Jak jeździć DSG

Zaczęty przez rk, 2018/06/26 14:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

#60
Cytat: już_nie_passat w 2019/09/05 21:54możemy szybko przełączać D-R bez naciskania hamulca.
to raczej nie ma związku z opisywanym problemem, tak mi się wydaje aczkolwiek trudno to ocenić na odległość patrząc w monitor, może i masz rację


Z jednej strony jest możliwość rozkołysania auta w sposób przez ciebie opisany, działa to do 5 km/h, a z drugiej strony jako ostrzeżenie w instrukcji obsługi jest napisane:


* nie wolno przełączać na zakres jazdy R lub P, gdy samochód jeszcze się toczy
* przy pracującym silniku i po włączeniu zakresu jazdy D, S lub R jest wymagane, aby samochód zatrzymać wciskając pedał hamulca. Również przy wolnych obrotach silnika przenoszenie napędu nie rozdziela się całkowicie i samochód pełznie







iks

Cytat: tiguan220 w 2019/07/10 17:48
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.

Ja jadę w takich sytuacjach na offroad wydaję się, że wtedy rzadziej zmienia bieg na wyższy.

iks

Takie pytanie bo to mój pierwszy automat i mam wątpliwości. Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6? Wydaję się to niby logiczne żeby mocniej się zebrać ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący.
Poza tym wydaje mi się, że tak nie miałem wcześniej no ale może nie zwróciłem na to uwagi.

Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem na światłach itd. Denerwuje mnie generalnie częsta zmiana tych biegów, no ale jak już auto jedzie na siódmym biegu nawet przy prędkości 70 km/h to pewnie nie ma wyjścia. Proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.

Charls

#63
Cytat: iks w 2019/10/03 20:47Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6?
nie inaczej



Cytat: iks w 2019/10/03 20:47ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący
też mnie to często irytuje, dlatego często "myślenie" skrzyni wyprzedzam łopatkami przy kierownicy



Cytat: iks w 2019/10/03 20:47Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem
Mam coś takiego -jadę na D7 z góry bez gazu na tzw hamowaniu silnikiem, lekko dotykam hamulca i puszczam, niestety skrzynia zaczyna sama zbijać biegi nawet do D4 utrzymując często 2000-2200 rpm, co znacznie skraca dystans toczenia się auta z góry, czy możesz wypróbować czy u ciebie jest podobnie?

Darayavahus

Cytat: iks w 2019/10/03 20:47moment jakby zawahania trochę irytujący.
Można go przełączyć na S i wtedy moment zawahania staje się krótszy


Swoją drogą rozumiem że tryb S od D powinien się różnić tym, że utrzymywane są wyższe obroty ale dlaczego też różni się czasem reakcji na wciśnięcie gazu?

tomekdd

Ktoś znalazł może sposób na wyłączenie trybu żeglowania? wiem że w trybie S to nie działa, chciałbym żeby nie włączało się też w trybie D


ps w starszym aucie z DQ250 wiem jak to wyłączyć na stałe

wrb

Cytat: Charls w 2019/10/03 21:26Mam coś takiego -jadę na D7 z góry bez gazu na tzw hamowaniu silnikiem, lekko dotykam hamulca i puszczam, niestety skrzynia zaczyna sama zbijać biegi nawet do D4 utrzymując często 2000-2200 rpm, co znacznie skraca dystans toczenia się auta z góry, czy możesz wypróbować czy u ciebie jest podobnie?
Kiedy pochylenie jest większe niż 6 stopni i muśnie się hamulec to załącza się tryb "wspomagania zjeżdżania w dół" który redukuje biegi żeby lepiej hamować silnikiem. Maksymalnie może zejść do trójki. Muśnięcie gazu powinno to wyłączyć.


Nie wiem czy ten ficzer nie jest dostępny tylko w autach z 4x4. W przednionapędowym Golfie go nie ma.

Charls

Nareszcie ktoś to wyjaśnił. Wielkie dzięki.  Wiesz może czy  jest metoda na dezaktywację tego?



Cytat: wrb w 2019/12/18 01:59Muśnięcie gazu powinno to wyłączyć
To już wyczaiłem

wrb

Cytat: Charls w 2019/12/18 07:41Wiesz może czy  jest metoda na dezaktywację tego?
Niestety nie wiem. Obawiam się, że nie ma. Kiedyś czytałem o tym ficzerze w instrukcji i nie było nic o dezaktywacji.

mms1994

W ustawieniach individuala widziałem taką opcję

Charls

Cytat: wrb w 2019/12/18 01:59Kiedy pochylenie jest większe niż 6 stopni i muśnie się hamulec to załącza się tryb "wspomagania zjeżdżania w dół" który redukuje biegi żeby lepiej hamować silnikiem.
Raczej te 6 stopni nachylenia nie ma znaczenia, bo potrafi szybko zbijać biegi i mocno hamować silnikiem nawet pod wzniesienie czy na prostej, wszystko zależy od długości naciśniecia hamulca i mocy depnięcia, czasem zbija biegi a czasem nie zbija, ten algorytm jest zagadką

Zgadza się to, że ponowne muśnięcie gazu powoduje spadek obrotów i zbicie na niższy bieg 

wrb

#71
Cytat: Charls w 2019/12/20 22:00Raczej te 6 stopni nachylenia nie ma znaczenia
Wziąłem to z instrukcji, ale poprawiam się bo źle zapamiętałem. Nie 6 stopni a 6 procent.


To, że redukcja następuje przy nieco mocniejszym lub dłuższym hamowaniu na płaskim lub nawet pod górkę to dla mnie całkiem oczekiwane zachowanie. Jeżdżąc manualem zawsze hamowałem biegami, myślałem że w automacie (nie w trybie tiptronic) nie ma na to szans, a tu miłe zaskoczenie. Pamiętam jak odkryłem że jadąc z górki następuje redukcja przy lekkim hamowaniu, bardzo mnie to ucieszyło. Potem poszukałem informacji w instrukcji i potwierdziło się, że odpowiada za to dedykowany system. Podsumowując, podoba mi się to jak redukuje dsg. Znacznie mniej podoba mi się opóżniona reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu w trybie drive. Musiałem przez to zacząć używać tiptronica do wyprzedzania  :)

Charls

Ja właśnie tego nie cierpię bo skraca to drogę swobodnego toczenia i tak samo nie lubię trybu żeglowania bo jadąc w sporym ruchu to ciągle rozpinanie i zapinanie biegów mnie irytuje. Co do redukcji to tak jak pisałem, czasami wystarczy muśnięcie hamulca nawet na prostej i zaczyna szybko zbijać biegi

telefan22

Mam dwa pytania odnośnie dsg, a mianowicie:


-zmiana pozycji z d na s (lub odwrotnie) podczas jazdy nie wymaga żadnych innych zmian (puszczenie gazu itd.)?
Po prostu jedziemy np. na D z wciśniętym gazem i wówczas dźwignie odciągamy do tyłu, żeby zmienić na S?


-przy zatrzymaniu się na parkingu, nie ma znaczenia czy najpierw przełączamy na P, zgasimy silnik
i wciśniemy ręczny, czy musimy najpierw zaciągnąć ręczny dopiero przerzucić na P i wyłączyć zapłon?

Preszus

#74
- przy zatrzymaniu się na parkingu, nie ma znaczenia czy najpierw przełączamy na P, zgasimy silnik i wciśniemy ręczny, czy musimy najpierw zaciągnąć ręczny dopiero przerzucić na P i wyłączyć zapłon?"

Ma to duże znaczenie jeżeli stoisz na nierównym terenie. Nie będzie problemu gdy do czasu zaciągnięcia ręcznego będziesz trzymać nogę na hamulcu, wtedy ta kolejność jest dowolna.