Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 66278 razy)

mms1994

DSG
« dnia: 2021/05/12 16:44 »
Advertisement
DQ381 i DQ382 to skrzynie nowszej generacji niż DQ500 i one faktycnzie mają interwał 120k.
Można na nie trafić w Tigu, przy 2.0 TSI 190KM i wiem, że też się czasem trafić może przy 2,0 TDI (115/150KM). Ale są też 2.0 TDI 150 czy 2.0 TSI 190 z DQ500 ^^
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/05/12 18:43 »
Dzięki za odpowiedzi.
Ja mam TSI 2.0 180KM RP 2017 więc raczej mam DQ500.
Chyba że już wtedy wkładali inne skrzynie, ale zdawało mi się że dopiero od zmiany mocy silnika 2.0 TSI na 190KM.

Widzę że równolegle toczy się temat o DSG w trybie awaryjnym i tam też jest zamieszanie ze skrzyniami. Mało kto wie jaka ma w aucie. Da się to jakoś sprawdzic z naklejki, kodu czy czegokolwoek bez podpinania kompa?

@rk to jest potwierdzona informacja?
Auto w momencie zawarcia umowy musi mieć do 7 lat.

Na stronie jest:
"Pakiety przeglądów dostępne są do 8 lat od daty pierwszej rejestracji."

Nie wiem jak to rozumieć czy po 7 latach od 1 rejestracji mozna kupić pakiet np na jeszcze 3 lata? Czy z wykupionym pakietem trzeba się zmieścić w 8 latach od 1 rejestracji?
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/05/12 20:12 »
DSG... Da się to jakoś sprawdzic z naklejki, kodu czy czegokolwoek bez podpinania kompa?
Dzwonisz do ASO, podajesz VIN i wiesz jakie DSG. (Ja tak zrobiłem przed zakupem auta.)
 

mms1994

Odp: DSG
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/05/12 21:58 »
Też w książce serwisowej albo w bagażniku jeden z kodów mówi jaka to DSG
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/05/12 22:28 »
Jeśli są to tak - od jakiegoś czasu brak naklejek w bagażniku i książek serwisowych.
 

Misieksmig

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SZ
Odp: DSG
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/05/12 22:56 »
Książek serwisowych już nie ma ale naklejka kodowa jest w instrukcji obsługi.
 
The following users thanked this post: Mave

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/05/12 23:35 »
U mnie nie, ale pewnie kiedyś były...
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/05/13 02:20 »
Nalepke mam, książkę mam, ale kodu odpowiadającego za skrzynie dsg chyba na niej nie ma.
No chyba że mając 2.0 TSI 180KM mam szukać innego kodu niż:
(0BT/0BH) dla DQ500
(0DE) dla DQ381
 

mms1994

Odp: DSG
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/05/13 08:37 »
A 0GC masz?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/05/13 10:18 »
DQ381 i DQ382 to skrzynie nowszej generacji niż DQ500 i one faktycnzie mają interwał 120k.
Czyli znowu szukają oszczędności i marketingowych kruczków. DQ500 jest jest skrzynią pancerną. Lepsze jest wrogiem dobrego ale pewnie było za drogo w produkcji


DQ381 i 382 to pewnie odpowiedniki DL382, która ma mniejszy potencjał jeśli chodzi o przeniesienie momentu obrotowego od DQ500


W DL382 w przeciwieństwie do DQ500 gdzie wymienia się całość oleju w części sprzęgłowej i mechatroniki, wymienia sie tylko olej w części sprzęgłowej a mechatronika nie ma juz interwału wymiany
« Ostatnia zmiana: 2021/05/13 11:15 wysłana przez Charls »
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #10 dnia: 2021/05/13 10:44 »
A 0GC masz?

Wklejam foto nalepki z kodami. Tyle na niej mam. Jest 0BG ale nie wiem czy to to i jesli tak to jaka skrzynie oznacza.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/05/13 10:57 »
Skrzynia DQ500 o oznaczeniu TAH
 
The following users thanked this post: omen

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/05/13 11:59 »
W DL382 w przeciwieństwie do DQ500 gdzie wymienia się całość oleju w części sprzęgłowej i mechatroniki, wymienia sie tylko olej w części sprzęgłowej a mechatronika nie ma juz interwału wymiany
Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana, więc w Tigu nia ma i nie będzie (chyba że jakiś kolejnym modelu, diametralnie innym od dotychczasowych...)
Z innej beczki: strasznie wkurzające to zrezygnowanie z naklejek przez VAG - tyle informacji było jak na dłoni... :(
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #13 dnia: 2021/05/13 12:12 »
Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,
To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #14 dnia: 2021/05/13 12:25 »
Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,
To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
Zapewne masz na myśli DQ381. Podobne zdaje się być przeznaczenie (w sensie podobnego max Nm) i może też zastosowali niektóre podobne rozwiązania (takie jak pompa mechaniczna i elektryczna, inny olej i większa ilość by wydłużyć okres zmiany do 120 kkm), ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba... ;) Jest też mocniejszy wariant DL382+, którego brak w DQ381.