Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 681909 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 490
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2145 dnia: Dzisiaj o 08:16 »
Advertisement
Żeglowanie jest najefektywniejszym trybem pokonywania odległości i jednocześnie wytrącania prędkości, jedynie przez opory toczenia i powietrza.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1437
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2146 dnia: Dzisiaj o 08:45 »
@Moonmaker05 to tak jak byś powiedział, że skoro kupiłem bardzo mocne BMW to oznacza, że muszę zacząć jeździć jak debil. No bo przecież "nie po to kupiłem".

Żeglowanie super sprawdza się na trasach. O ile ktoś nie jeździ tak jak napisałem, but na prawo, but na lewo. I jeszcze paluch na długich.

W trasie nie masz potrzeby hamowania silnikiem, więc pojazd dla przykładu będzie się swobodnie toczył podczas zjazdów z pagórków czy nawet na wizualnie mylnej równej prostej, która też może się okazać ze spadkiem w kierunku jazdy, aczkolwiek na tyle niedużym że oko tego nie wychwyci.

Jak już się kiedyś nauczysz korzystać z samochodu w trybie innym niż "nie po to kupiłem", to polecam w dłuższej trasie ustawić sobie tempomat na zgodną z przepisami prędkość, wbić tryb ECO i samemu ocenić czy ma to sens. Myślę że to docenisz. Ale rozumiem doskonale, że trzeba do tego dorosnąć i się tego nauczyć :-) Też kiedyś byłem w gronie roszczeniowych najemców lewego pasa.
 

Moonmaker05

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 58
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan allspace
  • Wersja: R line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Warszawa
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2147 dnia: Dzisiaj o 08:49 »
Śmieszy mnie juz ta dyskusja... widze ze lepiej mnie znasz i moj styl jazdy niz ja sam ale spoko


W trasach jezdze tylko i wylaczenie na tempomacie i zgodnie z przepisami (Czy miasto czy trasa to i tak wiekszosc czasu tylko tempomat nawet korki) , czy tryb D czy tryb S to na tempomacie i tak i tak nie żegluje, a zjezdajac z ekspresowki czy autostrady i majac do np ronda 500 m chce zeby mi hamowal silnikiem gdy silnik pali 0 / 100 a nie żegluje i mi pali 1,2l / h.


A dlaczego glownie jezdze na trybie S ? bo przedewszystkim wyzej zmienia biegi a przy szybszym hamowaniu fajnie zbija biegi i fajnie podbija obroty przy czym 2.0 TSi fajnie brzmi.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1437
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2148 dnia: Dzisiaj o 09:00 »
Doskonale rozumiem jazdę w trybie S. Przez 7 lat użytkowania Tiguana TSI 180KM, tryb D mógłby dla mnie nie istnieć. Dynamika samochodu żadna, a spalanie większe. Zwłaszcza przy małych prędkościach w ruchu miejskim. W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.

Jest na forum kolega który kupił w tym samym czasie co ja analogiczną wersję do Twojej i u niego tryb D był doskonale skalibrowany. Większa moc silnika zapewniała lepsze rozłożenie obrotów na poszczególnych biegach, a przy tym spalanie miał porównywalne z moim - a jeździliśmy w tym samym mieście.

I nie muszę Ciebie znać, gdyż sam siebie przestawiłeś. W moich oczach najgorszą możliwą wizytówką stylu jazdy, "nie po to kupiłem".

Zjeżdżając z ekspresówki czy autostrady wykonujesz najbardziej przewidywalną czynność na tego typu drodze. Da się przełączyć tryb jazdy z wyprzedzeniem.

Ile argumentów, tyle kontr. Ale nie zamierzam Ciebie do tego przekonywać. Życzę abyś się kiedyś sam przekonał, może przypadkiem, i wtedy przypomnisz sobie ten fragment dyskusji na forum :-)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1104
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2149 dnia: Dzisiaj o 11:56 »
W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.
@arekp co masz na myśli, teraz bardzo dużo osób tak jeździ według moich obserwacji
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1437
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2150 dnia: Dzisiaj o 14:47 »
@arekp co masz na myśli, teraz bardzo dużo osób tak jeździ według moich obserwacji

Jedziesz 120km/h ustawione na tempomacie i trafiasz na kogoś kto jedzie 115km/h. Nic wielkiego, wybór każdego.

Wyprzedzasz i lecisz dalej swoje nastawione 120km/h.

Wyprzedzany się obudził, więc podbija do 125km/h i wyprzedza Ciebie. Nic wielkiego.

Problem z dzbanem zaczyna się, jak mu znów noga zejdzie do poniżej 120km/h i adaptacyjny tempomat się dostosuje i przez dłuższą chwile nawet tego nie zauważasz. A do tego problem jest jeszcze większy, jak on cały czas pływa, a Ty zamiast jechać stabilnie i ekonomicznie, z powodu nastawu tempomatu masz przyśpieszenia i spowolnienia.

To jest "efekt dzbana". I zgadzam się, dużo osób tak ostatnio jeździ.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1104
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2151 dnia: Dzisiaj o 16:35 »
Oj zgadza się, po 3 takich wyprzedzaniach jeden drugiego,  nie ma wyjścia i dodaje +10km/h i najcześciej rozwiązuje problem, gorzej jak taki dzban też przyspiesza ... wtedy trzeb zwolnić -10km/h
ale tak strasznie to wkurwia, jak ktoś wyprzedza by za chwilę zwolnić ponizej mojej prędkości