Docieranie / wymiana oleju

Zaczęty przez Tomus, 2018/11/28 06:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Nie leją, bo ten 0W20 jest dużo droższy.
Mam pakiet serwisowy i powiedzieli, że ramach tego pakietu VWFS (Volkswagen Financial Services) pokrywa koszty tylko tego tańszego oleju czyli 5W30.
Nie można też dopłacić różnicy jakbym chciał droższy, ale teoretycznie mogę zakupić u nich taki jak był lany fabrycznie, a ten dadzą mi w bańce, bo i tak za niego zapłaciłem.

Rocko

Co leje serwis i dlaczego to rozumiem. Nie rozumiem dlaczego Volkswagen nie narzuci żeby lali to co on w fabryce 🤔

asta

Cytat: asta w 2018/12/01 00:39Nie rozumiem dlaczego Volkswagen nie narzuci żeby lali to co on w fabryce 🤔

bo to nie ma większego znaczenia

Rocko

Cytat: asta w 2018/12/01 00:39
bo to nie ma większego znaczenia
Klasa oleju i jego parametry nie mają znaczenia? To zaraz zaczną nam mineralny lać 😜

asta

Cytat: Rocko w 2018/12/01 15:56To zaraz zaczną nam mineralny lać 😜
a wiesz co serwis ma w beczce? a wszyscy po wymianie jeżdzą.

Rocko

To mi już podchodzi pod teorie spiskowe 😜

asta

Cytat: Rocko w 2018/12/02 09:24To mi już podchodzi pod teorie spiskowe

raczej biznesowe

znam przypadek gdzie pewien producent zalecał 0W20, a  ASO lało 10W60, kasując kupę kasy. Z tym, że nie przeszło, silnik zaczął wywalać błędy i trza było zmienić na rzadszy

darecki86

Cytat: MrBlacker w 2018/11/29 14:19Pisałem już w innym wątku, że mój fabrycznie jest zalany olejem Castrol EDGE Titanium FST 0W20. Niestety później przy wykupionym pakiecie serwisowym wymieniają na tańszy 5W30. Po powyższej informacji zrezygnowałem z wymiany po 1500-2000 km. Stwierdziłem, że nie ma sensu.



Krotoski-Cichy w Łodzi oferuje promocyjną wymianę oleju (50% zniżki) po okresie dotarcia (obowiązuje do przebiegu 3000 km).
Zadałem im kilka pytań, może kogoś to zainteresuje. Ciekawe, że mi odpisali, że mam zalane fabrycznie 5W30


1. Jaki olej jest nalany fabrycznie? : Olej 5w-30 z normą VW 507 00 ( olej marki VW ) [/b][/font]
2. Jaki olej Państwo proponujecie w tej usłudze? Olej 5w-30 z normą VW 507 00 ( olej marki VW lub Mobil 1 – do wyboru ) [/b][/font]
3. Jakie inne rzeczy zostaną wymienione? (filtry, ...?) – Filtr oleju , korek spustowy z uszczelką i oczywiście olej[/b][/font]
4. Jaki jest koszt całej usługi? - 333,20 PLN BRUTTO – jak w tabeli [/b][/font]
5. Jaki jest czas całej operacji? – Przyjęcie bezpośrednie , usługa , mycie bezpłatne i wydanie to ok 1,5 godziny[/b][/font]

ElPresidente

Cytat: darecki86 w 2019/02/07 12:15Krotoski-Cichy w Łodzi oferuje promocyjną wymianę oleju (50% zniżki) po okresie dotarcia (obowiązuje do przebiegu 3000 km).
Sprawdziłem, że dotyczy tylko tych, co pocztą dostali od nich voucher, czyli pewnie ich klientów. Olej zrzucę więc u pana Gienia 😜

tuiko

wiecie może jaki jest nr części oryginału chodzi o filtr oleju do nowego tsi 230 ? gdyż z serwisu nie można tej informacji za bardzo wyciągnąć

już_nie_passat

Koledzy, kryterium wystarczające to norma 507 00.
Wszelkie dyskusje 0W20 vs 5W50 vs xWyy nie bardzo mają sens bo to w europejskim, kontynentalnym klimacie nie ma znaczenia. Gdyby auto było eksploatowane poza kołem podbiegunowym lub w strefie międzyzwrotnikowej to co innego.

asta

  już_nie_passat a jak ktoś będzie chciał normę wyzej czyli 508/509 to raczej 5W-30 nie dostanie

już_nie_passat

508/509 niekoniecznie będzie lepszym olejem od 507.
Zależy od silnika. Pewne silniki wymagają specyficznego oleju. Np. V10 jest dosyć czuły - olej klasy LongLife nie jest do niego zalecany.
Na razie nie wiadomo jak jest z naszymi silnikami bo są za krótko na rynku. To wychodzi dopiero po przy 2-gim lub 3-cim użytkowniku.
Moim zdaniem należy trzymać się normy, którą zaleca producent i to jest wystarczające - jak wspomniałem w poprzednim poście.
Zapewniam, że nie wyczujecie różnicy między 5W30 a 0W20 podczas normalnej eksploatacji. Ewentualnie 0W20 może szybciej znikać.

asta

czemu ma szybciej znikać??
jeżeli nasze silniki są do niego przystosowane to będzie lepszy, zwłaszcza w codziennej normalnej eksploatacji
ale tak jak piszesz o tym przekona się pewno drugi czy kolejny właściciel
w mojej instrukcji z 2016 jest zalecany 504/507, pytanie co dzisiaj jest w instrukcji

już_nie_passat

0W20 jest rzadszy i ma niższą lepkość niż 5W30.
Co oznacza, że będzie przeciekał na połączeniach, które dla 5W30 są szczelne.
Dlatego może (ale nie musi jeżeli silnik jest ciasno spasowany) szybciej znikać.
Trochę się najeżam jak słyszę określenie "lepszy" w odniesieniu do oleju.
Nie ma "lepszy" bezwzględnie. Może być lepszy w konkretnych warunkach, które trzeba określić.
Np. gdybyś Tiga eksploatował na południu Hiszpanii to raczej 0W20 bym nie polecał bo gorzej działa w wysokich temperaturach niż 5W30.