FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Slavol w 2020/12/27 09:51
-
Witajcie,
Ponieważ nabiłem w tej pandemii aż 8kkm ;D to po nowym roku przymierzam się do pierwszej własnej wymiany oleju i jednocześnie zgłoszę kilka niedoróbek, ale nie o tym....
Chciałem zapytać o interwały wymiany filtra kabinowego - jest AirCare i zaczyna się u mnie w mieście cholerny smog więc częściej używam bo dzieciaki alergiczne i tak pomyślałem że po niecałym roku wymienię. VW wiadomo jak zaleca, ale to moim zdaniem za rzadko - czy ten filtr który oryginalnie jest zastosowany to filtr cząstek ppm2.5 z polifenolem czyli MANN FP26009 ??
Czy to bez sensu i stosować zwykły, węglowy?
Jakie jest Wasze zdanie ?
A i jeszcze zapytam - auto jest z początku RM2020 - zamierzam kupić olej 0w30 VW oczywiście, ale naczytałem się gdzieś też że stosują 0w20 - czy jak im zapodam swój 0w30 to nie będą w ASO kręcić nosem?
-
Spytaj w ASO jaki masz zalany, pewnie 0w30, oni będą wiedzieć czym zalała fabryka.
Zgodnie z zasadami możesz nawet 5w30, byle był zgodny z norma dla Twojego auta (per VIN)
-
czy ten filtr który oryginalnie jest zastosowany to filtr cząstek ppm2.5 z polifenolem czyli MANN FP26009 ?? Czy to bez sensu i stosować zwykły, węglowy?
Tak, Mann FP26009. Dlaczego jego stosowanie miałoby być bez sensu? Koszt na portalu na A to ok. 52 zł, więc cenowo tragedii nie ma. Interwał wymiany wg VW to 2 lata, ale wg samego Manna już tylko rok.
-
A te filtry oryginalnie zamknięte są w hermetyczne opakowanie? Bo zastanawia mnie ten interwał czasowy. Czas magazynowania nie liczymy a czas po zamontowaniu w samochodzie już tak, nawet jak przebieg jest niewielki.
-
O ile dobrze pamiętam to tak, filtr był w zamkniętym (zgrzanym) worku foliowym. Na ile hermetycznym to już ciężko ocenić - na pewno nie zamkniętym próżniowo.
-
Spytaj w ASO jaki masz zalany, pewnie 0w30, oni będą wiedzieć czym zalała fabryka.
Zgodnie z zasadami możesz nawet 5w30, byle był zgodny z norma dla Twojego auta (
Będą wiedzieć - pytanie czy jak będzie zalane 0w20 to czy zgodzą się zalać 0w30.
-
Coś wyżej nie wyszło z cytowaniem :)
O ile olej ma aprobatę VW zgodną z normą tożsamą z opisaną w instrukcji, czyli zapewne 508.00 alternatywnie 504.00, to nie powinno być problemu. ASO zwykle nie wnika co było zalewane w fabryce, co więcej w pakietach przeglądów zdarzało im się lać olej tańszy - skoro spełniał normę.
-
Pytanko, a czy gdzies jest wogole harmonogram wymian poszczegolnych elementow, rozrzadu itp bo w mojej instrukcji sa braki, kaze sie zdac na serwis w obsludze auta.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka