DSG7 - Hałasuje.

Zaczęty przez topic75, 2018/06/21 09:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

ratoschlaff

Ale bez przesady. Zrozumiałbym bolączki wieku dziecięcego, ale tu nowe auto i model produkowany od 2016.
Olewka ze strony VW i robienie z klienta frajera. Niestety dałem się nabrać  :-\

Mave

... no chyba Cię nabrali  ;)  skoro sprzedałeś samochód zamiast wymagać usunięcia usterki.


p.s - zauważ że w temacie była przez ponad 3 lata cisza ...nie było takich awarii ? ludzie nie pisali ?


arekp

Ojtam od razu nabrali. Musi jakoś sobie tłumaczyć sprzedaż fajnego auta, na rzecz pchełki co by się pewnie zmieściła w bagażniku Allspace z rozłożoną tylną kanapą ;-)

S-Tig

Robienie z klienta frajera połączona z olewką to fakt. Nie tak dawno pisaliśmy o trzeszczących klapach nawiewu i potwierdzenie tej fuszery było jak na tak nieliczne forum bardzo spore. Na grupie FB dość często widać padające mechatroniki w 1.5 mimo wymian oleju (aczkolwiek tutaj uczciwie muszę stwierdzić, że nie wiem czy to dotyczy DQ200, DQ381 czy obu). O stukaniu DCC nawet nie będę pisać, bo nie wiem czy jest ktoś kto tego nie zauważył. I jak czasem widać po wpisach to niekoniecznie jest, że TTTM, bo po wymianie niektórych elementów ustaje. To co wymieniłem to felery trwające od wielu lat i nie poprawione do dziś (a czy poprawione w nowym Tigu - nie wiem).

ratoschlaff

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:29
Ojtam od razu nabrali. Musi jakoś sobie tłumaczyć sprzedaż fajnego auta, na rzecz pchełki co by się pewnie zmieściła w bagażniku Allspace z rozłożoną tylną kanapą ;-)
zielona pchełka jest ze mną 4 lata i też będzie do sprzedania za niedługo  ;)
A Tiguan jest fajnym autem, ale irytowały mnie w nim wyżej opisane problemy z którymi nie potrafiłem sobie poradzić  ;)

PlayerOne

#65
Witam wszystkich serdecznie,posiadam Tiguana Elegance 2023 silnik 1.5 TSI EVO II skrzynia DSG-DQ381.cAuto ma przejechane 20 tyś km. głównie lokalne i spokojne przejazdy. Od jakiegoś czasu obserwuję takie zjawisko ze skrzynią DSG:

       
  • przy wyjeździe (z garażu, parkingu) na wstecznym biegu, szczególnie na zimnym silniku, ale nie tylko auto potrafi szarpnąć, tzn. zaczynam cofać i po chwili jest wyczuwalne szarpnięcie. Myślałem, że Auto-Hold przytrzymuje, ale raczej to eliminuje.

       
  • przy wolnym ruszeniu słychać czasami dziwne chrobotanie w skrzyni, jaby metaliczny dźwięk latających śrubek :-), mam wrażenie, że bardzie przy trybie dwucylindrowym, który też wydaje dziwne dźwięki lekkiego chrobotania.

       
  • przerzucanie biegów przy ruszaniu i wolnej jeździe (tzn. dojazd do progów zwalniających, do skrzyżowania itp. jest słyszalne i wyczuwalne) czasami mocniej, czasami lżej
Czy tego typu objawy przy tym silniku i DSG są normalne? Czy jest to już sygnał, że coś nie działa poprawnie i zaczyna się jakiś problem?Proszę o informację, czy ktoś z forumowiczów ma  lub miał podobne sytuację. Chcę najpierw poznać opinie użytkowników forum, zanim zgłoszę się do ASO, któr pewnie ma już odpowiedź "ten model tak ma" ;-).

Tak czytam forum i widzę, że większośc przypadków problemów z DSG jest przy silnikach 1.5 TSI?
Z góry wszystkim dziękuje za wszelkie informacje.

Mave

Cytat: PlayerOne w 2024/06/26 09:47Od czasu zauważonego przez przypadek ze skrzynią DSG: - przy wyjeździe (z, parkingu) na wstecznym biegu, szczególnie na atakującym silniku, ale nie auto potrafi szarpnąć, tzn. zaczynam cofać i po chwili jest wyczuwalne szarpnięcie. możliwe, że Auto-Hold przytrzymywany, ale często do regularnego.
... po uruchomieniu silnika przełącz najpierw na D a potem dopiero na R i daj znać czy autko też szarpnie ...

Corso

Takie szarpnięcie to i ja mam, auto ma ledwo 8 tys. nalotu. Myślałem, że tylne klocki trzymają ale to jest nie od razu a po ok. sekundzie od ruszenia.Na zimnym silniku jest wyczuwalne przełączenie z 2 na 3 bieg podczas spokojnej jazdy, też nie wiem, czy tak ma być.

PlayerOne

#68
Dzwoniłem dzisiaj do kilku niezależnych serwisów gdzie naprawiają skrzynie biegów DSG i wygląda to tak. Same krzynie DSQ pracują w miarę płynnie i mogą być delikatnie słyszalne zmiany biegów, ale szarpnięcia i dziwne odgłosy nie powinny absolutnie występować, szczególnie przy tak małych przebiegach !!  Prawdopodobnie dotyczy to softu bądź samej mechatroniki. W niepokojących sytuacjach koniecznie trzeba wykonać diagnostykę w ASO, bo mogą to być początki problemów z mechatroniką.



Corso

Z tym, że to między dwójka a trójką to nie jest jakieś szarpnięcie, po prostu nie ma takiego jakby bezstopniowego odczucia zmiany biegów jak gdy jest rozgrzany. Czuć, że była zmiana biegu, podobnie jest gdy korzystam z trybu manualnego na zimnym. Nie wiem czy to normalne bo nie mam z czym porównać obecnie.

PlayerOne

#70
Cytat: Corso w 2024/06/27 12:27
Z tym, że to między dwójka a trójką to nie jest jakieś szarpnięcie, po prostu nie ma takiego jakby bezstopniowego odczucia zmiany biegów jak gdy jest rozgrzany. Czuć, że była zmiana biegu, podobnie jest gdy korzystam z trybu manualnego na zimnym. Nie wiem czy to normalne bo nie mam z czym porównać obecnie.
Dzisiaj pojeżdżę i sprawdzę dokładnie, ale mam podobnie. Generalnie nie powinno być żadnych szarpnięć przy cofaniu, a czasami jak cofam z pod sklepu to potrawi szarpnąć mocno i dziwnie zabrzmieć. U mnie przejście z 2 na 3 jest czasmi mocno słyszalne, słychać też lekkie dźwięki metaliczne, ale mam wrażenie że jest to przy  trybie 2 cylindry, gdzie słychać jakby luźne śrubki w silniku.
Czy u kogoś też są takie odgłosy silnika przy przejściu na tryb 2 cylindrowy?
Warto obejżeć  film przedstawiający usterki w DSG i jak im zapobiegać: https://www.youtube.com/watch?v=WYYaZzC_fzk

turzol

Nowy soft skrzyni + adaptacja statyczna sprzęgieł, problemy z szarpaniem zostaną zażegnane. Czasami aktualizuje też blok ABS do najnowszej dostępnej wersji co z kolei pomaga zniwelować szarpnięcie podczas ruszania z AutoHold niemal do zera.

PlayerOne

Cytat: Mave w 2024/06/26 09:58
... po uruchomieniu silnika przełącz najpierw na D a potem dopiero na R i daj znać czy autko też szarpnie ...
zadziałało, wykonując tą sekwencję nie ma szarpnięć, dziękuję za pomoc! Wczoraj trochę pojeździłem i jest ok, te szarpnięcia pojawiają się sporadycznie przy cofaniu. Przy okazyjnej wizycie w ASO zapytam czy dostępna jest jakaś aktualizacja softu skrzyni biegów lub nowa adaptacja statyczczna sprzęgieł jak pisze kolega poniżej

Corso

Jeśli działa prawidłowo to może lepiej nie pytać? Jeszcze popsujo... :D

PlayerOne

Trzeba wziąc to pod uwagę, że jest to skrzynia mokra, więc pracuje inaczej na zimno, a inaczej jak jest rozgrzana.