Fotele ErgoActive, czy warto dopłacić?

Zaczęty przez areoplan, 2021/07/19 09:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

areoplan

Zastanawiam się nad fotelami ErgoActive, wiem że są wygodne, ale czy faktycznie są warte dopłaty prawie 4tyś (z pakietem zimowym) w przypadku osoby która nie robi dużych przebiegów? Jak sprawdzają się podstawowe fotele (z wersji Life) w codziennym użytkowaniu? Z jazdy testowej zapamiętałem że były ok, ani super ani jakieś niewygodne, ale to była tylko krótka jazda testowa.

kris17009

Ja mam Ergo i powiem że są wygodne. Ale czy dopłacać razem z pakietem zimowym jeżeli jego nie potrzebujesz to już chyba przesada.
Co prawda w zimę grzanie foteli jest super nawet jak nie ma się skóry.
Ergo ma masażer - taki trochę bajer ale powiem ze korzystam jak jadę gdzieś dłużej i całkiem to fajne. Dodatkowo ma refulacje podparcia pod łydki wraz z dodatkowym wysuwanym podparciem. Dla wysokiej osoby to tez pomaga.
Reasumując moim zdaniem dla samego Ergo chyba nie warto 4 tysi dawać.

Fircyk

Ja mam x2  i jesteśmy z Żoną mega zadowoleni. To czy warto to nikt Ci  nie odpowie. Ja lubię mieć  możliwość dopasawonia niż  jej nie mieć. Pochylenie siedziska też  dochodzi.

areoplan

Może wypowie się ktoś kto ma podstawowe fotele i da znać czy jest z nich zadowolony, czy też czegoś im brakuje :)

MArek

Ja mam jeden ergo i porównując do drugiego nie widzę różnicy poza wysuwanym siedziskiem co możne być przydatne dla wysokich osób. Fotele w tiguanie to dziadownia.

mms1994

Ja mam jeden ergo (kierowcy z masażem) i jeden zwykły (ale składany).
Ergo jest minimalnie lepszy, 1tys warta, ale dokładać 4tys to ja bym nie dołożył :P

van_daal

@areoplan 

A gdzie ty masz ErgoActive za 4 tys.?
Wg konfiguratora, w najniższych wersjach, za 2 fotele (nie ma możliwości jednego) to max. ok. 3 tys.
W wersjach wyższych to za 2 fotele chcą max 2 tys.

areoplan

W wersji Life, fotele kosztują 2 770zł, ale wymuszają dodanie Pakietu Zimowego za 1 310zł (który nie jest mi potrzebny) więc w sumie wychodzi 4080zł.

van_daal

No to tak jak koledzy napisali - musisz określić swoje priorytety.
Dla mnie wygoda i grzany tyłek to podstawa, a że "mam kręgosłup" to i Ergo wziąłem, bo usiadłem w nim i stwierdziłem, że jest zauważalnie wygodniejszy (więcej ustawień) plus DCC. W końcu będę w nim zasiadał kolejne 5-6 lat...
Zwykłe fotele IMO też dość wygodne.

XVS

podłączę się do tematu, bo czegoś nie rozumiem, albo jest błąd w opisie.

Opis : -
CytatFotele kierowcy i pasażera ergoActive z funkcją masażu (Fotele przednie z elektryczną regulacją lędźwiową, Brak szuflad pod przednimi fotelami, Brak funkcji składania oparcia przedniego fotela pasażera, Fotele przednie regulowane elektrycznie w 14 kierunkach z funkcją masażu)
a do regulacji przód-tył dźwignia, podobnie jak góra-dół. Tak, więc w jakich to 14 kierunkach są regulowane te fotele ?

van_daal

Zwykłe ergo mają elektryczne tylko lędźwie. Reszta manual.
14 kierunków? 2x lędźwie, 2x wzdłuż, 2x kąt oparcia, 2x kąt siedziska, 2x przedłużenie siedziska, 2x wysokość i... zagłówek? Tyle, że zagłówek to w pionie i poziomie. Więc razem nawet 16.

Może opis dotyczył wersji foteli z pamięcią. Wtedy wszystko (poza zagłówkami i chyba przedłużeniem siedziska) jest elektryczne. I mają masaż.

XVS

Gdyby były full elektryczne z pamięcią, to bym się tak nie zdziwił.

Zadałem, ponieważ góra-dół i przód tył są tak jak napisałeś :
Cytat: van_daal w 2023/06/05 00:32Zwykłe ergo mają elektryczne tylko lędźwie. Reszta manual.
https://lellek.pl/samochody-oferta/volkswagen-tiguan-volkswagen-tiguan-1-5-tsi-elegance-dsg-150km-pakiet-premium-ergoactive-navi-gwarancja-4960/ sam zobacz jakie są fotele na zdjęciach (zreszta jak byłem w salonie, to były identyczne) a co jest w opisie.
  wklejam zdjęcie, ponieważ oferta już nieaktualna i może zniknąć lada chwila

S-Tig

No ta część z regulowaniem elektrycznym jest po prostu kompletnie nieprawdziwa dla Ergo. Tył/przód, góra/dół, kołyska są regulowane ręcznie. Lędźwiowy jest elektrycznie regulowany w dwóch osiach.

van_daal

Cytat: S-Tig w 2023/06/05 14:24Lędźwiowy jest elektrycznie regulowany w dwóch osiach.
Eeeeeee, chyba tylko w jednej. Wydaje mi się, że próbowałem góra-dół i tego raczej nie ma.
Ale może tylko mi się wydaje...

S-Tig

Masz rację, wydaje Ci się  ;D Masaż jeździ w dwóch osiach.Generalnie czuję się specjalistą od regulowania lędźwiowego - chyba 2 tygodnie zajęło mi dostrojenie tego odcinka tak, żeby nie odpadał mi kręgosłup po dłuższej podróży. Właśnie przez to, że aż dwie osie trzeba było ze sobą zgrać.