Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 683850 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1440
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2160 dnia: Wczoraj o 21:24 »
Advertisement
@S-Tig a ja Tobie mówię, że we wcześniejszych rocznikach na 100% był coasting tylko i wyłącznie w trybie ECO i dało się go wyłączyć.

Możliwe, że obecnie jest to zablokowane (deaktywacja) w imię ekonomii i ekologii jazdy.

Nie mam już swojego Tiguana, także nie mam jak wsiąść i nagrać jak się zachowywał, aby choćby dla siebie mieć to potwierdzone w przypadku aktywnego ACC. Zdecydowanie pamiętam pojawianie się "bieg jałowy" na wyświetlaczu, ale nie mam jak potwierdzić i położyć tu ręce na stole za to, że również przy ACC - choć jestem przekonany, że raczej tak.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1440
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2161 dnia: Wczoraj o 21:30 »
O, za to tutaj widać opcję deaktywacji:

https://www.youtube.com/watch?v=hLE6-_uYU7I

a tutaj również potwierdzenie, że było można, a w nowszych trzeba przekodować żeby się dało:

https://www.youtube.com/watch?v=om_A009dgK4
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 111 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2162 dnia: Wczoraj o 22:00 »
Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
więc ekonomicznie żeglowanie wypada korzystniej
Nic z tych rzeczy. Ale tu jest tyle zmiennych, że nawet mi się nie chce tego rozbijać na atomy.
...napisz skoro masz inne zdanie, chętnie poczytam a tak to ...wiem ale nie powiem.

Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
wystarczy dotknąć pedału hamulca
I co to ma wspólnego z normalnym użytkowaniem samochodu? To już lepiej to zrobić lewą łopatką (jeśli się ma). Dla ludzi hamujących silnikiem to jest kompletne nieporozumienie.
...a w czym Ci to przeszkadza aby normalnie użytkować samochód ? ...dla mnie to normalna opcja, jeżdżę różnego rodzaju pojazdami którymi hamuje silnikiem, retarderem, hamulcem "górskim" i nie widzę problemu, i podobnie użytkuje Tiguan, jak nie chce to żeglowanie mi się nie załączy.
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 429
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2163 dnia: Dzisiaj o 15:29 »
...napisz skoro masz inne zdanie, chętnie poczytam a tak to ...wiem ale nie powiem
Bo tak jak pisałem nie chce mi się rozbijać tego na tysiąc przypadków, a już przede wszystkim nie mam żadnych danych (jak i Ty), żeby to matematycznie wyliczyć. U mnie żeglowanie na prostej się praktycznie nie odpala. Zawsze natomiast odpala się tam, gdzie go sobie nie życzę, czyli gdy zdejmuję nogę z pedału gazu w celu spowolnienia (czyli przed zakrętami oraz przy jeździe z górki). Więc u mnie to jest zawsze tracenie paliwa zamiast jego brak użycia. I nie jeżdżę 0-1, jak przed zakrętem zwolnię to nie wciskam potem gazu do oporu. Niewiele paliwa trzeba u mnie zużyć gdy ponownie gaz naciskam.
.a w czym Ci to przeszkadza aby normalnie użytkować samochód ?
Dziwne pytanie. W czym przeszkadza mi brak możliwości normalnego użytkowania samochodu, żeby normalnie użytkować samochód? Bo chyba nie chcesz mi wmówić, że konieczność naciskania łopatki za każdym razem gdy życzę sobie hamowania silnikiem ma cokolwiek wspólnego z normalnością? Normalność mam, gdy wsiadam do starej A6 bez takich głupot. Wtedy moja jazda jest płynna i taka jak powinna być. W momencie, gdy przed zakrętem lub zjeżdżając z górki muszę za każdym razem walić w łopatkę trafia mnie coś na miejscu.