Autor Wątek: Gorąca karoseria  (Przeczytany 9479 razy)

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Gorąca karoseria
« dnia: 2019/07/21 17:06 »
Advertisement

Czy u Was też się czasem maska mocno nagrzewa po obu stronach mniej więcej w tym miejscu gdzie zaznaczyłem?

https://zapodaj.net/31ab7f5dedc25.png.html
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/07/21 17:21 »
Czy "czasem" ma jakiś związek z jazdą na światłach mijania/drogowych?
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/07/21 19:43 »
Nie, to nie ma związku ze światłami.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/07/22 06:53 »
Musi mieć związek z lampami bo cudów nie ma. Otwórz maskę i sprawdź lampy następnym razem
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/07/22 06:59 »
Ale na dziennych ledach jeżdżę przecież. Naprawdę tylko u mnie jest nagrzane w tych miejscach?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/07/22 07:00 »
Przecież LED też mają przetwornice która się grzeją
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/07/22 09:20 »
@iks myślę, że wszystkie się nagrzewają, ale ja nigdy nie sprawdzałem, gdzie maska się nagrzewa. Nawet nigdy o tym nie pomyślałem, żeby sprawdzać 😜
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/07/22 10:18 »
No ja przez przypadek to odkryłem, możecie zobaczyć u siebie po jeździe?
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/07/22 10:31 »
Jak nie zapomne to pomacam. Ale gwoli scislosci maska to to nie jest : )
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/07/23 09:09 »
Musi mieć związek z lampami bo cudów nie ma. Otwórz maskę i sprawdź lampy następnym razem


Przyjrzałem się wczoraj tematowi i doszedłem do wniosku, że jest to miejsce gdzie jest odprowadzane/kumuluje się ciepło powstające pod maską. Dziś mam niejako potwierdzenie mojej teorii. Tak się złożyło, że rano przy parkowaniu włączyło się wypalanie filtra DPF, nie miałem czasu trzymać silnika włączonego więc zgasiłem, dotknąłem wspomnianych miejsc były zimne. Dmuchawa oczywiście chodziła jak to przy wypalaniu. Przychodzę za 15 minut a te miejsca gorące. Wszelkie światła w samochodzie oczywiście na postoju były wyłączone.

Na pewno u Was musi być tak samo, zerknijcie przy okazji.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/07/23 10:16 »
Przesrane, lakier ci tam odpadnie  :P
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/07/23 11:47 »
Przesrane, lakier ci tam odpadnie  :P


Nie wiem o co Ci chodzi. Po to jest forum żeby zadawać pytania. Jeśli nie chcesz to przecież nie musisz odpowiadać.
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/07/23 14:23 »
rano przy parkowaniu włączyło się wypalanie filtra DPF

Skąd wiesz? Dostałeś jakiś komunikat? Myślałem że wypalanie filtra to przy stałej jeździe z dużą prędkością a nie przy parkowaniu.

Ledy - chociaż energooszczędne - mocno się grzeją i wymagają rozbudowanego systemu chłodzenia. Nawet dzienne.
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/07/23 14:50 »
rano przy parkowaniu włączyło się wypalanie filtra DPF

Skąd wiesz? Dostałeś jakiś komunikat? Myślałem że wypalanie filtra to przy stałej jeździe z dużą prędkością a nie przy parkowaniu.

Ledy - chociaż energooszczędne - mocno się grzeją i wymagają rozbudowanego systemu chłodzenia. Nawet dzienne.


Po zwiększonych obrotach silnika, załączonej dmuchawie i smrodku jak wysiądziesz. Włącza się co około 350 km. Jeśli nie jeździsz w trasę tylko po mieście to częściej. Prawidłowo powinno być przeprowadzone niekoniecznie z dużą prędkością tylko z obrotami silnika pomiędzy 2 a 3 tys. a załączyć się może zawsze nie czeka aż spełnisz te wymagania.

PS. To nie światła bo tak jak pisałem były wyłączone zanim zrobiły się te miejsca gorące.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Gorąca karoseria
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/07/23 16:16 »

Włącza się co około 350 km. Jeśli nie jeździsz w trasę tylko po mieście to częściej. Prawidłowo powinno być przeprowadzone niekoniecznie z dużą prędkością tylko z obrotami silnika pomiędzy 2 a 3 tys. a załączyć się może zawsze nie czeka aż spełnisz te wymagania.

PS. To nie światła bo tak jak pisałem były wyłączone zanim zrobiły się te miejsca gorące.


żadne 350 km, nie ma takiej wartości, na to składa się kilka czynników, włącza się gdy sterownik odczyta zapełnienie DPF na poziomie 24 gram, może to być np.  100 km, 200..  jak i 600 km.


Poza tym to raczej normalne, że chodzący wentylator mający za zadanie między innymi na celu schładzać kolektor i DPF, nagrzewa komorę silnika, najwyraźniej jest to dogodne miejsce, w które wentylator kieruje strumień gorącego powietrza

Cytuj
Tak się złożyło, że rano przy parkowaniu włączyło się wypalanie filtra DPF,[/size]
mogę się założyć że już na parking przyjechałeś w procedurze dopalania, podczas manewrowania się nie może załączyć, za małe obciążenie


Nie wiem o co Ci chodzi. Po to jest forum żeby zadawać pytania. Jeśli nie chcesz to przecież nie musisz odpowiadać.


o nic, po prostu dopasowuję poziom odpowiedzi do poziomu pytań, nie denerwuj się  :D
« Ostatnia zmiana: 2019/07/23 16:40 wysłana przez Charls »