Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 59133 razy)

MarM

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Lu
Odp: DSG
« Odpowiedź #75 dnia: 2021/10/23 22:29 »
Advertisement
No właśnie ja mam automat i nie używam auto hold. Dlatego ręcznie aktywuje hamulec postojowy. Tak mi wygodnie i po prostu mam większe zaufanie do siebie niż AH.
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: DSG
« Odpowiedź #76 dnia: 2021/10/23 23:15 »
A ja mam trochę ogólne pytanie do osób mających problemy z DSG, tak z ręką na sercu - w przypadku posiadania tiga od nowości - do jakiego przebiegu docieraliście samochód ? 1 tyś ? 2 tyś ? 5 tyś ? Tak że w tym okresie nie istniało bez awaryjnej potrzeby wciskanie pedału do 'dechy'?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 772
  • Thanked: 106 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #77 dnia: 2021/10/24 12:01 »
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz a my piszemy o ... pozycji skrzyni biegów P zamiast ręcznego jak to niektórzy używają.

 

shark

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Model: Tiguan II (5N)
  • Wersja: HighLine R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI/190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WW
Odp: DSG
« Odpowiedź #78 dnia: 2023/02/08 19:50 »
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.

Wystarczy prosta procedura:

- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec


Niemożliwe że wg tego twojego algorytmu zatrzymania na wzniesieniu, auto się nie ruszy. Tylko na płaskim (i to nie zawsze) może być skuteczny.
 

shark

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Model: Tiguan II (5N)
  • Wersja: HighLine R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI/190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WW
Odp: DSG
« Odpowiedź #79 dnia: 2023/02/08 21:43 »

Podczas okresowego przeglądu serwisowego mój mechanik w ASO stwierdził zapocenie uszczelki pod pokrywą mechatroniki automatycznej skrzyni biegów.
Skrzynia to DQ 381-7A typ UAM.


Ku mojemu zaskoczeniu serwis zdecydował się na natychmiastową naprawę w ramach gwarancji, gdyż wszystko mieli akurat na miejscu. Co nie ukrywam że mnie trochę zaskoczyło.
Po skończeniu czynności serwisowych i naprawczych pytam doradcę czy przy naprawie skrzyni biegów (co wiadomo że wiązało się z wymianą oleju) wymieniony został również zewnętrzny filtr oleju skrzyni biegów. A doradca, że nie przewiduje tego procedura naprawcza (to akurat prawda), a filtr jest bezobsługowy :o
No to ja do niego czemu mi nie zaproponowali odpłatnej wymiany tego filtra? No nie przyszło mu to do głowy >:( 


Wg mnie to jaskrawy przykład braku kultury technicznej ASO i doprowadzania aut swoich klientów do potencjalnych uszkodzeń, które mogą wystąpić raczej już po ustaniu gwarancji producenta >:( 


Jak na razie skrzynia jeździ bez uwag.
Jednak zastanawiam się czy:
 - wymienić filtr i uzupełnić tylko ten świeży olej o ubytki w trakcie wymiany i niezbędnych procedur adaptacyjnych,
 - wymienić filtr i dokonać pełnej wymiany oleju (tym razem za moją kasę).


Chciałbym poznać ewentualne merytoryczne sugestię Forumowiczów obeznanych w temacie?
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: DSG
« Odpowiedź #80 dnia: 2023/02/09 07:14 »
Ciekawe czy znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w łapanie starego oleju żeby go później wlać z powrotem 😜
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1394
  • Thanked: 172 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG
« Odpowiedź #81 dnia: 2023/02/09 08:09 »
...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz

Auto hold, a hamulec ręczny, to są dwie osobne funkcje - realizowane innymi mechanizmami.
 

PORYSOWANY

Odp: DSG
« Odpowiedź #82 dnia: 2023/02/09 19:59 »
@shark vw nawet nie ma w sprzedaży takowego filtra.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

 

turzol

Odp: DSG
« Odpowiedź #83 dnia: 2023/02/11 08:07 »
Filtr jest dostępny w ASO (112zł) i podlega normalnej wymianie jak każdy inny filtr w DSG.


 
[mod: usunięto zbędny cytat]
« Ostatnia zmiana: 2023/02/12 14:02 wysłana przez van_daal »
 

PORYSOWANY

Odp: DSG
« Odpowiedź #84 dnia: 2023/02/11 09:25 »
Nie w każdej skrzyni dsg  zmienisz filtr. Wcześniej jak aso nie przeprowadzało wymiany filtra bo uważają ze nie trzeba to go nie dostałeś.  Tak jak w przypadku haldex . Aż jestem ciekaw czy jest możliwość zakupu filtra do sprzęgła Haldex w aso.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

 

shark

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Model: Tiguan II (5N)
  • Wersja: HighLine R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI/190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WW
Odp: DSG
« Odpowiedź #85 dnia: 2023/02/11 21:32 »
Oczywiście że jest możliwość zakupu wraz z wszystkimi gumowymi uszczelkami na pompę Haldex. Tylko musisz im to zlecić i za to i robocizne zapłacić sam.
Procedura wymiany oleju w Haldex nie przewiduje wymiany ani nawet czyszczenia (tu akurat można to zrobić) filtra.
 

shark

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Model: Tiguan II (5N)
  • Wersja: HighLine R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI/190 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WW
Odp: DSG
« Odpowiedź #86 dnia: 2023/02/11 21:40 »
Ciekawe czy znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w łapanie starego oleju żeby go później wlać z powrotem 😜




Chyba prościej uzupełnić braki świeżym olejem.  W końcu ubytek podczas wymiany samego filtra i niezbędnych procedur raczej nie przekroczy 2 litrów 😜
 

PORYSOWANY

Odp: DSG
« Odpowiedź #87 dnia: 2023/02/12 09:34 »
Oczywiście że jest możliwość zakupu wraz z wszystkimi gumowymi uszczelkami na pompę Haldex. Tylko musisz im to zlecić i za to i robocizne zapłacić sam.
Procedura wymiany oleju w Haldex nie przewiduje wymiany ani nawet czyszczenia (tu akurat można to zrobić) filtra.
Uszczelki na pompę haldex są razem ze śrubami w komplecie . To wiem że można kupić bo kupuje bezpośrednio w aso. Ale filtra do haldexa 4 generacji ani sitka filtrującego do haldexa 5 generacji nie kupisz w aso. Nawet nie wymienią bo  według vw jest to niepotrzebne.


Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk

 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: DSG
« Odpowiedź #88 dnia: 2023/11/07 10:37 »
DQ381 - błąd P17600 - brak biegów parzystych i wstecznego. Wyskoczył podczas zwykłej jazdy. W pamięci sterownika już  wcześniej podobno był ten błąd, ale na desce mi się nie wyświetlił(albo mignął na chwile). teraz błąd sam zniknął przed przyjazdem assistance, więc nie zabrali auta do serwisu bo według konsultanta z VW auto jest sprawne - i tak i nie, ale to już inna kwestia.
Ktoś już przerabiał ten temat? z tego co wstępnie znalazłem to chyba mechatronika....
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: DSG
« Odpowiedź #89 dnia: 2023/11/07 21:59 »
@kabum szwagier też miał tylko co drugi bieg. Diagnoza: wymiana mechatroniki