Autor Wątek: DSG w trybie awaryjnym  (Przeczytany 1174 razy)

oley

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Łódź
DSG w trybie awaryjnym
« dnia: 2021/05/03 19:10 »
Advertisement
Witam,
U mnie 2 dni po przeglądzie olejowym w ramach pakietu, z którego jestem mega zadowolony podczas zjazdu z autostrady DSG przeszła w tryb awaryjny ale z możliwością dalszej jazdy. Oczywiście wymiana oleju silnikowego nie ma żadnego z związku z zaistniałą sytuacją. Przynajmniej nie powinna mieć. Dalsza jazda mogła się odbywać tylko na biegach 2,4,6 i na szczęście R.
Po nocy skrzynia pracowała normalnie ale po przejechaniu 40km znowu przechodzi w tryb awaryjny. Jutro jadę z tym do serwisu i zobaczymy co tam powiedzą. Wygląda to tak jakby jedno ze sprzęgieł było odłączane z powodu jakiegoś przegrzania. Auto ma przejechane 45tyś km.
Spotkał się ktoś z Was z czymś takim ?
« Ostatnia zmiana: 2021/05/03 20:07 wysłana przez oley »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/05/03 19:25 »
Jeśli był wymieniany tylko olej w silniku to nie powinno być związku (no chyba, że coś się stało z jakąś wiązką). Olej w DQ500 jest do wymiany po 60000 km więc raczej tego nie zrobili.

Możliwe, że temperatura któregoś komponentu jest za wysoka ew. jest coś mechanicznie uszkodzone i biegi nie wchodzą na jednym z wałów. Dobrze, że to wał z 1/3/5/7 biegiem, bo masz przynajmniej R:).

Bez informacji z komputera diagnostycznego to wróżenie z fusów. Jak coś uległo uszkodzeniu to masz gwarancję jak mniemam. 45000 to troche za mało jak na zużycie sprzęgieł. Jeśli nie 'pełzasz' autem za dużo, zwłaszcza jeżdząc pod górę i nie startujesz  z launch control domagał bym się usunięcia tego na gwarancji.
« Ostatnia zmiana: 2021/05/03 19:42 wysłana przez rk »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/05/03 19:37 »
Tak na szybko sprawdziłem co moja DQ500 raportuje.

Ma temperaturę płynu przekładniowego (oleju) i temperatury okładzin sprzęgieł a także temperaturę mechatroniki. TO tyle jeśli chodzi o temperatury. Raportuje także ile razy użyto launch control. Jest cała masa innych paramterów jak ciśnienie oleju itp. także diagnostyka jest dość rozbudowamna.

Zapisuje także najwyższe temperatury okładzin jakie odnotowano, a także ile czasu te temperatury były w danym zakresie (jest 6 zakresów).

Także nie ma co serwisowi ściemniać.

Raczej nie jest to problem z obiegiem chłodzenia płynu przekładniowego bo wtedy by pewnie weszła w inny tryb awaryjny (tak sobie zgaduję;) ). Pewnie coś z tarczą sprzęgła/obiegiem oleju lub samymi biegami/mechatroniką.
 

oley

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Łódź
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/05/03 20:08 »
Dzięki za szybką odpowiedź
Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
Co do gwarancji to miałem wykupioną opcję Safe+ co przedłużało gwarancję chyba o 4 lat a te mijają w sierpniu :)
 

Frodo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Thanked: 8 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/05/03 20:53 »
Swoją drogą w Tigach 2.0TSI jest DQ500 a nie DQ380 ?
Ja mam DQ500 w 230 TSI RM2019, nie wiem jak w pozostałych.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/05/04 14:52 »
Dzięki za szybką odpowiedź
Co do gwarancji to miałem wykupioną opcję Safe+ co przedłużało gwarancję chyba o 4 lat a te mijają w sierpniu :)
Napisz jak się sprawa zakończyła i co było powodem awarii. Super, że CI się udało zmieścić w terminie. Jest spora szansa, że to się da zrobić na gwarancji.
 

oley

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Łódź
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/05/05 19:13 »
Do wymiany jest sterownik skrzyni, dodatkowo szwankował czujnik tylnej klapy easy open i to mają też wymienić. Gwarancję mam do września lub przebiegu 80 tyś km więc nawet nie biorę innej opcji pod uwagę niż wymiana powyższych w ramach gwarancji.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/05/05 21:59 »
Jak to mechatronika, to rzeczywiście nie ma dyskusji. Dzięki za info.
 

oley

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Łódź
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/05/06 19:12 »
Czas oczekiwania na sterownik około 2 tygodnie  :-[
 

oley

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Łódź
Odp: DSG w trybie awaryjnym
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/06/08 07:34 »
Minęły 4 tygodnie i nadal czekam na auto. Jak tylko coś się zmieni dam znać :-\