Doświetlanie zakrętów

Zaczęty przez jeromer, 2018/09/23 22:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

jeromer

Mam w swoim Tigu światła LED TOP i mam wrażenie że dynamiczne doświetlanie zakrętów nie działa. Nie chodzi mi o światła włączane przy małej prędkości (halogeny). W menu mam zaznaczone wszystkie opcje w dziale oświetlenie, ale podczas jazdy nie zauważyłem aby to działało. Miałem kiedyś BMW z doświetlaniem dynamicznym zakrętów i tam to działało na ruchy kierownicą, a można to też było sprawdzić na postoju kręcąc kierą w prawo i w lewo. U mnie w Tigu nic się nie dzieje podczas kręcenia - tylko załączają się halogeny.

TMP

W LED Top "halogeny" czyli przednie światła przeciwmgielne nie biorą udziału w doświetlaniu zakrętu/pobocza. Odpowiedzialne są za to białe LEDowe światła z głównego reflektora położone od strony grilla i widać je dość wyraźnie przy skrętach z małą prędkością. Światła przeciwmgielne (lekko żółtawe) doświetlają zakręty w LED Basic.

MrBlacker

U mnie (a wygląda na to, ze mamy dokładnie taki sam model i wersję) przy skręcaniu, zarówno na parkingu i przy skręcaniu na ulicy, doświetlanie jest realizowane z głównego reflektora. Halogeny nie są w ogóle włączane.

jeromer

Dziękuję za odpowiedzi, ale czy to oznacza, że podczas jazdy z prędkościami powyżej 60 km/h główne światła mijania nie skręcają wraz z ruchami kierownicy?

TMP

Wg specyfikacji w LED Top mamy zarówno statyczne doświetlenie doświetlenie przy małej prędkości realizowane przez układ trzech diód z wewnętrznej strony lamp głównych jak i dynamiczne oświetlenie zakrętów przez główny moduł LED świateł drogowych i mijania (najbardziej zewnętrzny), jednak obraca się on w dość niewielkim zakresie. Schemat budowy w załączeniu.

Przez ułamek sekundy widać to w filmiku reklamowym :)
https://www.youtube.com/watch?v=ipyUT8k64VY

aro73

Nie wiem jak jest w Tiguanie (nie mogę teraz sprawdzić) ale w Golfie (lampy ksenon TOP) przy ustawieniu profilu jazdy na ECO doświetlanie zakrętów nie działa.

jeromer

Cytat: aro73 w 2018/09/24 14:58Nie wiem jak jest w Tiguanie (nie mogę teraz sprawdzić) ale w Golfie (lampy ksenon TOP) przy ustawieniu profilu jazdy na ECO doświetlanie zakrętów nie działa.

Dzięki - dzisiaj sprawdzę i dam znać, bo po odpaleniu silnika test lamp wykazuje że jest takie doświetlanie.

omen

Upewnij sie jeszcze czy nie został tzw "duch" trybu eco. W niektórych egzemplarzach występuje (np u mnie).
Jak raz wrzucisz na eco to po ponownym restarcie może się wydawać że wskoczył tryb normal. Biegi (jeśli masz automat nie są już E ale D). Na wyświetlaczu infotainment z lewej bedzie jednak widnieć ECO bo tylko skrzynia się resetuje.
Włącz normal. Wylącz silnik. Sprawdz czy z lewej masz normal i testuj.
WAŻNE. Zmiana w czasie jazdy z eco na normal nie przywróci ustawień normal dla świateł. Konieczny jest restart auta...
P.S a działa Ci wycinanie strumienia światła podczas jazdy?

Ja z tego powodu nie używam trybu eco - tego domyślnego.
Skonfigurowałem sobie indywidual ze skrzynia w eco a reszta jak w normal, min światła. Wtedy można zmieniać podczas jazdy nastawy skrzyni dsg nie tracąc świateł DLA.

jeromer

Omen i to jest właściwe co podpowiadasz. U mnie wraz ze zmianą na normal światła wreszcie zaczęły "chodzić". Pojawił się jednak inny problem otóż nie zmienia (za późno zmienia?) świateł drogowych (w "automacie") na mijania. Nie chciałem tego dłużej ciągnąć na drogowych by nie wkurzać innych kierowców, ale po zmianie na normal światłom znowu coś ubyło. Ciekawe dlaczego VW zdecydował ze w trybie eko nie potrzebujemy śwtateł dynamicznych?
Ustawię wszystko na indywidualu i dam znać czy to poskutkowało.

rk

Zużycie prądu odbijające się na zużyciu paliwa (jedziesz ciągle na długich, DLA tylko wycienia [no jest jeszcze jeden mały moduł który jest wyłączalny]). W Golfie 7 jak to testowałem różnice w spalaniu były widoczne, nie duże ale jednak były.

Co do konieczności uruchomienia auta by przywrócic ustawienia - moja hipoteza jest taka, że wymagany jest test świateł DLA który ciężko jest zrobić w trakcie jazdy bez oślepiania a który najczęściej robiony jest właśnie przy starcie (wliczając poziomowanie). Takie gdybanie.

Kabe

Cytat: rk w 2018/10/02 13:10
Zużycie prądu odbijające się na zużyciu paliwa (jedziesz ciągle na długich, DLA tylko wycienia [no jest jeszcze jeden mały moduł który jest wyłączalny]). W Golfie 7 jak to testowałem różnice w spalaniu były widoczne, nie duże ale jednak były.

To ja żartem napiszę że jak zgasimy całkiem światła to spalanie będzie jeszcze mniejsze  ;D

rk

Ze zgaszonym silnikiem auta również znacząco zmniejszają spalanie;)

jeromer

Po ustawieniu na indyvidual jest wszystko tak jak chciałem tzn. światła skręcają i działa wycinanie snopu światła. 8)
Początko ustawiłem skrzynię na eco ale wolę jednak jeździć na normal, gdyż nie jest wtedy wysilona. Na eko czuję się to bardzo, np. przy 60km/h mam już wrzucony 6 bieg >:( 

VENOM

Cytat: jeromer w 2018/10/03 20:28Początko ustawiłem skrzynię na eco ale wolę jednak jeździć na normal

Ja wolę na eSce, indyv mam tak ustawiony :)

smartb

Czy Ktoś testował wymianę żarówek H8 używanych w przeciwmgielnych i doświetlających zakręty na ledowe (piszę o LED Basic). Korci mnie taka zmiana, bo źle wygląda full ledowy reflektor główny z halogenowymi (dużo cieplejsza barwa) światłami doświetlającymi skręt. Zmieniał już ktoś może?