Autor Wątek: Jak jeździć DSG  (Przeczytany 62224 razy)

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #90 dnia: 2020/07/31 15:04 »
Advertisement

U mnie skrzynia pracuje idealnie, praktycznie zmiana biegów jest niezauważalna. Czysta przyjemność.

Nie wiem czy była tu taka informacja ale zauważyłem pewną rzecz podczas zeszłotygodniowego wypadu w Bieszczady.
Chciałem poczuć moc między nogami i zobaczyć co Tig potrafi na krętych drogach często pod górę.

Po kilku minutach mocno agresywnej jazdy po bieszczadzkiej pętli (na przemian, raz pedał gazu w podłodze za chwilę mocne hamowanie) zobaczyłem, że skrzynia sama przeszła z trybu D w S. Nic nie przełączałem. Nastąpiło to samoczynnie. Miał ktoś takie doświadczenie. jest to gdzieś w instrukcji opisane? To standard?
 

mms1994

Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #91 dnia: 2020/07/31 15:17 »
Ja miałem na odwrót, po agresywnej jeździe w trybie S w 30 stopniach skrzynia przeszła z S na D, bo olej się zagrzał :)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #92 dnia: 2020/07/31 22:16 »
Użytkuję drugą DSG (pierwsza DQ250 w Touranie, teraz DQ500) i są to skrzynie mierne, wg mnie zachwyt nad nimi jest nieuzasadniony. Zachwalają tylko ci, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z innymi automatami typu tiptronic czy multitronic, EAT8 w Peugeocie bije DSG na łopatki
 

Michał

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PP
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #93 dnia: 2020/08/01 18:23 »
Zgadzam się, że DSG to mocno średnia skrzynia. VW ją stosuje, bo jest mała, lekka i tania w produkcji. Natomiast uważam, że to jedna z większych wad mojego Tiguana. Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #94 dnia: 2020/08/01 20:03 »
 Z moich doświadczeń wynika, że są istotne różnice pomiędzy DSG i silnikami (trudno powiedzieć gdzie w jakiej mierze nastąpiły zmiany), które na papierze wyglądają identycznie. Porównywałem 230 TSI z początku i połowy 2019 i miałem wrażenie, że to zupełnie inny układ napędowy… Ten drugi działał bez porównania lepiej, szczególnie pod względem lagu, ale też ogólnie, zwłaszcza na niskich obrotach. Nie polemizuję z tym, że są lepsze, ale ten drugi w moim odczuciu był dobry uwzględniając klasę auta, pierwszy był chwilami wkurzający… (lepiej na S, ale dalej nie do końca to co by się chciało)
Skrzynia w drugim działała też zdecydowanie lepiej od DQ381 w Atece 2.0 TSI 190, którą jeździłem.
Kilkanaście lat temu miałem podobną obserwację z 1.9 TDI. Zrobiłem tysiące km *nowymi*, identycznymi pod względem technicznym Octaviami. Obie miały ten sam kod silnika, jednak silnik w rok młodszej subiektywnie działał zdecydowanie lepiej. Miałem też w późniejszych latach styczność z tymi autami i każdorazowo takie samo odczucie. Gdybym ich nie znał, to uwierzyłbym bez wahania, że to inny, lepszy silnik. Ostatecznie jednak mam za mało takich doświadczeń by określić w jakiej mierze to postęp, a w jakiej loteria…
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #95 dnia: 2020/08/01 22:26 »
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.

A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem. Mi w takich sytuacjach często nie dość, że opóźni start, to jeszcze szarpnie. Pomaga "tapnięcie" pedału przed ruszeniem celem odłączenia AH, ale jest to czasochłonne i niepraktyczne. Natomiast autohold jest na tyle fajnym systemem, że to jestem gotów jeszcze wybaczyć.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #96 dnia: 2020/08/01 23:30 »
A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem.
Na wyłączonym AH nie ma różnicy a tak w ogóle to chyba myślisz o szarpnięciu przy ruszaniu gdzie delikatne kliknięcie w pedał gazu poprawiam samo ruszanie
 

mms1994

Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #97 dnia: 2020/08/02 07:47 »
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
Rozwiązanie tego problemu u mnie to wciśnięcie hamulca i trzymanie, potem dodaje lekko gazu (auto musi minimalnie drgnąć) i potem gaz do oporu, puszczam hamulec i zwykle auto wystrzeliwuje do przodu bez żadnego laga - trochę jak w trybie LC
 

Michał

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PP
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #98 dnia: 2020/08/02 10:48 »
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.

A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem. Mi w takich sytuacjach często nie dość, że opóźni start, to jeszcze szarpnie. Pomaga "tapnięcie" pedału przed ruszeniem celem odłączenia AH, ale jest to czasochłonne i niepraktyczne. Natomiast autohold jest na tyle fajnym systemem, że to jestem gotów jeszcze wybaczyć.


Nie używam autoholda. Niestety, auta grupy VW z dieslem i DSG tak mają po prostu. Jak już jedzie, to OK, nie mam uwag do skrzyni. Ale ruszanie z miejsca to jakiś żart. Wciskasz gaz, dwie sekundy czekasz i dopiero wystrzeliwuje jak z procy.

Owszem, można jeździć w trybie sport i ten lag jest mniejszy, ale wtedy silnik wyje jakbyś miał skrzynię CVT.
Dziwię się, że przy obecności DSG tyle lat na rynku nie potrafili jej dopracować porządnie. Jeździłem wieloma automatami i owszem, może nieco wolniej zmieniały biegi w górę, ale jeździło się nimi ogólnie dużo bardziej komfortowo.


[/font][/size]
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
[/font][/size]Rozwiązanie tego problemu u mnie to wciśnięcie hamulca i trzymanie, potem dodaje lekko gazu (auto musi minimalnie drgnąć) i potem gaz do oporu, puszczam hamulec i zwykle auto wystrzeliwuje do przodu bez żadnego laga - trochę jak w trybie LC
[/font][/size]


Wybacz, ale nie po to się dopłaca do automatu, żeby musieć jakieś cuda odprawiać, by po prostu normalnie z miejsca ruszyć. Automat w założeniu ma zwiększać komfort jazdy i zwalniać uwagę kierowcy z operowania pedałami i dźwignią.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #99 dnia: 2020/08/02 15:48 »
Ja miałem na odwrót, po agresywnej jeździe w trybie S w 30 stopniach skrzynia przeszła z S na D, bo olej się zagrzał :)
Może ktoś wie czy w przypadku zamówienia haka wzmocnione jest chłodzenie silnika i/lub DSG?
 

Slavol

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 11 times
  • MY2020
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WRO
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #100 dnia: 2020/08/02 17:33 »
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.   
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #101 dnia: 2020/08/02 18:36 »
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.
Mam fabryczny hak i 1 wentylator - właśnie sprawdzałem. Jeśli montowali 2, to może teraz (mój jest RM 2019) jest 1 większy lub bardziej wydajny… Do DSG mogliby np. dorzucać małą "chłodnicę" na wzór tego co jest stosowane w przekładniach hydrokinetycznych (kawałek wygiętej rury), ale nie wiem czy to robią.
 
« Ostatnia zmiana: 2020/08/02 18:57 wysłana przez Frodo »
 

Slavol

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 11 times
  • MY2020
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WRO
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #102 dnia: 2020/08/02 20:05 »
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.
Mam fabryczny hak i 1 wentylator - właśnie sprawdzałem. Jeśli montowali 2, to może teraz (mój jest RM 2019) jest 1 większy lub bardziej wydajny… Do DSG mogliby np. dorzucać małą "chłodnicę" na wzór tego co jest stosowane w przekładniach hydrokinetycznych (kawałek wygiętej rury), ale nie wiem czy to robią.


Tutaj było trochę na ten temat: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=3263.0
 
The following users thanked this post: Frodo

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #103 dnia: 2020/08/02 22:21 »
Nie używam autoholda. Niestety, auta grupy VW z dieslem i DSG tak mają po prostu. Jak już jedzie, to OK, nie mam uwag do skrzyni. Ale ruszanie z miejsca to jakiś żart. Wciskasz gaz, dwie sekundy czekasz i dopiero wystrzeliwuje jak z procy.

Ja mam tak (+szarpnięcie) po uprzednim wrzuceniu R, a potem D - chyba że "tapnę" wcześniej gaz. Nie wiem z czego to wynika. Chyba kwestia AH, ale czemu zawsze po wstecznym?

Dzisiaj z DSG byłem znów zadowolony, dość elegancka praca. Ale lagi są i nie odejdą... Można się jednak przyzwyczaić, wszak zbyt dynamiczna jazda i tak jest nieekonomiczna i niebezpieczna.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #104 dnia: 2020/08/03 08:59 »
Kurcze, testujcie te "swoje" szarpnięcia bez Auto Hold. Na forum było już wielokrotnie, że będzie szarpnięcie jeśli z AH lub "ręcznego" dacie buta. To akurat jest efekt niezależny od wersji silnikowej.

Wystarczy "tapnąć" lekko gaz, a dosłownie pół sekundy później dać normalnie gaz. Auto będzie miało chwilę na zrzucenie hamulca. Inaczej nie ma opcji żeby nie odczuć szarpnięcia, skoro z "ręcznego" ruszacie.