Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024
DSG w trybie awaryjnym
oley:
Witam,
U mnie 2 dni po przeglądzie olejowym w ramach pakietu, z którego jestem mega zadowolony podczas zjazdu z autostrady DSG przeszła w tryb awaryjny ale z możliwością dalszej jazdy. Oczywiście wymiana oleju silnikowego nie ma żadnego z związku z zaistniałą sytuacją. Przynajmniej nie powinna mieć. Dalsza jazda mogła się odbywać tylko na biegach 2,4,6 i na szczęście R.
Po nocy skrzynia pracowała normalnie ale po przejechaniu 40km znowu przechodzi w tryb awaryjny. Jutro jadę z tym do serwisu i zobaczymy co tam powiedzą. Wygląda to tak jakby jedno ze sprzęgieł było odłączane z powodu jakiegoś przegrzania. Auto ma przejechane 45tyś km.
Spotkał się ktoś z Was z czymś takim ?
rk:
Jeśli był wymieniany tylko olej w silniku to nie powinno być związku (no chyba, że coś się stało z jakąś wiązką). Olej w DQ500 jest do wymiany po 60000 km więc raczej tego nie zrobili.
Możliwe, że temperatura któregoś komponentu jest za wysoka ew. jest coś mechanicznie uszkodzone i biegi nie wchodzą na jednym z wałów. Dobrze, że to wał z 1/3/5/7 biegiem, bo masz przynajmniej R:).
Bez informacji z komputera diagnostycznego to wróżenie z fusów. Jak coś uległo uszkodzeniu to masz gwarancję jak mniemam. 45000 to troche za mało jak na zużycie sprzęgieł. Jeśli nie 'pełzasz' autem za dużo, zwłaszcza jeżdząc pod górę i nie startujesz z launch control domagał bym się usunięcia tego na gwarancji.
rk:
Tak na szybko sprawdziłem co moja DQ500 raportuje.
Ma temperaturę płynu przekładniowego (oleju) i temperatury okładzin sprzęgieł a także temperaturę mechatroniki. TO tyle jeśli chodzi o temperatury. Raportuje także ile razy użyto launch control. Jest cała masa innych paramterów jak ciśnienie oleju itp. także diagnostyka jest dość rozbudowamna.
Zapisuje także najwyższe temperatury okładzin jakie odnotowano, a także ile czasu te temperatury były w danym zakresie (jest 6 zakresów).
Także nie ma co serwisowi ściemniać.
Raczej nie jest to problem z obiegiem chłodzenia płynu przekładniowego bo wtedy by pewnie weszła w inny tryb awaryjny (tak sobie zgaduję;) ). Pewnie coś z tarczą sprzęgła/obiegiem oleju lub samymi biegami/mechatroniką.
oley:
Dzięki za szybką odpowiedź
Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
Co do gwarancji to miałem wykupioną opcję Safe+ co przedłużało gwarancję chyba o 4 lat a te mijają w sierpniu :)
Frodo:
--- Cytat: oley w 2021/05/03 20:08 ---Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
--- Koniec cytatu ---
Ja mam DQ500 w 230 TSI RM2019, nie wiem jak w pozostałych.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej