Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 66261 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG
« Odpowiedź #60 dnia: 2021/09/15 09:43 »
Advertisement
Ja myślę, że każdy to ma, tylko nie każdy zwraca na to uwagę.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #61 dnia: 2021/09/15 13:39 »
Ja myślę, że każdy to ma

A zwłaszcza DSG
 

Faza_1000

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0TSI 230KM
  • Skąd: DW
Odp: DSG
« Odpowiedź #62 dnia: 2021/10/22 23:18 »
Cześć. Mileliście może taki przypadek?  Od dłuższego czasu zdarza się, że przy jeździe z aktywnym tempomatem po autostradzie DSG szarpie prz zmianie biegu z 6 na 7. Bez tempomatu to się nie zdarza.
[size=78%]230TSI 4MOTION [/size]

 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: DSG
« Odpowiedź #63 dnia: 2021/10/23 10:16 »
Heh ... Klawisz hamulca postojowego albo był trefny albo ja go za mocno do góry podnosiłem. Po prostu obłamał się sam język klawisza a mechanizm był ok.Wymiana na używany z Allegro i chodzi już ze dwa lata i nic się nie dzieje. Ja go używam jak najbardziej parkując auto bo nie używam opcji AutoHold - wqrwia mnie jej działanie.

Chyba że masz manualną skrzynię, to nie pomyślałem. Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG
« Odpowiedź #64 dnia: 2021/10/23 13:09 »
Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.

Park to tryb pracy skrzyni, a nie "ręczny". W trybie Park skrzynia jest niejako odłączana i usypiana, dlatego nie zaleca się przełączania w tryb P na krótkie postoje typu "czerwone światło".
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #65 dnia: 2021/10/23 16:05 »
Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.

Park to tryb pracy skrzyni, a nie "ręczny". W trybie Park skrzynia jest niejako odłączana i usypiana, dlatego nie zaleca się przełączania w tryb P na krótkie postoje typu "czerwone światło".
... w położeniu P skrzynia nie jest odłączana tylko blokowana na stałe, ale tak jak pisze Arekp nie należy tej pozycji traktować jako "hamulec ręczy" a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
 

mms1994

Odp: DSG
« Odpowiedź #66 dnia: 2021/10/23 16:50 »
Codziennie parkuje na wzniesieniu pod domem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zmiana na P czy z P, żona równiez ;)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG
« Odpowiedź #67 dnia: 2021/10/23 17:42 »
a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.

Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.

Wystarczy prosta procedura:

- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: DSG
« Odpowiedź #68 dnia: 2021/10/23 18:31 »
Procedura jest prosta - nie zostawiamy samochodu na wzniesieniu bez zaciagnietego hamulca recznego. W przypadku DSG  bez zaciągniętego ręcznego całe naprężenia są przenoszone na skrzynię co nie wpływa korzystnie na jej żywotność. Ja stosuję jeszcze dodatkowo taką kolejność przy parkowaniu na wzniesieniu - zatrzymuję się na D, najpierw hamulec nożny potem ręczny, skrzynia na N i puszczam nożny (auto nawet na zaciągniętym ręcznym zawsze delikatnie cię cofnie) skrzynia w P i gaszę silnik.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #69 dnia: 2021/10/23 20:08 »
a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.

Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.

Wystarczy prosta procedura:

- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec


....zdecydowanie prościej i właściwie jest używać "ręcznego" stosuje taką procedurę 😁 od dawna i nie mam problemu no może czasami jak zapomnę o "ręcznym"


p.s - W Superbie mam możliwość załączenia automatycznego ręczne , uruchamia się przy każdym zatrzymaniu, niby fajnie ale jakoś ten automat mi nie pasuje więc nie używam ☹️
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #70 dnia: 2021/10/23 20:17 »
Codziennie parkuje na wzniesieniu pod domem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zmiana na P czy z P, żona równiez ;)
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.

 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: DSG
« Odpowiedź #71 dnia: 2021/10/23 20:27 »
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )
nie wolno
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #72 dnia: 2021/10/23 21:28 »
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )
nie wolno
to szybko 😁


dlatego piszę o używaniu "ręcznego"
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DSG
« Odpowiedź #73 dnia: 2021/10/23 22:04 »
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #74 dnia: 2021/10/23 22:10 »
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce).
Nie zawsze tak jest zakodowane, poza tym sposób działania AH można zmienić