba chcieć i nie może być korków na ulicy/parkingu. 
Jak jest tylko trochę szersze miejsce prostopadłe to po środku,  jak jeszcze szersze na 2 auta to wedlug mnie blisko jednej strony,  ale wtedy to już proponuje równolegle bo się auto mieści i trzeba przestawić klawiczem.
Jak się popróbuje i zaparkuje z 10 razy to już wychodzi i jest prosto. Praktyka czyni mistrza he he
 

sxill

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 47
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/09/27 16:28 »
Aaaa czyli tryb wybiera się tym przyciskiem nie na początku, ale dopiero jak wykryje miejsce, tak? Na tym filmiku na yt jest pokazane, że kierowca próbuje wjechać przodem bez aktywnego systemu i dopiero w trakcie manewru wciska przycisk i auto pomaga mu już zaparkować. Ktoś tego używał w ten sposób?
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/09/27 20:37 »
Tak najpierw włączasz automatyczne parkowanie i w trakcie zmieniasz czy prostopadłe/ równoległe_tyłem/ równoległe_przodem.
W trakcie uruchomić mi się akurat nie udało, ale jakoś uparcie nie próbowałem więc może się da
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/09/28 11:16 »
ja tam przyznam szczerze , że u mnie (w Tarraco - zgaduje że tak samo jak w Tiguanie) działa to bardzo dobrze i właściwie równolegle nie parkuję sam już wcale.

to potrafi się wcisnąć w nieprawdopodobne dziury. jak mi czasami pokaże, że chce wjechać to się po głowie pukam... a później samochód wjeżdża.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Park Assist
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/09/28 12:26 »
ja tam przyznam szczerze , że u mnie (w Tarraco - zgaduje że tak samo jak w Tiguanie) działa to bardzo dobrze i właściwie równolegle nie parkuję sam już wcale.

to potrafi się wcisnąć w nieprawdopodobne dziury. jak mi czasami pokaże, że chce wjechać to się po głowie pukam... a później samochód wjeżdża.


BRAWO
czyli jest już drugi zadowolony użytkownik poza mną.
Ja używam tego systemu od 10 lat (2009) odkąd pojawił się w golfie 6