Docieranie / wymiana oleju

Zaczęty przez Tomus, 2018/11/28 06:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: MrBlacker w 2019/06/11 21:46
Ja mam już przejechane 15 000 km i też nie wymieniałem.
Chciałem wymienić przy 10 000, ale jakoś mi zeszło i teraz już czekam do planowanych 22 000 km. ;)


może nie o docieraniu a z innej flanki  - lizingowcy olewają bo koszta, bo nie muszą bo i tak po 2-3 latach auto pójdzie do żyda i niech się on potem martwi itp... w aucie prywatnym kto myśli o długim użytkowaniu POWINNO się olej wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys km a nawet 10-12 tys km, milion razy było na milion forach ale powtórzę milion pierwszy raz - long life to bujdy na resorach, marketingowa ściema, panewki po 100 tys wyglądają jak po 300-400 wautach, w których olejsię wymienia normalnie

arekp

Cytat: MrBlacker w 2019/06/11 21:46
Ja mam już przejechane 15 000 km i też nie wymieniałem.
Chciałem wymienić przy 10 000, ale jakoś mi zeszło i teraz już czekam do planowanych 22 000 km. ;)

No to przybij piątkę! Tak samo miałem u siebie, długo się zastanawiałem, a jak już przyszło co do czego, to się okazało że już bliżej niż dalej ;-)

tiguan220

U mnie trzecia wymiana prognozuje się za 18000km, wcześniej to było co ok 22tys. Rowniez planowalem co 15tys wymieniać ale 3 razy w roku to trochę za często.

rk

#78
@Charls powtarzanie czegoś nawet milion razy nie czyni tego prawdą. Mechanizm jest tu podobny jak z powłokami 'ceramicznymi', żeruje się na chęci klientów do dbania o swoje cacka. W interesie mechaników i serwisów nie leży rzadsza wymiana, bo to dla nich kopalnia złota. Sporą rolę grają też w tym stereotypy (opieranie się o doświadczenia z technologią sprzed 30 lat).

Testy długodystansowe jak ten, nie pokazują nic nadzwyczajnego. Auta były przynajmniej eksploatowane prawidłowo, beż żadnych tuningów czy kombinacji z olejami.
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/test-audi-a4-20-tfsi-na-dystansie-100-tys-km/lt0hppk#slajd-20

Dobry materiał w temacie po polsku:
https://www.youtube.com/watch?v=Fyc-X4ql3U8
Ciemnienie oleju:
https://www.youtube.com/watch?v=sEf5Ju7Pal4
Docieranie:
https://www.youtube.com/watch?v=BLoMTiPHres

I niezawodny John Cadogan(koleś ma uczulenie na ściemę), świetny materiał:
https://www.youtube.com/watch?v=uNto8uWiYtw

endriue

Produkowaliśmy w fabryce w Polkowicach TDI PD fabrycznie lany był 5W30 Castrola, potem produkowaliśmy TDI CR fabrycznie lany był 5W30 Castrola, teraz produkujemy  TDI MDB fabrycznie lany jest 0W30 Castrola tylko dlatego, że nie wiadomo na jaki rynek trafi auto z tym silnikiem po wyprodukowaniu. Jednak chłopaki z naszego laboratorium mówią, że w naszych warunkach klimatycznych najlepiej lać 5W30. Taki właśnie zamierzam lać. Jak poprzednio miałem Tourana też lałem 5W30 Castrola Edge LL. Wymieniałem co 15tyś. i od wymiany do wymiany nie brał mi nic oleju. W ASO jak się pytałem leją na wymianę 0W30 Shella.

Revo

@endriue jaki jest sens lac olej ll jak wymieniasz olej co 15k km?

Charls

#81
@rk każdy ma coś na obronę swoich przekonań a już na pewno auto-swiat nie jest wiarygodnym źródłem kreowania czegokolwiek, oleje klasy ACEA C3 o obniżonej zawartości siarki popiołów są do niczego, mają gorsze własności smarne, oczywiste jest też że LL to marketing i oczywistością jest, że maltretuje silniki. Rozumiem że bronisz bo sam stosujesz, w mojej ocenie nie ma nic na obronę interwału  LL.Niech zrobią test po długodystansowy po 300 tys i porównają z silnikiem w którym olej wymieniano co 10 tys km. Mam przyjaciela który 20 lat pracuje w ASO VW w 3Miescie, leje i wymienia klientom olej w interwale LL a sam w swoim aucie nigdy by nie wymieniał tak oleju. Większość ludzi i instytucji związanych z motoryzacją twierdzi tak jak ja, nawet redaktorzy ze wspomnianego auto-swiata, motoru itp... to są fakty


Cytat: endriue w 2019/06/12 02:40Wymieniałem co 15tyś. i od wymiany do wymiany nie brał mi nic oleju. W ASO jak się pytałem leją na wymianę 0W30 Shella.


brawo za decyzję wymiany co 15 tys km. Uważam że w naszych warunkach klimatycznych nie ma sensu lać 0W tymbardziej że zimy coraz łagodniejsze tak samo z drugim parametrem, osobiście leję 5W40 ACEA C3 z wymianą maksymalnie co 15 tys km, niestety ubolewam, że poprzednio stosowany był interwał LL z wymianą co 30 tys km

arekp

Cytat: Charls w 2019/06/12 08:35leje i wymienia klientom olej w interwale LL a sam w swoim aucie nigdy by nie wymieniałem tak oleju

I też jeździ nowym autem, czy xx-letnim z xxx-tysięcznym przebiegiem?

Charls

Cytat: arekp w 2019/06/12 09:24
Cytat: Charls w 2019/06/12 08:35leje i wymienia klientom olej w interwale LL a sam w swoim aucie nigdy by nie wymieniałem tak oleju

I też jeździ nowym autem, czy xx-letnim z xxx-tysięcznym przebiegiem?


A jakie to ma znaczenie dla silnika?  Z góry zakładasz że ktoś inny musi jeździć starym sztruclem?
Większość z Was tutaj obecnych jeździ na LL stosując się do wskazań komputera więc dyskusja jest zbędna bo to jak włożenie kija w mrowisko

arekp

Zakładam tak, ponieważ takie argumentacje i "mechanicy, którzy nigdy by sobie ..." zawsze sprowadzają się do aut z silnikami poprzednich generacji.

I nie chodzi o to czym obecnie jeżdżę (bo przed tym jeździłem czymś dość starym) i do czego się stosuję obecnie (bo poprzednio zmieniałem olej co 12kkm), tylko jakie są obecne silniki, oleje i normy. To, że ktoś w sieci napisze, że jego stary diesel pojedzie na przepalonym oleju po frytkach, nie znaczy że nowe auto, z aktualną generacją silnika też da radę.

rk

Nie ma znaczenia dla silnika, @arekp chodziło pewnie o to, że xx-lat temu w wypadku danego modelu mógł być inny reżim wymiany i wymagane parametry oleju.

Dyskusja nie jest zbędna bo czasami pozwala zbliżyć się do prawdy, ja np. mam większą frajdę jak zmienię zdanie niż jak mam rację.

Ludzie korzystający z LL kładą coś wartościowego na szali, zatem bym tego nie lekceważył.

Ja osobiście rozmawiałem z ludźmi którzy serwisowali sławnego Passata z Otomoto (1000000 km przebiegu) ze Szczecina, jeździł na LL, nic się nie działo (tak, to były głównie autostrady). Co naprawdę niewiele zmienia.

Temat jest dość łatwy do sprawdzenia, wystarczy, że ktoś podeśle próbkę bezpośrednio sprzed wymiany oleju do badania. Koszt to z transportem pewnie okolice 200 PLN. Zrobiłbym to sam z ciekawości, ale olej świeży;)

EDIT: @arekp odpowiedział, jak pisałem tego posta:) Zdolności czytania w myślach mam nie najgorsze.

Charls

Cytat: arekp w 2019/06/12 10:44zawsze sprowadzają się do aut z silnikami poprzednich generacji.

elementy cierne typu panewki korbowodowe, wałka rozrządu, gładzie cylindryczne, pierścienie itp... w twoim....naszych autach nie są lepsze i wytrzymalsze od stosowanych w autach 10...20 lat temu a wręcz odwrotnie. To właśnie dziś przy tak mocno obciążonych jednostkach gdzie księgowi maczają ręce powinno się szczególnie dbać a wymiana oleju to podstawa. Twoja generacja, moja generacja i poprzednie pod względem konstrukcyjnym niczym szczególnym się nie różnią więc nie popadałbym w zachwyt, że mam nowe więc lepsze, to nie idzie w parze


CytatTo, że ktoś w sieci napisze, że jego stary diesel pojedzie na przepalonym oleju po frytkach, nie znaczy że nowe auto, z aktualną generacją silnika też da radę.[/size]


No właśnie, sam podałeś odpowiedz, stary AFN przejedzie milion km bez wymiany panewek a nawet wtryskiwaczy, nasze nigdy w życiu a paliwo konsumują takie same a o frytkach czy opale u nas nawet nie ma mowy bo wtryski zaraz padną

Charls

Cytat: rk w 2019/06/12 10:58Ludzie korzystający z LL kładą coś wartościowego na szali, zatem bym tego nie lekceważył.
Cóż takiego wartościowego? Dla siebie tak, bo więcej w portfelu zostaje ale nic wartościowego dla auta, wszem i wobec wiadome jest że przeciąganie wymian oleju to najgorsze co może być dla silnika




W wielu aspektach dzisiejsze auta są gorsze od tych sprzed 20 30 lat, lakiery do doopy, miękkie, bo na wodzie, tapicerki siedzeń o połowę cieńsze i słabsze niż welury sprzed 20 30 lat, itp

arekp

Cytat: Charls w 2019/06/12 12:00elementy cierne typu panewki korbowodowe, wałka rozrządu, gładzie cylindryczne, pierścienie itp... w twoim....naszych autach nie są lepsze i wytrzymalsze od stosowanych w autach 10...20 lat temu a wręcz odwrotnie.

Zakładam, że dokładność wykonania tych elementów dziś, a 20-lat temu różni się diametralnie, co również wpływa na mniejsze zużycie - a mniejsze tarcia, to mniejsze temperatury i mniejsze spracowanie oleju. Silnik może więc konstrukcyjnie się nie różnić, ale jakościowo i wytrzymałościowo tak.

MrBlacker

Tak jak napisałem wcześniej chciałem wymienić wcześniej, ale nie wymieniłem. :)
Auta nie mam w leasingu więc nie olewam tego, ale też jeszcze nie wiem co będzie po 4 latach użytkowania, bo na tyle mam gwarancję i wykupione pakiety serwisowe.
Jak bardzo się przywiążę do auta to zostawię je sobie na dłużej, a jak nie to po zakończeniu gwarancji oddam w rozliczeniu za nowe albo sam sprzedam.

Niemniej jednak świadomie podjąłem decyzję, że czekam z wymianą do terminu sugerowanego przez komputer - mimo tego, że sam serwis VW sugerował wcześniejszą wymianę jeśli będę chciał auto użytkować po zakończeniu gwarancji. ;)
Jeżdżę generalnie spokojnie i nie zrywam kapci spod świateł więc myślę, że przy takim użytkowaniu wymiana po 22 000 km czy po 15 000 km w moim przypadku nie ma większego znaczenia.