Auto w momencie zawarcia umowy musi mieć do 7 lat.
DSG... Da się to jakoś sprawdzic z naklejki, kodu czy czegokolwoek bez podpinania kompa?Dzwonisz do ASO, podajesz VIN i wiesz jakie DSG. (Ja tak zrobiłem przed zakupem auta.)
DQ381 i DQ382 to skrzynie nowszej generacji niż DQ500 i one faktycnzie mają interwał 120k.Czyli znowu szukają oszczędności i marketingowych kruczków. DQ500 jest jest skrzynią pancerną. Lepsze jest wrogiem dobrego ale pewnie było za drogo w produkcji
A 0GC masz?
W DL382 w przeciwieństwie do DQ500 gdzie wymienia się całość oleju w części sprzęgłowej i mechatroniki, wymienia sie tylko olej w części sprzęgłowej a mechatronika nie ma juz interwału wymianyPrzy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana, więc w Tigu nia ma i nie będzie (chyba że jakiś kolejnym modelu, diametralnie innym od dotychczasowych...)
Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
Zapewne masz na myśli DQ381. Podobne zdaje się być przeznaczenie (w sensie podobnego max Nm) i może też zastosowali niektóre podobne rozwiązania (takie jak pompa mechaniczna i elektryczna, inny olej i większa ilość by wydłużyć okres zmiany do 120 kkm), ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba... ;) Jest też mocniejszy wariant DL382+, którego brak w DQ381.Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
Skrzynia DQ500 o oznaczeniu TAHDziękuję bardzo.
ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba...Kształt mają inny z oczywistych względów, DQ musi być krótka i dlatego jest grubsza :) , DL musi być długa i jak najcieńsza :) A czy to zupełnie inne konstrukcje tego nie wiem, nie zagłębiałem się w temat, wiem tylko że DL382 i DL501 to S-tronic (niby to samo co DSG) ale mają zupełnie inna budowę niż DQ500
Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500Jest tych skrótów więcej, np. 0DL. Moja DQ500 to G1D(numer PR - rodzina GSP) a kod GKB to RPP.
DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)
To przy każdej generacji czy to skrzyń, czy to aut czy innych podzespołów zawsze pięknie i buńczucznie brzmi a ta optymalizacja to głównie kończy się optymalizacją pod kątem cięcia kosztów a nie podwyższania jakości, jakość to równia pochyła od 20 lat więc mam spore wątpliwości co do rzeczywistej optymalizacji czegokolwiek w stosunku do poprzednikaOptymalizcja nie oznacza poprawy w każdej dziedzinie, zwykle oznacza poprawę w jednej kosztem innej. Myślę, że tu chodzi głównie o zmniejszenie konieczności wymiany oleju oraz ograniczenie tarcia (moda na eko). Więc jest dodatkowe ryzyko, że konstrukcja pod względem niezawodności się pogorszyła (jest bardziej skomplikowana). Tak jak piszesz jak się uda, to i koszt się obetnie (co zwykle, ale nie zawsze pogarsza niezawodność).
Czy DQ381 ma dwa obiegi oleju jak DL382, czyli odrębny dla sprzęgieł i odrębny dla mechatroniki czy jeden obieg jak w DQ? DL382 i 501 mają właśnie dwa obiegi i dwa różne ATF, gdzie co 120 tys km wymienia się w zespole napędowym a w mechatronice się nie wymienia.Obiegi w DQ381 są dwa ale olej jest ten sam. W moim DL382-7A w Q5 FY olej wymienia się co 60000 km, mimo dwóch różnych olejów.
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym" 8) czymś jeszcze innym......czyli według Ciebie jest kilka rodzajów skrzyni DQ 381? możesz podać źródło tych informacji chętnie się z nimi zapoznam, czy raczej to Twoja teoria 8) ...
...bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.....nie sądzisz - to mało precyzyjne określenie ;)
[/size]...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym" 8) czymś jeszcze innym, bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
...ale w samej budowie skrzyni (np. sprzęgła itp.) czy tylko w elemencie przenoszącym napęd (inna przekładnia + dodatkowe wyjście na tył)? ...bo to o czym dalej piszesz to rzecz oczywista że dla każdego silnika jest inne oprogramowanie, inna przekładnia ...
Różnica w DQ381 jest pomiędzy wersją 7F (FWD) i 7A (AWD)...
pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie
pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie
aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane
Po co tak te dynamiczne reklamują ?Jakbyś kupił profesjonalną maszynę do wymiany dynamicznej za 20-25 tys zł (Liqui moly czy Magnetti Marelli) to również byś wszystkim mówił, że wyłącznie wymiana dynamiczna. Dynamiczna wymiana wskazana jest w tych skrzyniach, gdzie korkiem spustowym nie ścieka całość oleju np. w Tiptronicu ZF albo w Asisin AM6.
aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane
Wszystko wskazuje na czujnik położenia wybieraka tzw. pozycjoner
szarpnięcie przy ruszaniu z autoholda wynika ze zbyt mocnego wciśnięcia pedału gazu przy ruszaniu, szczególnie w sytuacji gdy korzystasz również z Auto Startu.
Ja myślę, że każdy to ma
Heh ... Klawisz hamulca postojowego albo był trefny albo ja go za mocno do góry podnosiłem. Po prostu obłamał się sam język klawisza a mechanizm był ok.Wymiana na używany z Allegro i chodzi już ze dwa lata i nic się nie dzieje. Ja go używam jak najbardziej parkując auto bo nie używam opcji AutoHold - wqrwia mnie jej działanie.
Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
... w położeniu P skrzynia nie jest odłączana tylko blokowana na stałe, ale tak jak pisze Arekp nie należy tej pozycji traktować jako "hamulec ręczy" a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
Park to tryb pracy skrzyni, a nie "ręczny". W trybie Park skrzynia jest niejako odłączana i usypiana, dlatego nie zaleca się przełączania w tryb P na krótkie postoje typu "czerwone światło".
a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.
Wystarczy prosta procedura:
- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
Codziennie parkuje na wzniesieniu pod domem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zmiana na P czy z P, żona równiez ;)Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )nie wolno
to szybko 😁Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )nie wolno
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce).Nie zawsze tak jest zakodowane, poza tym sposób działania AH można zmienić
...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz a my piszemy o ... pozycji skrzyni biegów P zamiast ręcznego jak to niektórzy używają.Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.
Wystarczy prosta procedura:
- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz
Ciekawe czy znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w łapanie starego oleju żeby go później wlać z powrotem 😜
Oczywiście że jest możliwość zakupu wraz z wszystkimi gumowymi uszczelkami na pompę Haldex. Tylko musisz im to zlecić i za to i robocizne zapłacić sam.Uszczelki na pompę haldex są razem ze śrubami w komplecie . To wiem że można kupić bo kupuje bezpośrednio w aso. Ale filtra do haldexa 4 generacji ani sitka filtrującego do haldexa 5 generacji nie kupisz w aso. Nawet nie wymienią bo według vw jest to niepotrzebne.
Procedura wymiany oleju w Haldex nie przewiduje wymiany ani nawet czyszczenia (tu akurat można to zrobić) filtra.
DQ381 - błąd P17600 - brak biegów parzystych i wstecznego. Wyskoczył podczas zwykłej jazdy. W pamięci sterownika już wcześniej podobno był ten błąd, ale na desce mi się nie wyświetlił(albo mignął na chwile). teraz błąd sam zniknął przed przyjazdem assistance, więc nie zabrali auta do serwisu bo według konsultanta z VW auto jest sprawne - i tak i nie, ale to już inna kwestia.
Ktoś już przerabiał ten temat? z tego co wstępnie znalazłem to chyba mechatronika....
Po jakim przebiegu pojawia sie ta usterka?Po 55 tysiącach przebiegu i 4,5 roku od zarejestrowania - wyłapałem usterkę w trasie - 99 % przebiegu mam na bardzo krótkich odcinkach po mieście - usterka się przy takiej jeździe nie ujawnia - w maju 2023 przy starcie z Warszawy pod Łodzią wskoczył tryb awaryjny i już regularnie wskakiwał, początkowo po ok. 100 km, a we wrześniu/październiku ten dystans skrócił się do 30 km.
Ja stosuję jeszcze dodatkowo taką kolejność przy parkowaniu na wzniesieniu - zatrzymuję się na D, najpierw hamulec nożny potem ręczny, skrzynia na N i puszczam nożny (auto nawet na zaciągniętym ręcznym zawsze delikatnie cię cofnie) skrzynia w P i gaszę silnik.
Ja np. wierzę w fizykę.
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
Wiem, że w Gdańsku skrzynie robi Sosnowski
bo inaczej "utylizują"Wymienia jakieś zaworki i pójdzie do następnego. ;)
Skrzynia naprawiona. Spojrzałem w rachunek i koszt "sterownika" był 2300