Autor Wątek: TIGUAN TSI 190/245 KM  (Przeczytany 6344 razy)

Marcellus

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WI
TIGUAN TSI 190/245 KM
« dnia: 2021/02/24 16:27 »
Advertisement

Witam,


pierwszy mój post na forum.

Może ktoś wie czym dokładnie różnią się w budowie oba silniki?


Mocniejsza wersja 245 KM to ponoć większa turbina i kolektor.. czy coś jeszcze?
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/02/24 16:41 »
Ten wpis dotyczył różnic między 180 a 220KM, ale jak sądzę ma też zastosowanie do obecnych wersji z dodanym GPF 190/235:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/2-0-tsi-roznice-pomiedzy-wersjami/
 

mms1994

Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/02/24 16:48 »
Jeśli ten 245KM to jest ten sam co występował w Skodach (np O3 RS) to różnica polega np na innej turbinie (i ciśnieniu tym samym)
 

Marcellus

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WI
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/02/24 19:22 »
faktycznie ten sam silnik ma Octawia III RS 2.0 TSI - 245 KM,
Skoda z tym silnikiem waży ze 200 kg mniej od Tiguana i ma dużo lepszy współczynnik oporu powietrza.
Ciekawe jak ten motor się sprawdza w TIGu?


 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/02/24 19:41 »
190 to inna konstrukcja - poszukaj informacji o Audi Ultra i Gen 3B, znacznie wyższy stopień sprężania!220/230 bliżej do 300.Wrażenia z jazdy 190 i 230 (zapewne też 245) są zupełnie inne! (miałem oba silniki)
245 myślałem, że tylko drobna zmiana np. oprogramowania względem 230, ale wyczytałem, że inne tłoki, inne turbo, wyrzucili wtrysk pośredni (!), a zamiast tego z nagarem mają rzekomo pomóc inne wtryskiwacze... (jestem sceptycznie nastawiony) W każdym razie niemałe zmiany...

 

Marcellus

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WI
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/02/24 20:23 »
Ten super oszczędny 2.0 TFSI 190 ultra w Audi został teraz zastąpiony nowym silnikiem 2.0 TFSI -150 KM z mild hybrid 12V.
Pewnie ten sam los czeka silniki 2.0 TFSI w grupie VW/Skoda/Seat..


A z tym wyrzuceniem wtrysku pośredniego to ciekawa kwestia.
Jak masz jakiś link do tego wątku to podeślij, chętnie poczytam..
 

mms1994

Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/02/25 08:41 »
245 myślałem, że tylko drobna zmiana np. oprogramowania względem 230, ale wyczytałem, że inne tłoki, inne turbo, wyrzucili wtrysk pośredni (!), a zamiast tego z nagarem mają rzekomo pomóc inne wtryskiwacze... (jestem sceptycznie nastawiony) W każdym razie niemałe zmiany...
230 też występował w Octavii RS, ale został zastąpiony przez 245.
Skoro w 245 wyrzucili wtrysk pośredni to nie będzie to już EA888 v3 bo to jednak spora zmiana konstrukcyjna
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/02/25 09:33 »
190 i 220/230 są już sprawdzone.
Jak ktoś bierze na 3-4 lata to pewnie 245 też ok, ale na dłużej obawiałbym się czy VAG znowu czegoś nie sp...
 

mms1994

Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/02/25 10:48 »
245tka ma już pod 4 lata jakoś z RM2018 wprowadzili do O3 RS :P
 
The following users thanked this post: Frodo

Marcellus

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Model: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WI
Odp: TIGUAN TSI 190/245 KM
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/02/26 09:19 »
Ponoć główne różnice są w rodzaju wtrysku:


model silnika o kodzie DKTB - wtrysk bezpośredni


model silnika o kodzie CZPB - wtrysk bezpośredni i dodatkowo pośredni


Wielopunktowy wtrysk paliwa daje większe możliwości optymalizacji spalania...


Ale mocno to komplikuje budowę tego silnika i daje sporo do myślenia na temat przyszłych kosztów eksploatacji...