Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024

Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold

(1/6) > >>

Preszus:
Dziś odebrałem wreszcie Tiga z salonu i jestem po pierwszej krótkiej jeździe po mieście. Mam takie dwa szybkie pytania.


1. Czemu tak głośno załączają/wyłączają się przekaźniki z rejonu bagażnika gdy wyłączy/włączy się auto? Głośne cykanie. Od czego one są? Też tak macie?
2. Zauważyłem, że samochód reaguje z pewnym opóźnieniem na mocniej wciśnięty pedał gazu (jakieś 1,5 sek) a potem nagły kop. Czy to normalne w automacie?

rk:
1. Pewnie zaciąga się elektryczny hamulec postojowy (ale raczej słyszałbyś towarzyszący temu dźwięk). Najlepiej podeślij nagranie.
2. Patrz wątek o tym jak jeździć z DSG. Pewnie przekraczasz czujnik kickdown.

Kabe:

--- Cytat: Preszus w 2018/07/05 19:40 ---2. Zauważyłem, że samochód reaguje z pewnym opóźnieniem na mocniej wciśnięty pedał gazu (jakieś 1,5 sek) a potem nagły kop. Czy to normalne w automacie?
--- Koniec cytatu ---
Właśnie dlatego wybrałem manual po jeździe próbnej automatem :)

omen:

--- Cytat: Preszus w 2018/07/05 19:40 ---2. Zauważyłem, że samochód reaguje z pewnym opóźnieniem na mocniej wciśnięty pedał gazu (jakieś 1,5 sek) a potem nagły kop. Czy to normalne w automacie?
--- Koniec cytatu ---
Pewnie jest tak jak napisał @rk.
Do DSG trzeba się przyzwyczaić i poznać możliwości. Wbrew pozorom automat nie zrobi wszystkiego za nas. Tzn zrobi ale czasem troche inaczej niż moglibyśmy oczekiwać. Trzeba dać mu wyraźne wytyczne co chcemy zrobić. Podnieść obroty a dopiero potem cisnąć, lub przełączyć na chwilę na sport.
Pojeździsz chwilę to napisz czy nadal nie udaje Ci się osiągnąć oczekiwanej dynamiki (ja mam 2.0 tsi/180KM ale jeździłem również wersją 1.4 tsi/150KM z DSG).
1.4 Tsi potrafi się zbierać bardzo dynamicznie. Po przesiadce do poprzedniego auta (jeśli był z manualem) można się zdziwić że jakoś słabo ciągnie. Po prostu siedząc w aucie z DSG wydaje nam się że nic nie robimy i mamy czas na patrzenie i czekanie czy jedzie. Ja tak miałem na początku. A w poprzednim w tym czasie musiałem przewachlować 3-4 biegi i tyle sie działo podczas sprintu że miałem wrażenie że jest bardziej dynamiczny. Jednak cyferki na liczniku mówią zupełnie coś innego ;)

Preszus:
Zapewne macie rację. Automat nie jest jasnowidzem i potrzebuje chwile, żeby zrozumieć o co nam chodzi. W manualu ty wiesz czego będziesz chciał, zrzucasz na niższy bieg i od razu masz wyższe obroty i więcej mocy. Auto jest zrywniejsze. Automat po wciśnięciu mocniej gazu przez chwilę ciągnie na aktualnym biegu i dopiero po jakimś czasie redukuje i wchodzi na wyższe obroty. Trzeba się będzie przyzwyczaić lub/i stosować tryb S. Przetestuję w weekend za miastem :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej