1.5 TSI rodzaj paliwa

Zaczęty przez floyd1981, 2020/07/18 14:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

floyd1981

Pytanko do Posiadaczy 150 konnych Tigów. Jakie paliwko lejecie do baku. Z mojego rozeznania wynika, że przy tym silniku najlepszą opcją jest co najmniej 98 oktanów, raz z uwagi na ciut mniejsze zużycie paliwa, dwa z uwagi na mniejsze osadzanie się nagaru. I tu moje pytanko, na ile jest to prawda? Do tej pory (Golf VII) lałem v-powera Shella, ale to tylko 95 oktanów (fakt, że ta wartość jest podobno trzymana), jeśli miałoby być więcej, trzeba by się przerzucić bądź na v power racing, bądź na innego dostawcę.

Misieksmig

Ja leje 95 oktan. Ostatnio V-Power. Jest promocja. We wtorki w tej samej cenie co normalne paliwo 95 z Shella. Natomiast pierwsze słyszę żeby liczba oktanowa miała wpływ na ilość osadzającego się nagaru.

floyd1981

Cytat: Misieksmig w 2020/07/18 14:41
Natomiast pierwsze słyszę żeby liczba oktanowa miała wpływ na ilość osadzającego się nagaru.


Znawcą nie jestem, taka wypowiedź pojawiła się na forum Karoqa: https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=326

Dodatkowo im większa liczba oktanowa paliwa tym mniejsze ryzyko wystąpienia spalania stukowego

Rocko

1) Spalaniem stukowym bym się nie przejmował, bo od tego są czujniki i najwyżej będzie spadek mocy.
2) Znawcą nie jestem, ale podobno Pb 98 jest ,,czystsza" z uwagi na łagodniejszy proces spalania i lepszy skład (inne komponenty i ich proporcje). Dlatego info o mniejszych nagarach moze być prawdziwe, ale za nagary w silniku odpowiada chyba też jakość oleju i częstotliwość jego wymiany.
3) Osobiście zalewam Pb 98 ze względu na łagodniejszą pracę silnika, jego cichszą pracę i brak wycia na wysokich obrotach 🙂 czy pali mniej niż 95 nie wiem i tak samo nie wiem czy osiągi się zmieniają (na plus lub minus). Cichsza praca wg mnie jest warta tych 10-15 zł na jednym baku 😜

Mullrof

ziomeczki.
internet roi się od rozprawek na temat 95 vs 98.
ogólnie mniejsze spalanie na 98 to jest jakiś dziwny mit.
same oktany z siebie wręcz przeczą tej teorii.
w paliwie 98 jest mniej paliwa w paliwie :D


jak silnik jest na 95. lejesz dobre 95 to nic lepszego się już nie wydarzy.

to nie jest ten parametr co na butelkach z monopolu, że jak masz więcej to lepiej kopie :D

edit: przeczytałem to karoqu forum. widzę, że same specyjalisty

mms1994

Może mniej palić, lepiej jeździć ale to musisz jechać na korektę softu (chip tuning pod 98), bo domyślnie na 95 skalibrowana, pojedzie i na 100 oktanach vpower, ale jak byś zmierzył na hamowni na na standardowym sofcie najlepsza będzie na 95 :)
Jeżeli boi się ktoś spalania stukowego, to wiedzcie ze to faktycznie możliwe, ale w zajechany silniku, gdzie czujniki i sterowniki wysiadają, a nie w autach nowych lub ,,lekko używanych", No chyba ze ktoś z was ma 10 letnie z 400tys przebiegu, który serwisuje w szopie u ,,mechanika" :P

Rocko

Pamiętajcie, że 98 ma trochę inny (czyt. lepszy) skład niż 95 (vide Dynamic 98 z artykułu poniżej).
No i silnik na niej ciszej i łagodniej chodzi, bo spala się spokojniej niż 95 (ja to słyszę wyraźnie na wysokich obrotach).


https://www.wnp.pl/nafta/czy-paliwa-premium-sie-oplacaja,246631.html

MrBlacker

Z tego co pamiętam obecne silniki TSI mają na tyle inteligentną elektronikę, że po zmianie paliwa - z 95 na 98 (i na odwrót), od innego producenta czy typu paliwa pod względem wzbogacających  je dodatków - same dostosowują się do nowego paliwa po przejechaniu kilkuset kilometrów.
Nie ma potrzeby jeżdżenia na "dopasowanie" silnika. ;)

Rocko

@MrBlacker jeżeli to prawda to byłoby super. Wydaje mi się jednak, że jest to zbyt piękne aby było prawdziwe 😜

Mullrof

no pewnie - jedziemy po 98 bo dodatkowe konie się tankują.

powiem tak ogólnie - tak nie jest.

Rocko

@Mullrof ale nikt nie mówi o dodatkowych koniach, mówimy o innych zaletach 98 nad 95 🙂


mms1994

Cytat: MrBlacker w 2020/07/21 20:41Z tego co pamiętam obecne silniki TSI mają na tyle inteligentną elektronikę, że po zmianie paliwa - z 95 na 98 (i na odwrót), od innego producenta czy typu paliwa pod względem wzbogacających  je dodatków - same dostosowują się do nowego paliwa po przejechaniu kilkuset kilometrów.
Nie ma potrzeby jeżdżenia na "dopasowanie" silnika.
Silnik się dopasuje, na zasadzie że nie będzie spadku mocy itp, natomiast "dopasowanie" pod 98 z automatu generuje więcej koni i wykorzystanie w 100% korzyści płynących z 98