DSG7 - Hałasuje.

Zaczęty przez topic75, 2018/06/21 09:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan2019

byłem poraz kolejny w servisie vw tym razem w koninie stwierdzili że coś z mechanizmem różnicowym no i co, nagranono film z tymi stukami wysłano do vw w niemczech gdzie odpowiedź była że to jest ok że odgłosy pochodzą z mechanizmu różnicowego lecz nie kwalifikuje się do naprawy, ja tego nie zostawie będę próbował gdzieś to reklamować tylko niewiem jeszcze gdzie i jak chore jest to że nowy samochód zachowuje się jakby niewiadomo ile miał przejechane miałem rózne samochody z automatem niebyło takich objawów ciekawe co z tym zrobią podejrzewam że nic

tiguan2019

Po wizycie w serwis vw Konin, zostałem kolejny raz  wezwany przez serwis vw Konin, pomyślałem ooo chyba to kogoś zainteresowało, pojechałem na umówioną wizytę i przyjechali panowie technicy co potwierdzili że są jakieś odgłosy, i oczywiście znowu jakieś dokumenty protokoły itp. powiedziano że mam czekać na odpowiedź z centrali VW. jak do tej pory żadnej odp.

baroom

Cześć, mam ten sam problem.

Dziwne stuki pojawiają się przy dodaniu gazu i szybkim odpuszczeniu, czyli przy parkowaniu, manewrowaniu, podjeżdżaniu w korku itd. Najłatwiej to wywołać ruszając pod górkę lub podjeżdżając pod krawężnik. Taką właśnie próbę nagrałem u siebie:
https://www.youtube.com/watch?v=gv5BJ9ivJy8

Przy nagrywaniu filmu pojawił się dodatkowo inny dziwny dźwięk, jakieś wycie pompy czy coś. Co to może być?

Byłem już dwa razy w ASO w Warszawie i Siedlcach, poza diagnostyką komputerową i przywróceniem fabrycznych nastawów skrzyni nic nie wskórali. Czytając komentarze spod podobnych filmów i czuję, że przy kolejnej wizycie będzię diagnoza "ten typ tak ma". Jest jakiś sprawdzony sposób na ten cud techniki jakim jest DSG? Bo z tego co czytam to nawet wymiana skrzyni nie pomogła.

ratoschlaff

Miałem dokładnie to samo. Stuki pojawiały się przy zmianie biegów od 1 do 3 biegu i redukcji. Wszystko w przedziale do 40 km/h i dodatkowo przy włączaniu biegu wstecznego.

Mave

...jeśli słychać te dźwięki również  przy rozruchu i "gaszeniu" silnika to może to być  koło dwumasowe ...

ratoschlaff

Ja obstawiam okolice przegubu wewnętrznego półosi od strony kierowcy. Tylko raczej nie sam przegub, a raczej łączenie ze skrzynią biegów, być może wieloklin lub łożyskowanie. Niestety 1.5 z DSG TTTM. Niestety wada konstrukcyjna i brak pomysłów jak to naprawić.

Mave

... półosie, przeguby i łożyskowanie wyjść ze skrzyni (przekładni kątowej) to myślę że serwis sprawdził - jest do tego dojście.

Charls

Cytat: ratoschlaff w 2024/02/21 18:30Niestety 1.5 z DSG TTTM
U mnie nic nie hałasuje a też mam 1.5 z DSG

ratoschlaff

Cytat: Mave w 2024/02/22 11:02
... półosie, przeguby i łożyskowanie wyjść ze skrzyni (przekładni kątowej) to myślę że serwis sprawdzil - jest do tego dojście.
Myslę, że serwis sprawdził ,,na oko" i podpiął do kompa, bo cała operacja trwała pół godziny.
Tyle to samemu można nawet  sprawdzić. Jak złapiesz za półoś i zaczniesz nią szarpać góra-dół lub przód-tył, to wyczujesz spory luz od strony skrzyni, a nawet go jesteś w stanie go zaobserwować a do tego usłyszysz te charakterystyczne klekotanie. [/size]




Serwisant zapewniał, że że skrzynią jest wszystko ok. Wg VW jest nota serwisowa na ten problem. Kazali czekam na kontakt, jak znajdą rozwiązanie, a w kartce którą dostałem pisze:   Hałasy są nieodłącznie związane z konstrukcją i odpowiadają normie seryjnej. Żadne elementy nie są uszkodzone . Niniejsza skarga dotyczy wyłącznie komfortu użytkowania. Poinformuj klienta o tej sytuacji. Wymiana podzespołów nie ma sensu


ratoschlaff

Cytat: Charls w 2024/02/22 16:06
U mnie nic nie hałasuje a też mam 1.5 z DSG
szczęściarz  :D

arekp

Cytat: ratoschlaff w 2024/02/22 20:48
problem dotyczy wielu uzytkownikow

https://www.youtube.com/watch?v=h75YtXwBNFg

Ten konkretny film jest od naszego kolegi @squadak

Mave

Cytat: ratoschlaff w 2024/02/22 20:34
Myslę, że serwis sprawdził ,,na oko" i podpiął do kompa, bo cała operacja trwała pół godziny.
Tyle to samemu można nawet  sprawdzić. Jak złapiesz za półoś i zaczniesz nią szarpać góra-dół lub przód-tył, to wyczujesz spory luz od strony skrzyni, a nawet go jesteś w stanie go zaobserwować a do tego usłyszysz te charakterystyczne klekotanie. [/size]

... zmieniłbym serwis .
...o tym właśnie pisze że to prosta sprawa do sprawdzenia i założyłem że serwis to zrobił i wszystko jest ok, dlatego piszę o "kole dwumasowym" - bo tego tak prosto się nie sprawdzi a uszkodzone może klekotać .
...u Ciebie występują te luzy o których piszesz ?


p.s - u mnie też nie hałasuje ... przynajmniej na razie 22 tyś km.

ratoschlaff

Dokładnie mam te same luzy i stuki....tzn miałem ;) 

Auto dałem do sprawdzenia do dwóch serwisów. W obu dowiedziałem się tego samego.
Problem jest a VW nie ma na to rady. Wg mnie gdyby była to blacha sprawa, podjęliby akcje naprawcze. Nawet byłbym w stanie sam zapłacić za naprawę, ale jak oni twierdzą, wymiana podzespołów nie ma sensu.
Być może jest to dwumas, ale nikt tego nie potwierdził. A jeśli nawet doszłoby do wymiany, nie ma gwarancji, że nie będzie klekotać dalej.






Mave

Cytat: ratoschlaff w 2024/02/23 07:49... wymiana podzespołów nie ma sensu.
... dlaczego nie ma sensu ? przecież od nowości nie stukało i z tego co widać nie u wszystkich stuka ... jest gwarancja niech wymieniają


Cytat: ratoschlaff w 2024/02/23 07:49Być może jest to dwumas, ale nikt tego nie potwierdził. A jeśli nawet doszłoby do wymiany, nie ma gwarancji, że nie będzie klekotać dalej.[/size]


...ale też nikt tego nie wykluczył ... trudno stwierdzić na odległość, ale najpierw  trzeba usunąć te luzy o których piszesz ( jeśli występują ) a później brnąć dalej ...dwumas, sprzęgła, skrzynia inaczej się nie potwierdzi co tak hałasuje...